Jag funderar på ett Radeon kort men tvekar kan nån förklara !!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2012

Jag funderar på ett Radeon kort men tvekar kan nån förklara !!

Som titeln säger så funderar ja på ett nytt kort eftersom mitt nuvarande börjar ge sig, så ja funderade på ett Radeon 7970 men då kommer min tvekan, jag har alltid kört med Nvidia förut vad kommer jag uppleva för skillnad mellan "nvidia vs radeon" programmen osv..

Finns de nån snäll skäl som kan förklara "varför" ja ska köpa ett Radeon

Tack på förhand //
Miinan

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Miinan:

Som titeln säger så funderar ja på ett nytt kort eftersom mitt nuvarande börjar ge sig, så ja funderade på ett Radeon 7970 men då kommer min tvekan, jag har alltid kört med Nvidia förut vad kommer jag uppleva för skillnad mellan "nvidia vs radeon" programmen osv..

Finns de nån snäll skäl som kan förklara "varför" ja ska köpa ett Radeon

Tack på förhand //
Miinan

Mitt varför är för att domma korten presterar mycket bra samt att dom klockar bättre än Nvidia och blir inte lika varma som nvidia, är vad jag tycker och har jämnfört.

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |