Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tyvärr är det väl så att razer designar grejer bra, och tar bra betalt för dem. Men på insidan är allt så billigt gjort som möjligt, så det går sönder snabbt, tror det är därför det är så mkt hat. De tar för mkt betalt för vad man faktiskt får.

Permalänk
Medlem

Kör med en A4Tech X7 V-Track F3, kostade mig 199:- för runt ett år sedan, funkar klockrent. Både, enligt mig, bekväm, och med en bra byggkvalite. Mina vänners DeathAdders kostade dem 549:- och höll ett år innan de började dubbelklicka.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av huttala:

Tyvärr är det väl så att razer designar grejer bra, och tar bra betalt för dem. Men på insidan är allt så billigt gjort som möjligt, så det går sönder snabbt, tror det är därför det är så mkt hat. De tar för mkt betalt för vad man faktiskt får.

Varför skulle Razer skulle göra så, och inte någon annan?

De går inte snabbare sönder än något annat märke och i ärlighetens namn tar de inte mer betalt heller.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Säljer pågrund av flashigt märke och flashiga lysdioder, av egen och kompisars erfarenhet går allt sönder fort, speciellt headsets.

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte märkt någonting speciellt dåligt vad gäller kvaliteten på Razer möss, men de har dåliga drivrutiner och är allmänt oergonomiska. Sen kostar de mer än t.ex. Logitech trots att man får en likvärdig eller sämre produkt. Det är därför jag undviker Razer.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Newklear:

Varför skulle Razer skulle göra så, och inte någon annan?

De går inte snabbare sönder än något annat märke och i ärlighetens namn tar de inte mer betalt heller.

Då kan man ju fråga sig varför det inte kommer upp trådar om hat mot microsoft och logitechs grejer då.
Och i ärlighetens namn så tar det bra mkt mer betalt än grejerna är värda med tanke på att det håller hur dåligt som helst, sedan säger jag inte att alla andra "gaming" produkter är bättre, men det finns många andra märken som håller bra mkt bättre än razers produkter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av huttala:

Då kan man ju fråga sig varför det inte kommer upp trådar om hat mot microsoft och logitechs möss då.
Och i ärlighetens namn så tar det bra mkt mer betalt än grejerna är värda med tanke på att det håller hur dåligt som helst, sedan säger jag inte att alla andra "gaming" produkter är bättre, men det finns många andra märken som håller bra mkt bättre än razers produkter.

En snabb titt i forumet visar att det inte alls kommer upp fler trådar om problem med Razer, än med något annat märke.

Nej, dem tar inte mer betalt för produkterna än vad de är värda, då hade dem inte sålt några produkter. Tillgång och efterfrågan, det är så marknaden fungerar. Deal with it.

Och nej, logitech och microsofts produkter behöver inte hålla bättre bara för att det står logitech eller microsoft på dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Testpilot

Vet inte vad folk gör med sina saker som får dem att gå sönder efter ett par månader bara...

Haft mina steelseries siberia v1 i säkert 4.a år nu, min Razer DeathAdder lika så. Samt mitt 7g har jag haft minst ett halvår nu med utan minsta lilla problem..

Ser inte hur de skulle vara mer skit än typ Sennheiser... 2 av 3 kompisar som köpte 360 gaming har fått lämna tillbaka redan efter ett par månader och byta då micen har lagt av helt utan några som helst synliga skador.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Razer är det bästa jag har haft, lirar just nu med Blackwidow ultimate och fyfan vad den äger!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Nej, dem tar inte mer betalt för produkterna än vad de är värda, då hade dem inte sålt några produkter.

Tror ju dem flesta menar att man får mindre för pengarna, jämfört med övriga märken. Det är ju dock en subjektiv sak.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Newklear:

En snabb titt i forumet visar att det inte alls kommer upp fler trådar om problem med Razer, än med något annat märke.

Nej, dem tar inte mer betalt för produkterna än vad de är värda, då hade dem inte sålt några produkter. Tillgång och efterfrågan, det är så marknaden fungerar. Deal with it.

Och nej, logitech och microsofts produkter behöver inte hålla bättre bara för att det står logitech eller microsoft på dem.

Det är just "deal with it" jag gör. Kör min gamla MS WMO 1.1 som är över 10 år gammal nu då alla mina nya möss gått sönder. Inte klagar jag för det, svarade bara på topicen, men du verkar ju ta åt dig personligt när man svarar på vad man tror är anledningen till allt Razer hat.

