Permalänk
Medlem

Asus g53 vit skärm problem

Hej jag har ett problem med min asus g53sx: efter att ha använt den i typ 3 timmar kan skärmen plötsligt bara bli vit. Det finns inget sätt än att starta om dator för att komma ur det. Försökt med ctrl alt del och sånt. När jag fick det här problemet resettade jag datorn men det hjälpte inte. Jag har haft det här problemet i en vecka nu.
Jag skulle behöva hjälp att få veta vad det är och vad jag borde göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zergra:

Att bumpa är inte tillåtet, bryter mot reglerna.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zergra:

Hej jag har ett problem med min asus g53sx: efter att ha använt den i typ 3 timmar kan skärmen plötsligt bara bli vit. Det finns inget sätt än att starta om dator för att komma ur det. Försökt med ctrl alt del och sånt. När jag fick det här problemet resettade jag datorn men det hjälpte inte. Jag har haft det här problemet i en vecka nu.
Jag skulle behöva hjälp att få veta vad det är och vad jag borde göra.

Den blir alltså bara helt knallvit? Du ser ingenting annat? Det hjälper inte att vicka lite på skärmen? Började det efter något uppdatering? Att kolla temps vore också en bra idé.

Permalänk
Medlem

nej inget hjälper förutom att starta om. Kan det vara nåt med kabeln till skärmen. Borde jag RMA a
Jag hade fått ett nytt moder bord för en månad sen
temperaturen i processorn är typ 60C i första 55C i andra

Permalänk

Har du kollat temperaturerna? Överhettning kan ge "lustiga"/skumma fel ibland. Men utöver det så är det nog bara att kontakta supporten och höra efter vad de säger om problemet.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Har du kollat temperaturerna? Överhettning kan ge "lustiga"/skumma fel ibland. Men utöver det så är det nog bara att kontakta supporten och höra efter vad de säger om problemet.

jag får temperaturer som 90 c på cpun och 48 på gpun är det mycket

Permalänk

Är det vid standard användning eller vid spelande? Om det är standard användning, tycker jag CPUn är alldeles för varm.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Är det vid standard användning eller vid spelande? Om det är standard användning, tycker jag CPUn är alldeles för varm.

spelande dock