Nätaggregat från Hantol beläggs med försäljningsförbud

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lurcazzus:

I vart fall den svenska importören, där borde finnas nån konsekvens på att ta in undermålliga produkter.
Codegen har extremt billiga nätdelar också som t.ex. Deltaco säljer, jag undrar hur säkra dem är.

Sen finns det ju färdiga chassin som är väldigt billiga med inbyggda nätdelar från t.ex. Spire och Codegen.

Jo, självklart bör även importören bötfällas/bestraffas på nåt sätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Blir fan besviken att dom inte stoppade det tack vare cementen eller felmärkningen.
Skulle inte förvåna mig om dom inte kollade spolarna eller verkningsgraden utan bara skruvade upp höljet och tog sig en titt.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden det där

Permalänk
Medlem

Läste rubrik och började apskratta XD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Läste rubrik och började apkratta XD

Stackars apor... Tvungna att kratta..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. ???
5. ???

Fyll gärna på listan :<

Octane fungerar 100% felfritt i mitt ena htpc system

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Stackars apor... Tvungna att kratta..

Moget inlägg du. bara för att man missade en bokstav.....

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
5. FX-8150
6. ???????
7. ???????

Fyll gärna på listan :<

2 bidrag från mig.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Moget inlägg du. bara för att man missade en bokstav.....

Tror inte han menade det så, kul stavfel bara.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det är med effektiviteten på Hantols eller andras buskisnätagg, men knappast hög? Kanske skulle gå att få bort all sån här skit genom att införa krav på absolut lägst 80+ bronze inom EU?

Fast då köper väl Hantol bara in ett 80+ bronze-nätagg från någon annan tillverkare, flyttar över innehållet i deras eget chassi, får den godkänd, och sen fortsätter de kränga bajs och hoppas att ingen märker något.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

2 bidrag från mig.

Hahaha jag dör.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
5. FX-8150
6. 4870x2
7. ???????

Fyll gärna på listan :<

1 till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

2 bidrag från mig.

Vad är problemet med 430GT med två fläktar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Racka:

Vad är problemet med 430GT med två fläktar?

Och för andra som inte hänger med på det så här är videon:
http://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Företag som dessa ska bort helt från marknaden!

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Nu vet jag inte hur det är med effektiviteten på Hantols eller andras buskisnätagg, men knappast hög? Kanske skulle gå att få bort all sån här skit genom att införa krav på absolut lägst 80+ bronze inom EU?

Eftersom 80+ inte mäts på 230v så känns det som en otroligt dålig idé. T.ex. fractal design skulle inte få sälja alla sina nätagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Moget inlägg du. bara för att man missade en bokstav.....

Tycker att din felstavning blev oerhört komiskt Det var allt. Apkratta.. Så du apskrattar eller vad är det frågan om?

Skrivet av Triton242:

Octane fungerar 100% felfritt i mitt ena htpc system

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis.. Dock har den en enorm RMA %.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker detta är en dålig nyhet?
Inte för att jag tycker att Hantol ska få säljas utan för att detta betyder att det är helt ok att fuska med märkning och använda spolar av cement.
Elsäkerhetsverket gör om gör rätt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Är det bara jag som tycker detta är en dålig nyhet?
Inte för att jag tycker att Hantol ska få säljas utan för att detta betyder att det är helt ok att fuska med märkning och använda spolar av cement.
Elsäkerhetsverket gör om gör rätt.

Troligen är det en fråga för Konsumentverket och inte Elsäkerhetsverket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Dahle86:

Är det bara jag som tycker detta är en dålig nyhet?
Inte för att jag tycker att Hantol ska få säljas utan för att detta betyder att det är helt ok att fuska med märkning och använda spolar av cement.
Elsäkerhetsverket gör om gör rätt.

Elsäkerhetsverket jobbar just med exakt vad de heter, det vill säga elsäkerhet, och de tittar inte speciellt mycket längre när de redan funnit en anledning att säljstoppa det. Att agget saknar giltig CE-märkning är förresten väldigt allvarligt, det blir automatiskt säljstoppat i hela Europa av endast det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Tycker nästan Liontech får en lite oförtjänt känga här, de säljer inte de säljstoppade agget längre - däremot säljer både DataPryl.se och GHdata det.. Samt att Proshop började sälja Hantol HPSU800V2.3 800W 2012-07-17.

Datapyl.se har 7st Hantol PSU.
GHData har 6st Hantol PSU.
Proshop har 1st Hantol PSU

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. ???
5. ???

Fyll gärna på listan :<

Du skapar väl en egen tråd?

Mitt bidrag: D-Link DIR-655
Orsak: Att köpa D-link är som att köpa en trisslott. Ibland är det ren vinst, ibland är det rena nitlotten.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
5. FX-8150
6. 4870x2
7. ATI och deras drivrutiner

Inlägg från mig

Permalänk
Skrivet av Dougielol:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
5. FX-8150
6. 4870x2
7. ATI och deras drivrutiner

Inlägg från mig

8. Tele2

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
5. FX-8150
6. 4870x2
7. ATI och deras drivrutiner
8. Tele 2
9. Creative labs soundblaster audigy och senare, och deras j**** drivrutiner

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem

10. folk som dömer ut hårdvara för att dom själva inte klarar av att installera den.

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Skrivet av Lunk:

10. folk som dömer ut hårdvara för att dom själva inte klarar av att installera den.

11. Internet troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blain:

9. Creative labs soundblaster audigy och senare, och deras j**** drivrutiner

Håller med känns som att gå tillbaka till Win 3.11 tiden att uppdatera deras program + drivrutiner..
för varje liten sak måste du välja språk.. tryck på nästa för att bekräfta att du verkligen vill installera på samma ställe som förra gången etc.
vill ha en liten kryssruta för installera på samma sökvägar och språkinställningar som redan används..
sedan klicka en gång och gå och fixa frukosten och komma tillbaka till något som är färdiginstallerat... inte så man måste trycka ok eller nästa 40ggr.

Permalänk

Hantol är som en blandning av Mentol och Cola...
http://www.youtube.com/watch?v=hKoB0MHVBvM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dougielol:

1. Hantols nätagg..
2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
3. Ace of sweden's Raw nätagg.
4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
5. FX-8150
6. 4870x2
7. ATI och deras drivrutiner

Inlägg från mig

Hade det varit ett par år sen när det verkligen var ati och inte amd så visst, men nu är amds minst lika bra som nvidias.

Visa signatur