En liten anekdot är att ingen av mina logitech eller MS möss har gått sönder, jag har bytt dem för att "uppgradera" mig till nyare teknik, men det har gått sådär, logitech har inga grejer jag gillar designmässigt sen MX300 försvann och alla mina nya möss har gått sönder, sedan är det inte bara razer grejer jag haft, utan zowie också, och det är ingenting att hänga i julgranen det heller, misstänker att deathadder och EC1 har samma OEM då de verkar ha samma problem.

Och min poäng var att grejerna som sagt är bra designade, därför gillar folk dem, men sen går de sönder och då måste man köpa samma produkt fler gånger och det är aldrig kul.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rixxz:

Tror ju dem flesta menar att man får mindre för pengarna, jämfört med övriga märken. Det är ju dock en subjektiv sak.

Fast det får man ju inte, då hade det ju inte funnits någon mening för folk att köpa dem, så det argumentet håller helt enkelt inte.

Skrivet av huttala:

Det är just "deal with it" jag gör. Kör min gamla MS WMO 1.1 som är över 10 år gammal nu då alla mina nya möss gått sönder. Inte klagar jag för det, svarade bara på topicen, men du verkar ju ta åt dig personligt när man svarar på vad man tror är anledningen till allt Razer hat.

En liten anekdot är att ingen av mina logitech eller MS möss har gått sönder, jag har bytt dem för att "uppgradera" mig till nyare teknik, men det har gått sådär, logitech har inga grejer jag gillar designmässigt sen MX300 försvann och alla mina nya möss har gått sönder, sedan är det inte bara razer grejer jag haft, utan zowie också, och det är ingenting att hänga i julgranen det heller, misstänker att deathadder och EC1 har samma OEM då de verkar ha samma problem.

Och min poäng var att grejerna som sagt är bra designade, därför gillar folk dem, men sen går de sönder och då måste man köpa samma produkt fler gånger och det är aldrig kul.

Nej, jag tar inte åt mig personligt. Jag har högtalare från logitech, tangentbord från Microsoft och mus från Razer. Alla håller lika bra, alla fyller sitt syfte.

Dock är det alldeleles för lätt att ha skit bakom spakarna, och sen skylla på att produkterna håller låg kvalité.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Fast det får man ju inte, då hade det ju inte funnits någon mening för folk att köpa dem, så det argumentet håller helt enkelt inte.
.

Notera: "Men det är ju en subjektiv sak".

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Newklear:

Dock är det alldeleles för lätt att ha skit bakom spakarna, och sen skylla på att produkterna håller låg kvalité.

Hahahahaha. Dagens, P12 kanske, men ja...

Du har aldrig funderat på att du haft tur med ditt ex och att det kommer ut väldigt många måndagsex? Just nu känns det lite som du sätter dig själv på en pedistal och tittar ner på alla andra..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av huttala:

Hahahahaha. Dagens, P12 kanske, men ja...

Du har aldrig funderat på att du haft tur med ditt ex och att det kommer ut väldigt många måndagsex? Just nu känns det lite som du sätter dig själv på en pedistal och tittar ner på alla andra..

Fast mycket troligare är det att det är de som fått måndagsex som klagar på forum och att de som har fått godkända exemplar inte hyllar produkterna på samma forum.

Sätter mig på en piedistal för att jag inte lyckats förstöra min utrustning?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Newklear:

Fast mycket troligare är det att det är de som fått måndagsex som klagar på forum och att de som har fått godkända exemplar inte hyllar produkterna på samma forum.

Sätter mig på en piedistal för att jag inte lyckats förstöra min utrustning?

Du sätter dig på en pedistal för att du haft tur och påstår att andra är "skit bakom spakarna", trodde inte jag skulle behöva förklara det. Skulle nog med handen på hjärtat säga att jag antagligen plockat isär mer grejer och sett hur det faktiskt ser ut på insidan än vad du gjort.

Antar att du använder, och fungerar det bra för dig måste alla andra som har fått defekta produkter misshandla sina grejer och det bara är du som kan vara försiktig med grejerna.

MEN det man kan komma fram till är iaf att väldigt mkt av dessa gaming produkter som kommer idag är rebrandade kina OEM grejer, har man tur med en batch så är grejerna bra, annars kan det vara skit. Finns massvis med möss och tangentbord som ser likadana ut fast har andra märken om man går in på kinas marknader och tittar lite. Det är därför vissa modeller går sönder lättare än andra också, då de oftast inte kommer från samma fabrik, utan det är en annan OEM som har hand om en annan modell på musen, trots att det står tex "Zowie" eller "Razer" eller liknande på musen när den kommer ut i handeln.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av huttala:

Du sätter dig på en pedistal för att du haft tur och påstår att andra är "skit bakom spakarna", trodde inte jag skulle behöva förklara det. Skulle nog med handen på hjärtat säga att jag antagligen plockat isär mer grejer och sett hur det faktiskt ser ut på insidan än vad du gjort.

Antar att du använder, och fungerar det bra för dig måste alla andra som har fått defekta produkter misshandla sina grejer och det bara är du som kan vara försiktig med grejerna.

Varför skulle jag haft tur?
Får man inte ett måndagsexemplar och man inte misshandlar sina prylar, så kommer de oftast att hålla...

Jag vet inte vart du drar alla slutsatser ifrån, men att tjafsa om något så löjligt orkar jag bara inte med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Newklear:

Varför skulle jag haft tur?
Får man inte ett måndagsexemplar och man inte misshandlar sina prylar, så kommer de oftast att hålla...

Jag vet inte vart du drar alla slutsatser ifrån, men att tjafsa om något så löjligt orkar jag bara inte med.

Jepp, jag ger upp, du sitter ju utan kunskap och argumenterar lite överallt verkar det som, så lägger nog ner diskutionen då du verkar vilja skapa bråk med dina inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har ägt 2 Razer Nagas och en Logitech. Mina möss från Razer började krångla med vänster och höger knapparna då mössen fick för sig att dubbelklicka ibland när man tryckte en gång. Skickade den till Razer för att ONOFF konka. Betalad 200kr för att skicka den defekta musen till Razer och få den utbytt. Efter ca 2 veckor fick jag en ny mus och den höll i ca 2 månader och nu började högerklicket att krångla. Denna mus kunde jag inte få byta då jag enbart fick 2 veckors garanti. Nu använder jag mig av min gamla Logitech MX500 jag köpte 2002 skulle jag gissa.. och den håller fortfarande efter år av FPS lir. Lackande kvalité på möss i min mening men tangentbord har jag aldrig stött på några som helst problem.. ännu..

Visa signatur

GPU: PowerColor Radeon HD6970 2GB CPU: Intel i5 2500k 3.3ghz HDD: 2TB Seagate, 500GB Seagate RAM: 16bg Corsair 1600Mhz Mobo: P8P67-M PRO Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart Headset: Logitech G35

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av huttala:

Jepp, jag ger upp, du sitter ju utan kunskap och argumenterar lite överallt verkar det som, så lägger nog ner diskutionen då du verkar vilja skapa bråk med dina inlägg.

Ja, för det är aldrig pajkastaren som vill skapa bråk... Vem är det nu som sätter sig på en piedestal?

Det är sunt förnuft som säger att prylar varar längre om man är varsam, och du har fortfarande inget belägg för att någon tillverkare skulle ha fler måndagsexemplar än något annat. Innocent until proven guilty.

Trådar som denna förvandlas alltid till en tråd om fanboyism och pajkastning, och det är ju verkligen bevisat här.

EDIT: Sen skulle jag bra gärna vilja veta vart det är jag argumenterat utan kunskap.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har använt möss sen 80-talet och den bästa musen jag någonsin har upplevt är Death Adder. Kan faktiskt hålla med fZ betyget här. Om dom skulle sluta tillverka dom skulle jag faktiskt köpa på mig några i reserv

http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20070123/razer-deathadder

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dimuman:

Jag har använt möss sen 80-talet och den bästa musen jag någonsin har upplevt är no Death Adder. Kan faktiskt hålla med fZ betyget här. Om dom skulle sluta tillverka dom skulle jag faktiskt köpa på mig några i reserv

http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20070123/razer-deathadder

Japp, den är riktigt bra, har en själv. Den nya versionen har jag dock hört ska vara mindre bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Microsoft gör skitbra tangentbord.

Ja, microsoft gör över lag bra hårdvara, fast just det här tangentbordet kan jag varna för. Otroligt plastigt, med sega indistinkta tangenter, och buggiga drivisar.

Jag köpte skiten för att jag haft ett MS Natural Keyboard i många år och det är hur bra som helst, men helt klart har MS sänkt kvaliteten på sina ergonomiska tangentbord sen jag köpte mitt ursprungliga.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Min razer diamondback har fungerat utmärkt nu i över 2 år.

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt på prisfronten då jag hade för mig att razer var dyrare, men efter att ha läst denna tråden så bli man lite osäker då många tykte annorlunda.

Jag kollade på musfronten och där var razer en bra bit dyrare, För samma hårdvara vara razer 100-300kr dyrare än t.ex. logitech. Och då får man Logitech support som är mycket bra och många har bra erfarenhet av, läste mig även till att razer inte har varit enastående på garantifronten.

Edit: nu kollade jag bara möss kanske ser annorlunda ut på headset/ tangentbordsfronten.

Kör själv på logitech men det är av egna och högst personliga preferenser, men försökte lämna ett objektivt inlägg.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Jag har en polare som alltid lyckas ta sönder saker, på dom mest otroliga sätt. Jag kan inte förstå hur han lyckas, hade fått försöka för att lyckas själv och han råkar ha sönder det ena efter det andra.

Somliga saknar känsla för hur man hanterar saker. Det är sant!

Kan även tillägga att han är väldigt impulsiv, har säkert något med det att göra!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jag har aaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig sett poängen med "gaming" musar för 1000 lappar, jag kan absolut inte säga att det gör en till en bättre gamer med mer headshots, men jag provade att köpa den här logitech g400 (mx518 efterträdaren), och för 299:- så vart jag väldigt nöjd. Jag brukar för de mesta bara köpa microsoft musar för typ 150:-, och de har funkat väldigt bra för mig och min sambo..

tänkte att man då skulle prova g400 eftersom den var så billig, och den var skön att ha i handen, men ja känner absolut inte att de gjort mig till en bättre spelare, bara mer ergonomisk..

för övrigt lirar jag bf3 på HTPCn rätt ofta så då sitter jag med de här med soffan som musmatta
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/137649-microsoft_wire...
och jag dödar och har mig utan problem.. spelmöss är bara överskattade, men det är bara min åsikt!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

För att dom gör ren skräp, hade en deathadder som paja på 2 månader, bara la av. Ändå är jag grymt försiktig med mina grejer. Sensorn var även den helt åt helvete, drog man musen sakta till vänster så åkte den ner mot vänstra hörnet.

Köpte sen en intellimouse 3.0 som jag haft i 6 år nu utan några problem alls.

Razer tar bajshårdvara och sätter in i coola chassien som blinkar i regnbågens alla färger. Folk köper ju det så varför inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jack_BlackSE:

Köpte en Razer Diamondback 2006 som jag använder till vardags även idag. Det enda problemet som uppstått är att vänsterknappen har börjat bli sliten sedan 3 månader tillbaka. Har iof rengjort den regelbundet vilket hjälper att hålla den i trim.
Har även en Naga sedan ett år (+) tillbaka som fungerar alldeles utmärkt hittills.
Väljer personligen Razer för att de ligger gott i handen, deras design passar resten av min rigg och jag gillar tämligen lätta möss.
Har inget ont att säga om Razer till dagens datum.

Jag har också en Diamondback, köpt 2005 tror jag. Fungerar helt felfritt än idag och jag har inga som helst tankar på att byta ut den! Riktigt skön och med bra precision! Den är dock väldigt sliten av förklarliga skäl Det mesta av den gummibelagda utan på knapparna är bortgnuggat.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Saken med Razer är att antingen får du det bästa gamingverktyget du någonsin kunde drömma om, eller en blöt påse svinskit som du inte ens skulle ge till din värsta fiende.

Det finns knappt några "Ja Razer är väl okej", det finns "Jag undviker Razer" eller "Jag avgudar Razer".

Tror det finns väldans många måndagsexemplar. Jag har en Razer Deathadder (inte respawn då) som är så brutalt använd så gummit börjar bli bortnött. Då beror det inte heller på dålig kvalitet, den har används i mer än 5 år. Under dessa 5 år har jag raidat större delen av tiden på WOW. Om PETA hade funnits för datormöss hade jag blivit brandbombad som jag behandlade skiten. Köpte en RAT 9 nu men tjejen tycker den "ser häftig ut" så hon ska få den till nya datorn. Känns lite skönt att byta tillbaka till min gamla Deathadder igen om jag ska vara ärlig. Funderar starkt på att köpa en ny sån o skicka tillbaka den gamla till Razer med en lapp där de står "Tack o bock, färdig med den här nu".

Känns inte rätt att kasta bort sån kvalitet.