Hur Många? [har slutat spela Diablo III]

Permalänk
Inaktiv

http://beta.xfire.com/games/d3 nere på 20 000 nu då? 14% kvar?

(Notera att det inte är antal spelare, det är speltid)

Permalänk
Medlem

spelar dagligen, men det handlar mer om 30min - 1h i stöten.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag har börjat sälja av min utrustning på RMAH. Det är tråkigt då jag tycker att spelet har en enorm potential, men ett antal dåliga beslut gjorde endgame betydligt kortare än det borde ha varit.

För det första så är det helt uppenbart att ingen seriös beta-testing gjordes. Massor med sjukt uppenbara abuses och obalancerade skills reducerade inferno till enkel farm på bara ett par veckor. Om dessa hade hittats på beta-stadiet så hade folk antagligen fortfarande långsamt jobbat sig igenom inferno. Den patchen som gjorde att lvl 63 droppade i hela inferno var en panikåtgärd för att korrigera tidigare misstag, som hade inneburit att DH och wizards hade farmat act 3 och 4 i inferno efter bara ett par veckor, medan andra klasser inte hade en chans att göra detsamma. När sen den patch kom som lät 63s droppa i alla akter fixades den tidigare orättvisan, men till ett högt pris; att ta sig fram till de senare akterna var inte längre direkt nödvändigt, och akterna var dessutom betydligt enklare.

För det andra är maxlvl 60, vilket innebär att den andra motivationen till att fortsätta spela, att klättra på ladder/gå upp i lvl, aldrig fanns. Även detta minskade mitt intresse för endgame.

Slutligen finns inte heller pvp än, vilket var den tredje kompontenten i endgame.

Sammanfattningsvis så är det inte konstigt att folk lägger ner då de tre stora engame-komponenterna från d2: itemfarm i de svåraste delarna av spelet, ladder, och pvp alla saknas. Jag tror att blizzard är bekymrade, och jag hoppas att blizzard kan korrigera sina tidigare misstag genom:
1. Pvp-patchen, förhoppningsvis blir pvp lika roligt som det tidsvis var i d2.
2. En ladder-season, förhoppningsvis samtidigt som att svårighetsgraden i inferno ökas och
3. Högre lvl cap, vilket skulle motivera ett riktigt ladder.

Permalänk

Jag kommer spela igen när PvP kommer.

Permalänk

Saknar blizzard north..

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haggisahh:

Sammanfattningsvis så är det inte konstigt att folk lägger ner då de tre stora engame-komponenterna från d2: itemfarm i de svåraste delarna av spelet, ladder, och pvp alla saknas. Jag tror att blizzard är bekymrade, och jag hoppas att blizzard kan korrigera sina tidigare misstag genom:

D2 hade ju inga svåra delar av spelet jämfört med D3 Inferno så den jämförelsen blir lite skev. Dessutom skulle jag kalla akt 3 som del av de svårare delarna i spelet och alla som kan göra det bra kör där (och inte bara en boss om och om igen).

PvP har de ju från början sagt att det kommer, men inte direkt, så det verkar knappast vara någon oro kring det. Jag spelade dock inte själv PvP i D2 (körde offline då idén att köra om från början för att byta en skill point är bland det dummaste som hänt i spelvärlden) men mina förhoppningar är dock inte så stora då jag hörde konstant massor av klaomål på PvP på D2-tiden. Nu gnäller ju dock folk rätt mycket på nätet så det behöver inte betyda så mycket. Förhoppningsvis blir det kul.

Högre level cap tror jag dock inte kommer förrän en expansion och även då inte i D2 form utan levels som faktiskt betyder något hela vägen. Att nå level 99 i D2 kändes inte mer märkvärdigt än att skaffa en achievement i D3 för min egen del.

Permalänk
Medlem

Spelade i en vecka

Permalänk
Master of Overkill

Spelar bara för att tjäna pengar ibland får man något item som är värt 100 euro +

Redan dragit in 400 euro XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Direkt efter man klarade inf så sa vi båda (vi var två som tog honom, en demon hunter och jag som barbar tank)... "Jahapp, nu då?"

Slutade spela direkt efter man tagit diablo på inferno. Loggade ut efter det, loggat in en två gånger efter det (det var kanske 2-3 veckor efter release?) i 5 minuter, sen var det inget mer med det.

