Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Don't feed the troll ><(((')>

Skrivet av Kagamex:

Jag är ledsen, men du har blivit fetblåst. Eller så trollar du, jag är 90% säker på troll, och har varit det enda sedan dina första svar

Varför tror alla att han är ett troll, jag har en släkting som är minst lika okunnig som ts om inte mer.

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

jag kopplade bara in 1 av dem. den andra klippte jag av för min kompis sa att den skulle ge grafikkortet för mycket ström

Jag brukar oftast inte skriva i sådana trådar.
Men denna gång måste jag säga troll eller redigt blåst x)

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av svekriale:

Varför tror alla att han är ett troll, jag har en släkting som är minst lika okunnig som ts om inte mer.

Hans kompis sa åt honom att klippa sladden, och han gjorde det. Det tyder inte bara på okunnighet utan även lite andra mindre roliga diagnoser; varför i h*lvete skulle de sätta dit en strömkontakt som gav kortet för mycket ström?

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Hans kompis sa åt honom att klippa sladden, och han gjorde det. Det tyder inte bara på okunnighet utan även lite andra mindre roliga diagnoser; varför i h*lvete skulle de sätta dit en strömkontakt som gav kortet för mycket ström?

han snackade om något som hette typ overklocking. han sa att han hade det på grafikkortet, därför hade han 2 strömkablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

okej jag kopiera allt från egenskaper.

Windows 7 enerprise

Intel core (TM) i5 CPU m540 @ 2.53GHz

installerat minne ( RAM ) 4,00 GB (2,92 GB går att använda )

Systemtyp : 32-bitars operativsystem

tack för info, hjälper verkligen för att se varför inte din GPU-fläkt fungerar...

EDIT: Hjälpsamt vore om du skrev vad du har testat och varför du trollar?

EDIT 2: om du nu inte är troll, så låter de som nått problem med RAM:en då du bara har 2,92GB att använda (Nån kanske kan säga varför det är så? jag har inte en aning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

han snackade om något som hette typ overklocking. han sa att han hade det på grafikkortet, därför hade han 2 strömkablar

Ja det förklarar ju iofs sladdklippandet, men du bör inte lyssna på några fler av hans tips.

Permalänk
Skrivet av markus9090:

tack för info, hjälper verkligen för att se varför inte din GPU-fläkt fungerar...

Någon sa att jag skulle skriva denna information. så jag gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

tack för info, hjälper verkligen för att se varför inte din GPU-fläkt fungerar...

Fan vad korkade alla verkar vara! Det var jag som undrade. Klandra honom inte för det.
Ni som håller på måste vara helt dumma. Läs lite mer nästa gång så fattar ni.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kagamex:

Ja det förklarar ju iofs sladdklippandet, men du bör inte lyssna på några fler av hans tips.

Håller med, din kompis är inte lika kunnig som han utger sig för att vara.

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Ja det förklarar ju iofs sladdklippandet, men du bör inte lyssna på några fler av hans tips.

Så ska jag bara köpa en strömkabel till och sätta in i psu till grafikkortet?

eller kan jag tejpa ihop sladden som jag klippte?

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Ja det förklarar ju iofs sladdklippandet, men du bör inte lyssna på några fler av hans tips.

Ja, låter ju helt logiskt, överklockning gör ju via magi (svart magi tror jag det var) komponenterna avsevärt mer tåliga för "ström", "ström" som de annars inte skulle klara av, utan som helt enkelt skulle få kortet att implodera.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

Så ska jag bara köpa en strömkabel till och sätta in i psu till grafikkortet?

Din kompis har tydligen överklockat det (overclock). Men att klippa av en sladd är väl ganska dumt av honom att säga.
Antar att du behöver en till. Kolla bara så du får rätt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

Någon sa att jag skulle skriva denna information. så jag gjorde det.

ber om ursäkt missade då nån hade frågat om det, mitt fel:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Fan vad korkade alla verkar vara! Det var jag som undrade. Klandra honom inte för det.
Ni som håller på måste vara helt dumma. Läs lite mer nästa gång så fattar ni.

ber om ursäkt missade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

Så ska jag bara köpa en strömkabel till och sätta in i psu till grafikkortet?

Ja, om du inte har några fler 6-pins kontakter så gäller det att fixa en adapter som gör om en molexkontakt till en 6-pins kontakt. Förutsatt att du har molexkontakter tillgängliga.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Din kompis har tydligen överklockat det (overclock). Men att klippa av en sladd är väl ganska dumt av honom att säga.
Antar att du behöver en till. Kolla bara så du får rätt med.

Ska du inte fråga först om jag har modulärt PSU?

Permalänk
Skrivet av darkmasta1336661:

Så ska jag bara köpa en strömkabel till och sätta in i psu till grafikkortet?

eller kan jag tejpa ihop sladden som jag klippte?

Du behöver inte köpa en, du kanske har en annan strömkabel liggande någonstans, t.ex till en gammal väckarklocka du inte lägre använder?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Du behöver inte köpa en, du kanske har en annan strömkabel liggande någonstans, t.ex till en gammal väckarklocka du inte lägre använder?

Lustigkurre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmasta1336661:

Ska du inte fråga först om jag har modulärt PSU?

Han utgick väl från att du inte har det när du sa "klippte".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Du behöver inte köpa en, du kanske har en annan strömkabel liggande någonstans, t.ex till en gammal väckarklocka du inte lägre använder?

Driver du?

kolla om din pappa kan hjälpa dig löda ihop den avklippta sladden

Permalänk
Medlem

En bra fråga är dock om grafikkortet fungerar eller startar inte darorn? Om du kommer in i windows ´men sen dör datorn gissar jag att det är värmeproblem pga. inte fungerande fläkt, startar inte datorn över huvudtaget så är det nått värre fel

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Han utgick väl från att du inte har det när du sa "klippte".

Men jag kan väl inte koppla en ny kabel från ett omodulärt psu till grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av darkmasta1336661:

Lustigkurre...

Vad menar du? Klipp av kontakten till den gamla sladden, och limma fast på vilken strömsladd som helst du kan hitta, sen ansluter du det till moderkortet i passande kontakt. Har du några PCI-slots lediga så funkar de utmärkt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Prova detta.

1. stäng av datorn och dra ut el kebeln till nätaggetm
2. ta ur batteriet som sitter i moderkortet någonstans under grafikkortet, ta sedan ur kortet och dess kablar.
3.vänta åtminstone 5 min..
4. medans du nu väntar så kollar du ordentligt upp vad för gpu du har (både tillverkare och för serie på detta)
5. sätt nu tillbaka batteriet, sedan grafikkortet med all dess kablar och se nu till att du sätter bildskärms kabel i grafikkortet ifall nu ditt moderkort skulle har utgång för detta.
6.gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner rätt drivrutiner för de grafikkort du har och installera, starta om när du är klar med det.

Funkar inte detta då ska du nog klaga till den du fått kortet utav

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe AMD 2.4Ghz 3800+ Axle GeForce Extreme 8800Gts

Permalänk
Skrivet av thedudewait:

Driver du?

kolla om din pappa kan hjälpa dig löda ihop den avklippta sladden

Vadå driver? Sladd som sladd...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vad menar du? Klipp av kontakten till den gamla sladden, och limma fast på vilken strömsladd som helst du kan hitta, sen ansluter du det till moderkortet i passande kontakt. Har du några PCI-slots lediga så funkar de utmärkt.

Okej, Ursäkta att jag var skeptisk till ditt inlägg. Ska höra med pappa om han har någon kabel som kan användas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad menar du? Klipp av kontakten till den gamla sladden, och limma fast på vilken strömsladd som helst du kan hitta, sen ansluter du det till moderkortet i passande kontakt. Har du några PCI-slots lediga så funkar de utmärkt.

Så du är tillbaka och trollar igen? Visste inte att det funkade med att limma fast en sladd från en väckarklocka.
Har du inget annat för dig än att snacka skit? Gå och lägg dig, Troll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Vadå driver? Sladd som sladd...

Förrlåt, jag misstolkade ditt inlägg, jag förstår nu vad du menar, är lite väl trött:)

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Så du är tillbaka och trollar igen? Visste inte att det funkade med att limma fast en sladd från en väckarklocka.
Har du inget annat för dig än att snacka skit? Gå och lägg dig, Troll

Tycker att du borde ha bättre saker än att sitta uppe på natten och kalla vanligt folk för troll...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

nej, svara om datorn startar eller om det "Bara" är GPU-fläkten som är problemet

EDIT: IDIOT