Droppar till låg FPS randomly?

Permalänk

Droppar till låg FPS randomly?

Tjenare, Jag vet inte om jag har postat det här i rätt ställe på forumet men hoppas att jag kan få lite hjälo iaf

Jag har en ny dator som funkar jätte bra men sen så börjar den droppa FPS, Tex. när jag spelar WoW så ligger jag normalt på 70-90 FPS på max grafik, sen ibland går den ner till 20-30 fps och ända lösningen är att starta om datorn? skulle gärna ha lite hjälp! : )

NVIDIA GeForce GTX 570
Processor: AMD FX(tm)-4100 Quad-Core Processor (4CPUs),~3.6GHz
Memmory: 8192

Om ni behöver mer info så säg vad ni behöver så postar jag det! Hoppas någon har en lösning! : D

Permalänk
Entusiast

Är detta i Stormwind eller Orgrimmar till exempel?
För WoW är ett väldigt ooptimerat spel som kan få alla grafikkort att ligga på 20-30FPS i huvudstäder, i dungeons och vid questställen borde man däremot inte få FPS-drops.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

nej, det kan hända vart som hälst min gamla dator klara av wow i max grafik i orgrimmar som är smockfult. sen när jag restartar datorn så går de på 70-90 FPS
jag vet ej om det är något program som jag har som jag råkar starta då och då som får datorn att sega ner sig.

när det händer så är det så för alla spel på datorn, även singleplayer spel.

Har precis instrallerat beta drivers och får hoppas på att det hjälper, men tar gärna imot förslag efterosm det kan ta ett tag innan det händer. några gånger klarar jag mig en hel dag utan problem.

Permalänk

dra upp processorn några mhz och hoppas på det bästa

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk

"dra upp processorn" ska jag klocka den? änte det dårligt för burken?

Permalänk
Skrivet av martin921210:

"dra upp processorn" ska jag klocka den? änte det dårligt för burken?

Jag har en Fx-6100 och ibland så händer något med datorn som gör att alla spel laggar! Det fixar sig med att starta om datorn! Kanske något man borde kontakta AMD om?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk

Jo man skulle nog ha gjort det, har du någon länk där man kan skriva till dom? har alldrig lyckats hitta en Email för support och sådant.

Permalänk
Skrivet av martin921210:

Jo man skulle nog ha gjort det, har du någon länk där man kan skriva till dom? har alldrig lyckats hitta en Email för support och sådant.

Jag har ingen aning men jag ska nog nu iallafall gå in på AMDs hemsida! Jag blev nu nästan övertygad om att det kan vara processorn eftersom jag inte är ensam med problemet!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

kör ni båda med win7, och sp1 installerat? fixat de 2 hotfixen som finns?.. de va ju något som inte fungerade som de skulle från början me bulldozer cpu´er, läs lite här om det
http://www.anandtech.com/show/5448/the-bulldozer-scheduling-p...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

kör ni båda med win7, och sp1 installerat? fixat de 2 hotfixen som finns?.. de va ju något som inte fungerade som de skulle från början me bulldozer cpu´er, läs lite här om det
http://www.anandtech.com/show/5448/the-bulldozer-scheduling-p...

Nej men tror inte det jag ska ta en titt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk

Har exakt samma problem. Köpte ett GTX560ti för en månad sen, sedan dess verkar min fps droppa lite då och då, helt utan anledning. Kan vara i vilket spel som helst, Stalker, BF2, LoL, vad som helst. Ibland så sjunker prestandan innan jag ens hunnit starta ett spel (sätter på datorn, start ett spel och då ligger fpsen redan på 20-30). Enda sättet är att starta om datorn. Har gått igenom alla processor för att se om något fuffens är på gång, men inte hittat något. Köpte ett nytt nätaggregat då jag trodde att brist på kraft kunde vara problemt, vilket inte var fallet. Testat ett antal olika drivrutiner. Inget har hjälpt. Börjar blir fruktansvärt irriterande, med tanke på att jag köpte graffet för att slippa problem med dålig prestanda, inte tvärtom.

Permalänk

2 hotfix? vart kan man få den då : D? är lite okunnig : ) en link skulle sitta bra här