AMD Radeon HD 65XX/64XX graphics serien?

Permalänk
Medlem

AMD Radeon HD 65XX/64XX graphics serien?

Är AMD Radeon HD 65XX/64XX graphics serien nånting att rekommendera?

Permalänk
Skrivet av greenboy:

Är AMD Radeon HD 65XX/64XX graphics serien nånting att rekommendera?

Det beror på vad man ska rekomendera de för?
Ska de användas för spel så, nej. Det går att spela många spel på low/medium settings, men det är inga grafikkort som är tänkta för spelande.
Ska det däremot användas för att ge en en bättre grafikupplevelse på en kontorsdator så kan de vara vettiga alternativ.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

De beror ju på vad du ska använda datorn till.

Surfning, film och ordbehandling = fungerar perfekt
Spel och andra grafiktunga applikationer = hitta ett annat kort.

/Erik

Permalänk
Medlem

Meningen är att använda korten för vanlig surfning, programmering och i en viss mån videohantering (även HD kvalitet).
Men är inte tänkt att spela med. Närmast är frågan om det klarar av enkel videohantering, även HD kvalitet?

Permalänk
Skrivet av greenboy:

Meningen är att använda korten för vanlig surfning, programmering och i en viss mån videohantering (även HD kvalitet).
Men är inte tänkt att spela med. Närmast är frågan om det klarar av enkel videohantering, även HD kvalitet?

Om det bara är frågan om att spela upp så tror jag det inte är några problem. Om du tänker använda det för att accelerera rendering av filmer så kanske du ska titta på något kraftigare.
Nästan alla grafikkort du kan köpa i dagsläget klarar att spelaupp en HD-film.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Avstängd

5670 klarar av Batman Arkham City på 1680x1050 och även tyngre spel som Skyrim hyfsat. Men 64xx är inget att ha för spel.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Bärbar eller stationär? Vad är det för processor i datorn?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.