Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

Asus GTX 680

Hur fan kan wow lagga med ett nyköpt Asus GTX 680 TOP? några tips?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Övrig setup? WOW har ganska mycket fokus på CPU.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

intel core i7 950 6gb Ram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Jan 2010

Wow laggar i princip alltid mer eller mindre i raids/storstäder om man kör på hög grafik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Med lagg, vad menar du då? WoW är nämligen löjligt dåligt optimerat och trots att jag sitter på en i7 3770k och ett GTX680-DC2O varav båda är överklockade högt sina stockfrekvenser så har jag fortfarande smått fps-lagg i t.ex Stormwind, men då spelar(spelade) jag på Ravencrest som är en väldigt högt populerad server.

Det är alltså inte grafikkortets spel, utan det är wow som helt enkelt är riktigt kasst optimerat. Sen ligger även din processor efter lite grann i förhållande till ditt grafikkort, men det borde inte flaska eller så.

Jag har för mycket prylar, så min signatur blev för lång. Så den fick inte vara kvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

Men till och med diablo laggade lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

Drivrutiner!!!!!!!

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Mar 2011

Är det så att du har gått från ett gammalt grafikkort som inte klarade av att spela WoW på max till ett GTX680 utan att installera om Windows så har WoW någon konfigurationsfil sparad någonstans som får spelet att tro att du fortfarande sitter på vad du nu kan ha haft innan. Hade det problemet med en kompis tills vi tog bort alla filer spelet skapat lokalt (I mina dokument eller vart det nu var)
och helt plötsligt gick det som det skulle.

Annars, drivrutiner.
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340