680 4gb - Vilket för mina ändamål?

Permalänk
Medlem

680 4gb - Vilket för mina ändamål?

Som titeln lyder så har jag tänkt att införskaffa ett 680 som jag tänkt ha med mig ett bra tag.
Kortet skall vattenkylas så måste därför vara ett som passar till diverse vattenblock (ni får gärna länka tillhörande vattenblock).

Tänkt att överklocka kortet för 24/7 bruk (Runt 1200mhz), kommer att ha 2st 360mm radiatorer som kyler loopen där 3770k (4.5ghz) även kommer befinna sig.

3 skärmar är tänkt att användas senare.

Med det sagt swec, vilket 680 4gb tror ni passar för mig?

Permalänk
Medlem

EVGA GTX 680 FTW eller Classified (Classified är väldigt dyrt dock). Egentligen spelar det nog inte så stor roll vilket GTX 680 du tar då dom flesta nog kommer kunna klockas till 1200 med vattenkylning. Fast egentligen.. Ska du bara köra 1 kort på 3 skärmar så kommer prestandan på kortet ta slut innan minnet gör det på ens ett 2GB kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Fast egentligen.. Ska du bara köra 1 kort på 3 skärmar så kommer prestandan på kortet ta slut innan minnet gör det på ens ett 2GB kort.

Intressant, hade jag inte tänkt på. Planen är att senare uppgradera till 2st 680, kanske mer värt att köpa ett 2gb och invänta nyare modeller lagom till uppgradering?

Samtidigt så planerar jag att slippa uppgradera under 3 år framåt - 4gb är väl mer för att framtidssäkra inför nya upplösningar.

Fan nu vart jag osäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fusy:

Intressant, hade jag inte tänkt på. Planen är att senare uppgradera till 2st 680, kanske mer värt att köpa ett 2gb och invänta nyare modeller lagom till uppgradering?

Samtidigt så planerar jag att slippa uppgradera under 3 år framåt - 4gb är väl mer för att framtidssäkra inför nya upplösningar.

Fan nu vart jag osäker.

Visst, 4GB är "framtidssäkert" men du "måste" ha 2 kort för att utnyttja det extra minnet på 3 skärmar annars kommer prestandan vara så låg att det inte är värt det (imo).

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ett KFA2 680 4GB (ett till påväg) som ska såsmåningom driva Nvidia 3D surround (pengarna tog slut) och den är tysta och rätt sval också. modellen jag valde är fabriks O.C till kring 1100 mhz ~45 idle och ~60-70 load

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Tack för att ni gett mig lite olika synvinklar!

Blir nog till att satsa på ett 2gb och invänta gk110 och dyl.