3 skärmar, bästa lösningen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

3 skärmar, bästa lösningen?

God kväll Sweclockers,
Jag har en fundering,
Ska inskaffa 3 skärmar och funderar på om jag ska ha nvidia eller amd.
Då jag inte har det senaste Nvidia kortet (gtx 580), så måste jag inskaffa ett till gtx 580 och köra trippelhead vilket tyvär är rätt mkt pengar.
Eller är det värt att sälja 580 gpu;n och inskaffa ett nytt amd 7970 eller ett nytt Nvidia 680?
Vad tycker ni?

/ Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011

sälj och skaffa 680 så får du nya funktioner + extrem najs prestanda =D

Intel Core i7-7700K @5GHz [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | SLI ASUS GTX 1080Ti STRIX OC@2GHz | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2017 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av RaW D Coy:

sälj och skaffa 680 så får du nya funktioner + extrem najs prestanda =D

Nu kan jag ju knappast påstå att jag tycker att du förklarar dig särskilt bra eller gav några särskilda argument till varför det är det bästa alternativet, men jag håller faktiskt med. Med mitt HD7970 hade jag dessvärre ganska många problem med att köra flera skärmar samtidigt - jag kunde faktiskt inte använda mer än 2 samtidigt utan behövde deaktivera en av dem om jag ville titta på film via datorn på TVn (har 2 skärmar plus en tv varav alla är inkopplade i datorn) - något som går alldeles utmärkt med mitt GTX680. Är verkligen ruskigt nöjd med mitt 680 och allting funkar klockrent utan problem.

Jag har för mycket prylar, så min signatur blev för lång. Så den fick inte vara kvar.