Permalänk
Medlem

Asus GTX 680

Hur fan kan wow lagga med ett nyköpt Asus GTX 680 TOP? några tips?

Permalänk
Moderator
Moderator

Övrig setup? WOW har ganska mycket fokus på CPU.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

intel core i7 950 6gb Ram.

Permalänk

Wow laggar i princip alltid mer eller mindre i raids/storstäder om man kör på hög grafik.

Permalänk
Medlem

Med lagg, vad menar du då? WoW är nämligen löjligt dåligt optimerat och trots att jag sitter på en i7 3770k och ett GTX680-DC2O varav båda är överklockade högt sina stockfrekvenser så har jag fortfarande smått fps-lagg i t.ex Stormwind, men då spelar(spelade) jag på Ravencrest som är en väldigt högt populerad server.

Det är alltså inte grafikkortets spel, utan det är wow som helt enkelt är riktigt kasst optimerat. Sen ligger även din processor efter lite grann i förhållande till ditt grafikkort, men det borde inte flaska eller så.

Permalänk
Medlem

Men till och med diablo laggade lite.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Är det så att du har gått från ett gammalt grafikkort som inte klarade av att spela WoW på max till ett GTX680 utan att installera om Windows så har WoW någon konfigurationsfil sparad någonstans som får spelet att tro att du fortfarande sitter på vad du nu kan ha haft innan. Hade det problemet med en kompis tills vi tog bort alla filer spelet skapat lokalt (I mina dokument eller vart det nu var)
och helt plötsligt gick det som det skulle.

Annars, drivrutiner.
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340