Permalänk
Avstängd

Logga in på CSN med bankid?

Ska söka csn och det gör man via deras sida men jag får inte skiten att fungera. Jag har laddat ner drivrutiner och någon annan sak från handelsbankens sida och installerat men får det inte att fungera på varken csn eller handelsbankens sida.
Har testat två olika datorer, två olika kortläsare och två olika kort alla ger samma fel, att det inte finns någon ansluten kortläsare.
Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Datorerna kör W8 och W7.
Har testat med både Chrome och IE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmoduck:

Ska söka csn och det gör man via deras sida men jag får inte skiten att fungera. Jag har laddat ner drivrutiner och någon annan sak från handelsbankens sida och installerat men får det inte att fungera på varken csn eller handelsbankens sida.
Har testat två olika datorer, två olika kortläsare och två olika kort alla ger samma fel, att det inte finns någon ansluten kortläsare.
Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Datorerna kör W8 och W7.
Har testat med både Chrome och IE.

Det kan ju vara något strul från CSN hemsida. Att det inte funkar för dig, menar jag. Men ta och slå en pling till dom och hör efter, 0771-276 000 om dom känner till om det ska vara något känt strul. Om det är flera som har klagat.

Annars så har jag inte så mycket att komma med, tyvärr.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Antar att du har gjort följande?

Citat:

3. Hur gör jag för att komma igång när jag fått mitt inloggningskort och kortläsare?
När du har fått inloggningskort och kortläsare går du in på www.handelsbanken.se/pinkod där vidare instruktioner finns för hur du kvitterar till dig dina koder.I slutet av kvitteringsprocessen kommer du till installationen av säkerhetsprogrammet.

Permalänk
Avstängd

Har gjort allt som står där. Efter flera ominstallationer och omstarter och mer pill så började det att fungera.