Tearing i Firefox med GTX 580

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Okt 2011

Tearing i Firefox med GTX 580

Hej!

Fick hem mitt MSI GTX 580 twin frozr 2 1,5gb versionen nyligen, och har fått det att fungera bra till det mesta.. förutom firefox (och eventuellt andra vanliga applikationer men jag har inte upptäckt det i annat än FF än.)

Det blir en massa tearing om jag scrollar långsamt på hemsidor, har testat olika v-sync alternativ i nvidia control panel och finner icke någon skillnad.. antagligen pga att det inte är en 3d applikation.

Några tips? Jag drog ner drivisarna igår så dom ska ju vara färska också.

Specs: i5 2500k (oc 4,3Ghz), 8gb Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Sapphire Nitro+ OC RX 480 8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Täby
Registrerad
Sep 2002

Windows 7? Kolla så att du har Aero igång.

| Asus Rampage V Extreme | 5960X@4.6 | DDR4 64GB@3200 | 1080ti Strix | Corsair AX1500i | Enthoo Primo |
| Samsung 950 Pro 512GB | Samsung 850 Pro 1TB | Ducky Shine 6 / Logitech G900 | BDM4065UC / HP ZR30w |
| HiFiMan HE-560, Fostex TH-X00 | Schiit Jotunheim | Shure SE846 | PS4 Pro | Xbox One X | Nintendo Switch |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Krux:

Windows 7? Kolla så att du har Aero igång.

Japp! Och det är på

Edit: det konstiga är att det verkar bara hända ibland.. ska försöka kolla vilka sidor det händer på. Kan ju vara så att det inte är mitt grafikkorts fel utan att sidan jag scrollar på helt enkelt är kass.

Specs: i5 2500k (oc 4,3Ghz), 8gb Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Sapphire Nitro+ OC RX 480 8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Okt 2011

Kan det vara så att det händer på html5sidor endast? För jag får det som synligast på youtube, och dom har väl börjat köra ut sin html5 mer och mer det senaste?

EDIT: direkt efter så fick jag det på sweclockers. Men jag verkar bara få det ibland, för jag har känt som om jag fixat detta några ggr men sen är det tillbaka igen.

edit IGEN: haha, vafan.. om jag får Tearing på någon sida så kan jag scrolla frenetiskt ett tag.. då försvinner det även när jag scrollar långsamt.. VAFAN? någon annan som haft detta problemet någon gång?

Jag drar ner nyaste betadrivern nu för att se om den hjälper.. hade inte kryssat i "use beta drivers" förut.