Kränga items på AH

Permalänk
Medlem

Kränga items på AH

Well, verkar vara svårt att hitta items som är värde 6-7 siffrigt.
Dock har jag ej farmat i inferno då lagningen av min gear kostar mer än vad jag får sålt grejer på AH.

Vad är det jag ska göra för att få ihop bra med guld?
Känns som om jag börjat gå mer och mer back i affärerna.

Slänger upp det mesta "rare" items på¨max 20k i buyout, får väl sålt 1-10 items per dag, men sen när jag räknar vad det kostar att laga skiten snitter på 12-16k per gång om man har otur.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Samla pengar när du springer runt. Alla döda människor, trästockar och kistor etc droppar en massa guld. Allt blått och allt värdelöst gult säljer jag direkt till vendor. Då tickar pengarna upp fort. Bävar inför den dagen då jag hittar ett bra recept som kräver en massa material.

Och justja, försök att inte dö. Det kostar ju multum.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Samla pengar när du springer runt. Alla döda människor, trästockar och kistor etc droppar en massa guld. Allt blått och allt värdelöst gult säljer jag direkt till vendor. Då tickar pengarna upp fort. Bävar inför den dagen då jag hittar ett bra recept som kräver en massa material.

Och justja, försök att inte dö. Det kostar ju multum.

Just det. Råkar man dö någon gång så spelar man tydligen fel enl. vissa.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Försök att inte dö så mycket, kanske låter lite dumt, men act I inferno borde inte vara några problem för någon egentligen.

Sälj allt du inte har tänkt lägga upp på AH till vendors förutom level 60 items som säljer för mindre än 1000 guld. Exquisite Essence säljer för ~1000 guld / styck på AH.

Brukar köra Festering Woods -> Leoric's Manor -> Cemetary of The Forsaken -> Halls of Agony 2 -> Cursed Hold -> Halls of Agnoy 3 -> Butcher när jag kör Act I, funkar rätt bra.

Permalänk
Medlem

försökt inte dö...höh jo jag hoppar jätte gärna ner i kistan express för att det är såååå himla kul att laga

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

försökt inte dö...höh jo jag hoppar jätte gärna ner i kistan express för att det är såååå himla kul att laga

Nej, givetvis förstår jag att du inte springer runt och dör för skojs skull, men vad kör du för klass? Du säger att du inte kör inferno pga att det kostar för mycket att reparera, men Act I ska inte vara några problem som sagt, även med skräpgear.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Killerolav:

Sälj allt du inte har tänkt lägga upp på AH till vendors förutom level 60 items som säljer för mindre än 1000 guld. Exquisite Essence säljer för ~1000 guld / styck på AH.

Brukar köra Festering Woods -> Leoric's Manor -> Cemetary of The Forsaken -> Halls of Agony 2 -> Cursed Hold -> Halls of Agnoy 3 -> Butcher när jag kör Act I, funkar rätt bra.

Bra tips!

Jag kör själv Cemetary-Festering Woods->Northern Highlands(The Watch Tower endast, om detär spawnat) och sen vidare likadant.

Ja som sagt kanske låterdumt att tipsa om att inte dö - men faktum är att det kostar för mycket. Det var mitt största problem när jag började med inferno. Skaffade mer defensiva skills och bättre gear. Nu kan jag köra mer offensivt igen när jag fåttbättre saker.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

hmm kör Deamon hunter.
Vet fan inte alls vilka skills jag ska köra då jag märkte att det är inte alls samma aggresiva spelstil i INF som i alla andra.
Så fort jag möster en elite/champ så blir jag våldtagen och spräckt i prutten.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hmm kör Deamon hunter.
Vet fan inte alls vilka skills jag ska köra då jag märkte att det är inte alls samma aggresiva spelstil i INF som i alla andra.
Så fort jag möster en elite/champ så blir jag våldtagen och spräckt i prutten.

Testa att köra lite multiplayer, är betydligt lättare att överleva som DH då.

Permalänk
Medlem

kör bara multi, det är då jag blir våldtagen för folk kör ju bara sitt race och skiter i andra..suck.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag får panik på act 2 som jag fortfarande inte klarar av att farma med min Wizard, hur stor poäng är det att farma act 1 om man letar efter bra drops som går att sälja för 1M+ gold? Har nu efter 120 timmar inte hittat något som varit värt mer än ca 800k och dessutom inte mycket av det.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag får panik på act 2 som jag fortfarande inte klarar av att farma med min Wizard, hur stor poäng är det att farma act 1 om man letar efter bra drops som går att sälja för 1M+ gold? Har nu efter 120 timmar inte hittat något som varit värt mer än ca 800k och dessutom inte mycket av det.

Jag har hittat en del kul i act1. Det tar ett tag, men man kan hitta saker. Kanske jag som haft tur. Oavsett så droppar det ju mycket crap som man får rena pengar för direkt från vendor.

Edit; Jag har nog sålt saker för totalt 10-15m, efter bara ha farmat act1. Har nog 120h totalt på min barbar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag har hittat en del kul i act1. Det tar ett tag, men man kan hitta saker. Kanske jag som haft tur. Oavsett så droppar det ju mycket crap som man får rena pengar för direkt från vendor.

Edit; Jag har nog sålt saker för totalt 10-15m, efter bara ha farmat act1. Har nog 120h totalt på min barbar.

Jag börjar bli galen på det här spelet och min värdelösa spelstil. Jag fixar inte solo på act 2 utan dör ca 3-4 gånger på nästan varge blå pack samtidigt som act 1 är för lätt men dropar aldrig något av värde. Har väll dragit in några miljoner totalt (ca 5) men då har jag även farmat en hel del. Allt i min gear är köpt på AH vilket känns tråkigt.

Sorry om jag kapade tråden litegran.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag börjar bli galen på det här spelet och min värdelösa spelstil. Jag fixar inte solo på act 2 utan dör ca 3-4 gånger på nästan varge blå pack samtidigt som act 1 är för lätt men dropar aldrig något av värde. Har väll dragit in några miljoner totalt (ca 5) men då har jag även farmat en hel del. Allt i min gear är köpt på AH vilket känns tråkigt.

Sorry om jag kapade tråden litegran.

Allt kan droppa på akt 1, det är bara lite högre chans på akt 2, och sedan ett snäpp upp till på 3 och 4 (som är lika). Så som du beskriver ditt spelande är akt 1 definiivt det som passar dig bäst. Att dö förlorar man både guld och tid på och om du får ner två eller fler pack på akt 1 på samma tid som du får ner ett i akt 2 så har du bättre chans att få något bra i akt 1.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips är fixa skor med 12% movmentspeed om du inte redan har. Fixa ca 400 all res och över 30k i hp. Crit chans och life on hit e grymt och ha oxå. Många kommer säker säga mot mig. Men jag har aldrig gillat glaskanoner. Jag gillar och bygga "odödliga" gubbar. Fast jag tröttnade på DH och byggde en wizard som e odödlig i akt 1 och semi odödlig i akt 2.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Ett tips som DH är att faktiskt vara med gruppen och inte en bit bort för att göra dps, håll dig till tanken och finns det en munk så håll dig inom hans cirkel, på så vis slipper du t.ex Mortar.

DH är antagligen den klass som kräver snabbast reaktionsförmåga, kanske du inte ha tillräckligt bra? Därför jag inte spelar DH längre för min reaktionsförmåga är sämst rent ut sagt och jag dog ooofta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

fan svårt och veta vad man ska sätta för priset på grejerna.
Sök funktionen är värdelös då man vill gärna se vad andra satt på likande items istället för att leta i djungeln.

EDIT: nu har det gått mycket mycket bättre.
Hittade bättre folk, samt ändrade lite i skillsen.

Funkar bra nu, nu är det bara items upp på AH som man har svårt och veta vad man ska ta osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Adda mig ingame, Brusarn#2230 så kan jag hjälpa dig att farma samt hjälpa till med prissättning!

/Brusarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Well, verkar vara svårt att hitta items som är värde 6-7 siffrigt.
Dock har jag ej farmat i inferno då lagningen av min gear kostar mer än vad jag får sålt grejer på AH.

Vad är det jag ska göra för att få ihop bra med guld?
Känns som om jag börjat gå mer och mer back i affärerna.

Slänger upp det mesta "rare" items på¨max 20k i buyout, får väl sålt 1-10 items per dag, men sen när jag räknar vad det kostar att laga skiten snitter på 12-16k per gång om man har otur.

Försöker inte sätta dig på plats på någe vis men farma i hell gynnar bara i guld då lvl 63 items inte ens droppar . Sen är hell väldigt enkelt man behöver inte ens någe res för att klara av ett :S. Dock om du har några polare som lirar d3 hjälper ohyggligt mycket då ni kan sitta via skype. Jag kör aldrig public game då alla jag menar ALLA som jag lirat med där är både iq befriade och helt dumma i huvet.

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Allt kan droppa på akt 1, det är bara lite högre chans på akt 2, och sedan ett snäpp upp till på 3 och 4 (som är lika). Så som du beskriver ditt spelande är akt 1 definiivt det som passar dig bäst. Att dö förlorar man både guld och tid på och om du får ner två eller fler pack på akt 1 på samma tid som du får ner ett i akt 2 så har du bättre chans att få något bra i akt 1.

Recept från senare akter verkar inte kunna droppas i akt1. Hittar bara recept med 4 stats i akt1:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fan svårt och veta vad man ska sätta för priset på grejerna.
Sök funktionen är värdelös då man vill gärna se vad andra satt på likande items istället för att leta i djungeln.

EDIT: nu har det gått mycket mycket bättre.
Hittade bättre folk, samt ändrade lite i skillsen.

Funkar bra nu, nu är det bara items upp på AH som man har svårt och veta vad man ska ta osv.

Sökfunktionen på AH är urusel.
Där skulle vara mer egenskaper att söka på samt min och max level på dom.

Har man en ring med vitality t.e.x. 100 så blir det per automatik att alla ringar som visas har bra mycket mer än 100.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag börjar bli galen på det här spelet och min värdelösa spelstil. Jag fixar inte solo på act 2 utan dör ca 3-4 gånger på nästan varge blå pack samtidigt som act 1 är för lätt men dropar aldrig något av värde. Har väll dragit in några miljoner totalt (ca 5) men då har jag även farmat en hel del. Allt i min gear är köpt på AH vilket känns tråkigt.

Sorry om jag kapade tråden litegran.

Jo jag är likadan. Det känms som där är en riktig svårighetspuckel mellan acterna i inferno.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Jo jag är likadan. Det känms som där är en riktig svårighetspuckel mellan acterna i inferno.

Då ska ni uppleva A3 och A4.
Har A2 och delvis A3 på farm men A4 är som att försökta ta sig an en bansarvagn med hjälp av en sked.

Chansen att få något som är bra är minimal, vist ökar procenten att man hittar lvl 63 items med varje akt men det betyder inte att sakerna som droppas är bra.
Man blir helt omotiverad att spela när man kan sitta i 5-6 tim varje dag och köra A2-A3 med full NF stack utan att hitta ett enda item som man kan slänga upp på AH för över 50.000 guld.

Har 3 sidor i min stash med items som är hyfsade men dom säljer inte pga att dom inte har perfekta rolls. Så jag har slutat spela, finns ingen mening med att fortsätta som det är nu när man har dödat Diablo på inferno.
Har sålt runt 25 millioner guld på real money AH nu så har fått tillbaka lite av slantarna som jag kastade ut på det här skitspelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Sökfunktionen på AH är urusel.
Där skulle vara mer egenskaper att söka på samt min och max level på dom.

Har man en ring med vitality t.e.x. 100 så blir det per automatik att alla ringar som visas har bra mycket mer än 100.

Men du kan ju sätta limit på Maxbuyout och dra ner den lite i taget tills du bara hittar en sida med liknande ringar.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Säljer ni inte era items på AH som ändå är hyffsade sätter ni helt enkelt för högt pris, så enkelt är det. Jag har aldrig haft några problem med att sälja items. Det handlar bara om att hitta ett pris folk vill köpa för, och då kanske man inte får så mkt man hade hoppats på alla gånger.

Ibland kan man bli lite lurad på prisbilder när man söker efter liknande item. Ska man sälja en ring med 100 dex och sätter sitt filter till minst 95 dex kanske man få upp ett pris på 100k, men sen är det ringar med 94 dex som du missar i din sökning som kostar 35k, då blir det inte sålt eftersom ingen betalar så mkt för 1 dex till. Det är bättre att söka på betydligt lägre stats än det man ska sälja för att sedan titta lite snabbt efter dels vad motsvarande ligger ute för, hurvida de blir sålda eller inte, samt hur mkt mindre snäppet sämre grejor ligger ute för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Säljer ni inte era items på AH som ändå är hyffsade sätter ni helt enkelt för högt pris, så enkelt är det. Jag har aldrig haft några problem med att sälja items. Det handlar bara om att hitta ett pris folk vill köpa för, och då kanske man inte får så mkt man hade hoppats på alla gånger.

Ibland kan man bli lite lurad på prisbilder när man söker efter liknande item. Ska man sälja en ring med 100 dex och sätter sitt filter till minst 95 dex kanske man få upp ett pris på 100k, men sen är det ringar med 94 dex som du missar i din sökning som kostar 35k, då blir det inte sålt eftersom ingen betalar så mkt för 1 dex till. Det är bättre att söka på betydligt lägre stats än det man ska sälja för att sedan titta lite snabbt efter dels vad motsvarande ligger ute för, hurvida de blir sålda eller inte, samt hur mkt mindre snäppet sämre grejor ligger ute för.

Läste du första posten? Problemet som presenteras är (o)förmågan att finna prylar som säljer dyrt på auktionshuset.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

samt att veta vad som klassa som dyrt med.
kan lika gärna sätta 10.000 som 100.000 då jag ej vet vad som är värt mycket pengar.

skit som skit

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Krävs inte så mycket för att gå igenom Act II. Har själv börjat göra det med min munk nu, och den är gearad för under en miljon. Fynda saker för 100k bid, och farma Act I inferno efter loot/cash. Jag går igenom Act I lekande lätt med mitt MF gear, som har ca 34k HP och 23k dps. Och att få upp ett sådant main gear kostar ingenting alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Krävs inte så mycket för att gå igenom Act II. Har själv börjat göra det med min munk nu, och den är gearad för under en miljon. Fynda saker för 100k bid, och farma Act I inferno efter loot/cash. Jag går igenom Act I lekande lätt med mitt MF gear, som har ca 34k HP och 23k dps. Och att få upp ett sådant main gear kostar ingenting alls..

Kan bara hålla med, med dagens priser borde det vara omöjligt att inte klara act1, kör där smärtfritt med min alt dh som har gear värt max 200k gold. Var klart dyrare för melee klasserna att börja med inferno men även där kan man få "bra" gear väldigt billigt nu.

Generellt kan man säga att med dålig gear är det lättare att lira ranged om man är lite vaken men sen när man börjar få bra gear är det melee som blir cakewalk. Detta ändras dock igen när man börjar med MF gear som ofta blir lite svagare vilket resulterar i att ranged är lättast att farma med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Kan bara hålla med, med dagens priser borde det vara omöjligt att inte klara act1, kör där smärtfritt med min alt dh som har gear värt max 200k gold. Var klart dyrare för melee klasserna att börja med inferno men även där kan man få "bra" gear väldigt billigt nu.

Generellt kan man säga att med dålig gear är det lättare att lira ranged om man är lite vaken men sen när man börjar få bra gear är det melee som blir cakewalk. Detta ändras dock igen när man börjar med MF gear som ofta blir lite svagare vilket resulterar i att ranged är lättast att farma med.

Håller med dig till fullo också. Rent generellt känns det som att hyfsat/bra gear blir billigare och billigare, medans riktigt bra items blir dyrare och dyrare..

Skickades från m.sweclockers.com