Edit: Kan också tillägga att spelet ändå hade rätt högt underhållnings värde, då jag ändå tryckte i runt 150 timmar totalt på två karaktärer (DH 70% & Barb 30%). Vilket generellt är chysst. Det är 33% mer tid än vad jag har lagt ner på BF3 sen det kom

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

Hade förbokat och spelade direkt när servrarna gick upp, lanade med vänner i en vecka straight.
Spelade nån vecka till efter det, sen dess har jag inte rört det.
Diablo2 kördes ett antal år, blev besviken på 3an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

True that!
Ne jag fick ut nästan 300h och pengar för det så jag ångrar absolut inte mitt köp.
Men finns inget som håller mig kvar som D2 gjorde.

Kul i början men avtog för snabbt typ.

Precis så känner jag, loggar in ibland lite fort och fixar AH och ger mig på en farmrunda, sedan pallar jag inte mer och trycker exit.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Dom kunde lika gärna gjort en remake på Diablo2 i 1.08-1.09 format, det hade fan gjort mera succé.

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Jag har slutat.
Efter att ha testat Path of Exile nu i helgen så kommer jag nog aldrig spela D3 mer. För mig känns D3 meningslöst, inget end game och nerdummat så det skriker om det.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Kul spel men för mycket grind för min smak så jag slutade strax efter jag blev klar med hell.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat på någon vecka eller två. Klarat ut Act 1 Inferno med WD och DH och känner faktiskt väldigt litet sug och motivation att fortsätta spela som det är nu.. svårt att säga exakt varför.

Personligen skulle jag vara nöjd med ett Ladder-system (som inte är obligatoriskt), högre level cap och en hyffsad möjlighet att hitta items man faktiskt kan använda. Om man tittar tillbaka på Diablo 2 så fanns det ju en hel del drops som inte var i de högsta item-nivåerna som faktiskt var användbara även en bra bit upp i level.. som man faktiskt kunde hitta.

Av den gear som mina två 60's har så tror jag inte att jag hittat ett enda av dem på egen hand, vilket säger en hel del..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Har några riktiga WoW nördar på jobbet som fick D3 "gratis" , deras genmesamma omdömme om D3 var ~"det här har jag gjort/sett förut" och jag kan inte göra annat än att hålla med , D3 är mera likt WoW än D2. Jag har spelat D2 sedan starten och kommer att fortsätta så länge servrrna finns tillgängliga , D3 känns mera som en parantes.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Det tragiska är att det är mer roligare med flamming och läsa allt gnäll, klagomål och missnöjesyttringar på Blizzards forum än att nöta det här hjärndöda spelet. Farmar hela act 3 inferno under två timmar, idar allt - som tar evigheter då man _måste_ ha CD på det också - och trycker Alt + F4 då man inser att det här var ännu var två bortkastade timmar.

Permalänk
Medlem

de var kul, sen när man spelat alla akter flera gånger i olika svårighetsgrader blir de boring.. inte spelat på hela sommaren.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

D2 hade ju inga svåra delar av spelet jämfört med D3 Inferno så den jämförelsen blir lite skev. Dessutom skulle jag kalla akt 3 som del av de svårare delarna i spelet och alla som kan göra det bra kör där (och inte bara en boss om och om igen).

Här beror det helt om vilken patch du pratar om, men visst, vad jag menade var framförallt att man kan farma endgame gear i act 1, vilket definitivt inte var möjligt i d2.

Skrivet av Evil Peter:

PvP har de ju från början sagt att det kommer, men inte direkt, så det verkar knappast vara någon oro kring det. Jag spelade dock inte själv PvP i D2 (körde offline då idén att köra om från början för att byta en skill point är bland det dummaste som hänt i spelvärlden) men mina förhoppningar är dock inte så stora då jag hörde konstant massor av klaomål på PvP på D2-tiden. Nu gnäller ju dock folk rätt mycket på nätet så det behöver inte betyda så mycket. Förhoppningsvis blir det kul.

D2-pvp, framförallt reglerat sådant, var det roligaste pvp jag någonsin spelat i något spel. "oron" för min del är här att folk slutar spela innan det finner introduceras, och att det därför aldrig får någon chans att bli populärt.

