Min frontpanels audio/mic uttag funkar inte

Permalänk

Min frontpanels audio/mic uttag funkar inte

Hej,

Jag har ett MSI A75MA-P35 moderkort i ett Fractal Design Core 1000 chassi. USB uttaget där fram, samt knapparna fungerar utmärkt, men när jag kopplar in en mic i frontpanelen så registrerar datorn att man satt i en mic, men det låter inget när man pratar i den. Kopplar man i något i audio uttaget så blir kvaliteten förjävlig och det låter som man inte har några drivrutiner. Jag har kontakterna rätt kopplade till moderkortet, nyaste drivrutinerna och jag har även kollat att det funkar med uttagen bak i datorn. OBS! Jag har bara installerat hela paketet med drivrutiner till moderkortet, där det ingår drivrutiner till frontpanelens alla uttag, jag har alltså inte försökt installera endast för frontpanelen eftersom det känns onödigt.

Var kan felet ligga? Jag har inte varit speciellt oförsiktig med datorn, det kan väl inte vara så att uttagen är sönder?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En del får trasiga frontaudio inputs, själv fick jag mitt paket idag med ny kabel till mitt R3

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB