Permalänk
Medlem

Äger en Microsoft Explorer 3.0 som jag har haft i över ca 4 år nu och funkar än utan problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 825mV · Ram: 64GB @ 3600MHz

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk

Min mus från Biltema går hur bra som helst, fick mus och tangentbord för 110 spänn, vägra göra rent grejerna!
(Köper väl ett nytt set!)
Har en mx510 annars, men den är i nån låda med datorprylar, behöver inte fler funktioner än 3 knappar och en scroll!
Annars vad det gäller gamingmöss så har jag väl bevisat för migsjälv i alla fall att när man väl är van med en mus så spelar märket mindre roll!
Logitech eller Microsoft är väl de bästa, och utan att VETA så skulle jag tippa på att gamingmöss bygger på samma teknik som biltemas!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Vill bara påpeka att Razer Naga är sjukt bekväm om man använder Claw eller Finger grip. Smaken är som baken.

Vad jag vet kan man inte byta det på den "vanliga" Nagan?

Permalänk
Skrivet av Tedwallpro:

Vad jag vet kan man inte byta det på den "vanliga" Nagan?

Claw och Finger är två sätt att hålla i musen. Claw Grip är när du vilar bakre delen av handflatan mot musen och kröker dina fingrar som en klo för att kunna klicka snabbare. Finger Grip är när din hand vilar på musmattan och du använder enbart fingrarna och handleden för att röra musen. Nagan passar väldigt bra till båda dessa stilarna.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom tråden, men ser ofta det här tar upp (topic) och är så trött på skitsnacket.
Har haft flertalet razer produkter de senaste 3-4 åren. Tarantula, Deathadder, Blackwidow & naga som jag har i dagsläget. ALDRIG haft några som helst problem med dem, anledning till att jag bytte var för vill ha faktorn.
Läser ofta att folk skriver att det är skitkvalité men det är ren bullshit.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Razer Lachesis för några år sedan, den gick sönder på mindre än ett år 3 gånger (garanti, så gjorde inte så hemskt mycket iofs) efter den tredje så vart jag leds på hållbarheten och köpte en Intellimouse 3.0 som höll i ca 2,5 år men innan den började dubbelklicka och jag superenkelt kunde byta brytare (tog mouse 5 brytaren och satte på mouse 1).
Dock så vart jag sugen på högre DPI och då kändes en Logitech G400 som ett bra val (mx518 var ju så hyllad) och den har fungerat prima i dryga halvåret nu, dock så är jag inte 100% kompis med formen, föredrog intellimouse 3/deathadder stilen.

TLDR: Mina razermöss har gått sönder fort.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett razer lycosa tills för nån vecka sen det bara la av , helt utan vidare ..... tror det blir en razer deathadder iaf för den säger alla håller i några år typ och tror att det blir ett mekaniskt tangentbord från razer .... fast ska kolla recensioner före

Edit: Logitech är suveränt har haft mitt tbord i 6 år nu inge trassel överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Har arbetat på ett företag som sålt bland annat möss från Razer.

Fakta - vi fick ta in en bra mycket större andel razermöss när det gäller garantiärenden än möss av andra märken. Logitech tror jag knappt jag såg. Med det sagt, har man inte oflax och får en taskig så kanske dom är bra. Men någon form av kvalitétsbrist finns det absolut.

::edit:: Kanske fanns, snarare än finns? Min post grundar sig på info som jag slutade motta för runt ett år sedan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Körde Razer förr men allt jag köpte gick sönder efter 6-12 månader och började kännas mer som ett Lidl märke, har mest Logitech prylar nu och jag är mer än nöjd, Logitechs support är också SÅ JÄVLA BRA.

-Rubberscrolling
-Dubbelklick

De två är väl de stora problemen jag hade med Razer iaf.

EDIT: Bytade min sista DA som hade rubberscrolling mot en chipspåse, bra byte.

Permalänk

Min razer diamondback fungerar prima!

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Orkar inte läsa igenom tråden, men ser ofta det här tar upp (topic) och är så trött på skitsnacket.
Har haft flertalet razer produkter de senaste 3-4 åren. Tarantula, Deathadder, Blackwidow & naga som jag har i dagsläget. ALDRIG haft några som helst problem med dem, anledning till att jag bytte var för vill ha faktorn.
Läser ofta att folk skriver att det är skitkvalité men det är ren bullshit.

Vad för "faktor" e du ute efter? Om det e coolhetsfaktor så e Razer verkligen inte rätt märke, om man nu kan få en coolhetsfaktor av kringutrusting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Vad för "faktor" e du ute efter? Om det e coolhetsfaktor så e Razer verkligen inte rätt märke, om man nu kan få en coolhetsfaktor av kringutrusting.

Skrev det i mitt inlägg, "Vill ha" Jag ville ha en ny mus, jag ville ha nytt tangentbord. dvs att det inte var något fel på mina gamla saker

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Jag har haft min diamondback plasma sedan släppet 2004, funkar fortfarande hur bra som helst, inte haft det minsta problem med den

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns något sämre köp än ett Razer Lycosa. Det kostade typ 1000 SEK när jag köpte det. Tangenterna låser sig när man håller inne vissa knappar, mediakontrollen uppe i hörnet slutar fungera titt som tätt.

Hur kan ett tangentbord som inte är mekaniskt, saknar kvalitetskänsla och finesser kosta så mycket?

Razer Lycosa är bara skit. (Har bytt in två, provat tre dvs.)

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Skrev det i mitt inlägg, "Vill ha" Jag ville ha en ny mus, jag ville ha nytt tangentbord. dvs att det inte var något fel på mina gamla saker

Läste inte tillräckligt noga, ursäkta missförståndet.

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Claw och Finger är två sätt att hålla i musen. Claw Grip är när du vilar bakre delen av handflatan mot musen och kröker dina fingrar som en klo för att kunna klicka snabbare. Finger Grip är när din hand vilar på musmattan och du använder enbart fingrarna och handleden för att röra musen. Nagan passar väldigt bra till båda dessa stilarna.

Hade ingen aning om. Dock pröva det du sa och passar inte mig ett dugg musen är för "liten" så lillfingret och tummen vilar på musmattan och "skaver i" hela tiden. Gillar det inte alls men som sagt, finns inga andra möss där ute som uppfyller mina krav i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur kom kontorsarbete in i bilden? Och du vet mycket väl vad jag menar med resten såvida du inte är helt bakom flötet.

Det kan ju vara bra att påminna om vad produkten är avsedd för, annars kanske den som inte har mycket insikt i sina köp köper fel (om det finns sånna personer). Det är ju helt enkelt bra att ha. Ja, du köper ju inte en Razer produkt eller en dator där det står ''Gamer'' på för kontorsarbete.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Razer möss känns väldigt plastiga och p12. Själv är man ett fan av zowie

Visa signatur

Fractal design r3, Asus cu 2 7970 3gb , i5 2500 4ghz , antec kuhler h20 620, 2tb hdd,16 gb corsair 1333mhz ram, 750w nätagg, corsair ssd

Permalänk

ja har haft 2 razers sen början på vanilla wow. problemet på första musen uppstod efter ca 4 år. de va en diamondback (dubbelklicksskit). nu sen dess har ja haft en copperhead, prima skinka

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Skrivet av xigmatek asgard:

Vad för "faktor" e du ute efter? Om det e coolhetsfaktor så e Razer verkligen inte rätt märke, om man nu kan få en coolhetsfaktor av kringutrusting.

Klart man kan. Har du sett Saitek Cyborg R.A.T? Cool enough for you?

För att göra sig av med kommentarer om plastighet så borde företagen lansera sina produkter i aluminium eller kolfiber som special editions, jag tror att en hel del skulle betala extra för den materialkvalitén. Speciellt för dem som ofta slår sin kringutrustning i bordet. Hey, jag har inget emot det, det är ohälsosamt att inte få utlopp för sin ilska. Jag gormar en hel del framför datorn.

Själv är jag ägare av Steelseries Ikari laser och har inte haft några problem alls med den sedan jag köpte den för 2 år sen. En 1,5 år gammal Razer lycosa som jag fått smärre problem med på senare tid (D-tangenten vill inte registrera om man inte trycker på ett visst sätt, fixas temporärt genom att plocka upp tangenten och blåsa/peta på gummit), jag är lyckosam med den då många har haft större problem med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Du kan gärna rabbla upp resten av problemen med dina möss.
Vad kör du med för mus? Moinix?

Ser ut som vi har en Razer fanboy hära ! Folk tycker vad dom tycker liksom
men när vi har en razer lover här så kan du svara på om Razers Blackwidow tangentbord är någonting att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Ser ut som vi har en Razer fanboy hära ! Folk tycker vad dom tycker liksom
men när vi har en razer lover här så kan du svara på om Razers Blackwidow tangentbord är någonting att ha

Har aldrig testat det tyvärr. Sen har jag endast två produkter av Razer, en Naga och Goliathus mus matta. Skrev ju en så menade att det var på skoj... kanske skulle ha tagit en annan symbol.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Egentligen så är ju nästan alla möss välidgt plastiga, först kändes Mionix produkter lite finare än de andra men det är samma skit, bara att de lagt lite gummi på sidorna.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Ser ut som vi har en Razer fanboy hära ! Folk tycker vad dom tycker liksom
men när vi har en razer lover här så kan du svara på om Razers Blackwidow tangentbord är någonting att ha

http://www.destructoid.com/review-razer-blackwidow-mechanical-gaming-keyboard-209664.phtml
http://www.gamingkeyboardreview.org/razerblackwidow

Verkar bra men kunde ha varit bättre? Är ju så ''In love with Razer'' så jag har väll fel?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Själv sitter man men en billig deltaco och den är bra mycket bättre enligt mig än att köpa ne Razer xD
Dock saknar man sin logitec som har kommit bort i flytten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Har aldrig testat det tyvärr. Sen har jag endast två produkter av Razer, en Naga och Goliathus mus matta. Skrev ju en så menade att det var på skoj... kanske skulle ha tagit en annan symbol.

Asså inge illa enat på något sätt är själv fanboy av nvidia och logitech fast efter 6 års anvnding börjar mitt logitech tangentbord ge upp fast 6 år! det är en väldigt lång livsläng för ett tangentbord köpt för 200 spänn

Permalänk
Medlem

Jag har min sex/sju år gamla Trust gaming mus som än fungerar felfritt. Efter väldigt många, då menar jag verkligen väldigt många smällar från sidan, underifrån och sånt.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

Razer är dyra men håller inte riktigt. Först köpte jag deras 5.1 hörlurar för 1200 kr som var av så dålig kvallité att jag gav bort dem. Köpte sedan en Mamba-mus som funkar gudomligt om det inte var för att laddaren har svårt att få kontakt med musen, Man får feppla en stund. Programvaran krashar ständigt trotts uppdateringar. Och det med en mus för 1400 kr. Jo, jag hatar Razer.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Tycker deras tangentbord i lågprofil är jobbiga att skriva på, mössen känns som gummi och jag uppskattar heller inte designen så himla mycket.

Permalänk
Avstängd

Överhypade produkter som säljs ganska dyrt och inriktar sig nog till lite yngre personer, alltså vemfan behöver en mus med så många knappar som razer naga+

Älskar min logitech mx518 och skulle aldrig byta ut den mot något annat men spelar man mycket spel kanske det finns bättre möss att köra med.