Empty PCI-e slot! XFX 7770 DD/MB: Asrock H77m-itx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2011

Empty PCI-e slot! XFX 7770 DD/MB: Asrock H77m-itx

Hej käre sweclockers!

Det är så att jag har byggt ihop datorn installerat allt etc men sedan visar det sig att när jag kollar på UEFI's systemöverssikt så står det att PCI-E slotten är tom! Grafikkortet är igång, fläktarna på den går! det enda som jag inte har gjort är att installera drivrutinerna till det(då jag inte har någon dvdbrännare), men man måste väl inte ha xfx's drivrutiner för att kunna se att grafikkortet är i pci-e slotten? har installerat catalyst och sådant.. ahhh.. så frustrerad!
hur ska jag ta till väga för att få grafikkortet synas i pci-e?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Kines:

Hej käre sweclockers!

Det är så att jag har byggt ihop datorn installerat allt etc men sedan visar det sig att när jag kollar på UEFI's systemöverssikt så står det att PCI-E slotten är tom! Grafikkortet är igång, fläktarna på den går! det enda som jag inte har gjort är att installera drivrutinerna till det(då jag inte har någon dvdbrännare), men man måste väl inte ha xfx's drivrutiner för att kunna se att grafikkortet är i pci-e slotten? har installerat catalyst och sådant.. ahhh.. så frustrerad!
hur ska jag ta till väga för att få grafikkortet synas i pci-e?

Jag har exakt samma problem fast med ett geeforce 560 ti448 på samma mb. Allt snurrar men får bara bild genom moderkortets inbyggda grafikkort och mitt graffe syns ej i windows. Har inte hunnit felsöka mer än uppdaterat bios pga jobb.. vore tacksam för hjälp. Antar att det går att lösa i bios. Beror det på att mb stöder pci-e3?Har intel i5 2500 k

Skickades från m.sweclockers.com

Köper aldrig en "gaming-laptop" igen...