Skrivet av Evil Peter:

Högre level cap tror jag dock inte kommer förrän en expansion och även då inte i D2 form utan levels som faktiskt betyder något hela vägen. Att nå level 99 i D2 kändes inte mer märkvärdigt än att skaffa en achievement i D3 för min egen del.

Återigen beror det helt på vilken patch du pratar om, men i classic hc kan jag lova dig att lvl 99 var betydligt märkvärdigare än en acheivment, och det är den känslan jag saknar. Dessutom var det en rolig bonus att man inte bara farmade gear, utan även lvls.

Permalänk
Medlem

Tröttnade på D3 efter 100H speltid..
Det var ju ofantligt bra i början, men sen vet jag inte vad som hände med spelet.
Så nu lirar jag antingen BF3 eller DayZ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haggisahh:

Här beror det helt om vilken patch du pratar om, men visst, vad jag menade var framförallt att man kan farma endgame gear i act 1, vilket definitivt inte var möjligt i d2.

Det är egentligen bara relevant att jämföra spelen vid samma stadie efter release eftersom vi inte kan veta hur mycket extra som kommer läggas in i D3. Det är hur väl det fortsätter att uppdateras som kommer ge långvarigheten.

Visst är det så att man inte kunde farma end game gear i akt 1 på D2, men å andra sidan är det inte akt 1 Hell vi pratar om och akt 1 Inferno är svårare än D2:s akt 4 Hell. Visst gjorde de det lite svårare med patch 1.10 (den var det väl?) men jag tror fortfarande inte det var som Inferno. D2 var nog dock lite svårare i början av spelet, vilket var bra.

Skrivet av Haggisahh:

D2-pvp, framförallt reglerat sådant, var det roligaste pvp jag någonsin spelat i något spel. "oron" för min del är här att folk slutar spela innan det finner introduceras, och att det därför aldrig får någon chans att bli populärt.

Jag tror inte det är någon fara för spelarskaran. Visst har många lämnat men å andra sidan har fler spelat än något annat liknande spel, samt att det är ganska logiskt att göra uppehåll och komma tillbaka när nya saker introduceras. Medan jag älskade D2 så skulle jag aldrig i mitt liv sitta och nöta något så enformigt i flera år.

Skrivet av Haggisahh:

Återigen beror det helt på vilken patch du pratar om, men i classic hc kan jag lova dig att lvl 99 var betydligt märkvärdigare än en acheivment, och det är den känslan jag saknar. Dessutom var det en rolig bonus att man inte bara farmade gear, utan även lvls.

Hardcore blir ju en annan sak, men det är knappast en promenad i parken att klubba Diablo på Inferno i HC heller. Men om att farma levels fungerade för dig så var ju det bra. Själv brydde jag mig aldrig om de sista. De kom när de kom men mer än så var det inte för mig och så många andra powerlevlade förbi den delen.

Permalänk
Medlem

Tror att många slutat lira, men det betyder inte att folk inte kommer att komma tillbaka. PvP kommer att blåsa liv i spelet igen.

Permalänk
Medlem

Spelar väldigt sällan, om ens någonting

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Har fortfarande kul varenda gång jag loggar in (2-3 ggr i veckan max). Kör bara hardcore, en Barb med en god vän och en DH i public.
Problemet är nog att många av er kör dygnet runt i början och blir trötta efter ett tag.

Och naturligtvis är det bara hardcore som gäller.

Permalänk
Medlem

75h spelade, trött som tusan på det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Känns inte som om jag kommer lira det igen. Har stångat mig blodig mot act 2 inf, fått fetpisk i act 3 inf och helt tröttnat. Nu är det Kerbal Space Program som gäller, för där har vi en schysst utvecklare.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Blev 60, fixade grym gear. Grindade gear, undrade till vilket syfte, slutade spela. Spelar PoE istället.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Spelade bf3 i 3 månader...sen slutade jag.

vill någon köpa min bf3 acc med premium?

Permalänk
Medlem

Har slutat, likaså alla på min friendlist (30st~).
Har väll 350h playtime och kring 4200 achievement score.
Klarat softcore, lvl3x på HC (aldrig dött) blev bara helt less på spelet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag spelade som en galning de första veckorna, men sedan har det blivit mindre och mindre, men jag spelar fortfarande. Minst 1-3 timmar om dagen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •