Hur Många? [har slutat spela Diablo III]

Permalänk

slutade efter en månads spelande

Visa signatur

[spoiler][/spoiler]CPU: Intel i5 3570K 3.4GHz 6Mb fyrkärnig Ivy bridge,Chipset: Intel Z68, Gigabyte moderkort
Minne: 8192MB DDR3 DualChannel,Hårddisk: 1TB 7200rpm SATA3 6GB/s 32MB cache. SSD 120gb
Grafik: Nvidia GTX670 2GB PCI-E DX11.Låda: ATX kvalitetschassi med dämpmatta
Kylning: Välkylt perforerat chassi med 4st 120mm och 1st 200mm fläktar.

Permalänk
Medlem

Åh, ni stackars hardcore gamers... Jag undrar först:

1. Vad i helsefyr är XFire?
2. Vem bryr sig om hur många som fortfarande spelar? Undrar ni det om Fallout New Vegas också?

Som någon skrev tidigare i tråden är det de missnöjda som hörs mest (den så kallade vocal minority). Och casual players är med all sannolikhet i majoritet. De hörs inte så mycket. Som jag, t.ex. Jag har inte spelat igenom spelet ännu (dvs jag har inte klarat Diablo på Inferno). Vi kör INTE XFire, så den statistiken är helt och hållet irrelevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tageborg:

Åh, ni stackars hardcore gamers... Jag undrar först:

1. Vad i helsefyr är XFire?
2. Vem bryr sig om hur många som fortfarande spelar? Undrar ni det om Fallout New Vegas också?

Som någon skrev tidigare i tråden är det de missnöjda som hörs mest (den så kallade vocal minority). Och casual players är med all sannolikhet i majoritet. De hörs inte så mycket. Som jag, t.ex. Jag har inte spelat igenom spelet ännu (dvs jag har inte klarat Diablo på Inferno). Vi kör INTE XFire, så den statistiken är helt och hållet irrelevant.

Kan inte annat än hålla med, följt denna tråden sen den skapades och kan verkligen inte fatta att folk är så missnöjda!
Spelar 200 timmar sen klar med allt = tråkigt spel? Vafan är detta, 2kr per underhållningstimme.

Själv har jag bara spelat 75h sedan release men verkligen inte tröttnat. Visst inte klarat Diablo på Inferno då jag är långt ifrån det.
Och vad helsefyr är Xfire? Vet ju vad det är men varför regga sig där?

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Kan inte annat än hålla med, följt denna tråden sen den skapades och kan verkligen inte fatta att folk är så missnöjda!
Spelar 200 timmar sen klar med allt = tråkigt spel? Vafan är detta, 2kr per underhållningstimme.

Saken är väl den att många, mig inkluderad, förväntade sig ett underhållande end-game likt i Diablo 2.

Ungefär som att läsa en omfattande bok och sedan bli berövad på slutet. Eller att arbeta i en månad och inte få någon lön

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Alla jag känner har slutat med D3, är nog det spel som jag tröttnat på snabbast någonsin..
Säjer all min Infernogear på RMAH nu olagligt billigt =D

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Saken är väl den att många, mig inkluderad, förväntade sig ett underhållande end-game likt i Diablo 2.

Ungefär som att läsa en omfattande bok och sedan bli berövad på slutet. Eller att arbeta i en månad och inte få någon lön

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår dig att många liksom jag förväntade mig ett annat endgame. Som du säger mer likt D2.
Men gör ju inte det till ett dåligt spel bara för att det inte blev som man trodde

Kör Hardcore och försök klara det där alla, GL HF

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem

Har spelat en barb till 60 och har en ny munk som jag inte ens orkat spela mycket.. så tråkigt är spelet nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Förstår dig att många liksom jag förväntade mig ett annat endgame. Som du säger mer likt D2.
Men gör ju inte det till ett dåligt spel bara för att det inte blev som man trodde

Kör Hardcore och försök klara det där alla, GL HF

Jag upplevde det som att Diablo 3 blev alltför innehållslöst och repetitivt efter endast några timmar. Att spela HC gjorde inte saken bättre, inferno är tyvärr en otroligt tråkig spelupplevelse och det är egentligen allt som finns i spelet.

Vanligtvis älskar jag utmaningar men upplägget i Diablo 3 är bara löjligt. Allt som oftast känns det som att spelet spelar sig självt och jag blir ständigt straffad för att jag inte har rätt gear. Detta i kontrast till exempelvis Dark Souls där det främst är spelarens färdigheter som prövas. Även i Diablo 2 låg ett större ansvar på spelarens taktiska beslut. Det var långt ifrån perfekt men man slapp åtminstone mortar+waller+invulnerable minions+extra health...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Att man kunde börja botta efter bara någon vecka förstörde ju hela ekonomin och därmed spelet. Först nu går dom hårt mot bottandet men nu är det försent, krävs en reset.

Permalänk
Medlem

I stort sett alla mina polare inklusive mig själv har lagt av nu. Nästan ingen har dödat Diablo Inferno.

Problemet är väl att man som casual-normal-gamer inte riktigt orkar, jag menar, jag är less på banorna/miljöerna efter att ha dragit upp 1 char till 60 och sen fram till Act 3 Inferno.

Det är inte kul att spela samma sak om å om å om å om igen bara för att få bättre gear, beroende på ett lotteri (droprate).
Jag vill ju istället ha ett spel där man med hjälp av skill + taktik kan ta sig framåt, men nu sitter man ju fast pga gearen, och den enda lösningen är att lägga hundratals timmar i farm eller att hosta upp cäshen på AH.

Så... slutsats?
Jag är nöjd, det är nog dom flesta av polarna också, man fick hundratals speltimmar för ~400:- investerade i spelet, inga problem. Finns fler spel att lira, GW2 snart och sen Panda-wow om några månader...

Det enda tråkiga är att man inte kan känna sig riktigt "klar".
Min "taktik" är iaf att vänta en stund till och se om gearen sjunker i pris på AH så man kan shoppa loss nog för att kötta ner Diablo på inferno.

Edit:
Festligt att Windir87 snuddade på ungefär exakt samma saker medans jag skrev mitt inlägg

Permalänk
Medlem

Personligen så känner jag väl inte att det fanns något som höll mig kvar, fängslade mig, så att säga. Spelade väl ändå ungefär 200 timmar, så man har väl fått valuta för pengarna i alla fall. Levlade tre gubbar till 60 och klarade akt 1 inferno på samtliga innan jag la ner. Kändes inte så motiverat att fortsätta med inferno, av någon anledning.

Men nu väntar jag på Mists of Pandaria, Torchlight 2, Castle Story och Borderlands 2. De fyra spelen lär hålla mig rätt upptagen den överskådliga tiden från deras släpp. Under tiden spelar jag i princip allt möjligt. Divinity 2, BF 3, Just Cause 2, flera av Red Faction-spelen.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Att man kunde börja botta efter bara någon vecka förstörde ju hela ekonomin och därmed spelet. Först nu går dom hårt mot bottandet men nu är det försent, krävs en reset.

reset kan de inte göra när det har RMAH, det skulle bli kaos.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Slutade spela efter några veckor - ingen jag känner som spelade det spelar det fortfarande.
Orkar inte gå igenom varför jag inte gillar det, då de flesta anledningar redan har nämnts, antingen här eller på tuben.
Börjar -kanske- igen när expansionen kommer, men jag tvivlar.

Spelet är en flopp, och de som säger emot vet inte vad en flopp innebär. Spelet levde på sin hype och den försvann väldigt fort.
Men blizzard är väl nöjda, de lyckades ju mjölka oss allihop. Vad bryr de sig ifall vi slutar spela efter en vecka och tycker spelet är skit?`De har ju fått våra pengar redan.
Nä - gör så man kan spela utan uppkoppling, ta bort GAH/RMAH och gör om loottablen så man faktiskt kan hitta items man har nytta av.

Jag är ingen konspirationsteoretiker, men jag skulle satsa pengar på att Blizzard själva lägger ut en mängd med items på RMAH.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Saken är väl den att många, mig inkluderad, förväntade sig ett underhållande end-game likt i Diablo 2.

Ungefär som att läsa en omfattande bok och sedan bli berövad på slutet. Eller att arbeta i en månad och inte få någon lön

Skickades från m.sweclockers.com

Jag såg aldrig något underhållande end game i D2. När jag spelat klart det var jag klar och tänkte inte direkt upprepa det FLER gånger. Handlingen tog ju slut redan efter första genomspelningen. (Det gör också att liknelsen med boken haltar - D3s handling HAR ett slut) Sedan hör det kanske till saken att jag redan var vuxen och gott och väl ute i yrkeslivet när D2 kom, så jag kunde inte sitta och spela hela nätterna. Och hade inte heller en tonårings tålamod för sånt.

Jag misstänker att många som prisar D2s end game gör det med nostalgiglasögonen på sig. Medvetet eller omedvetet.

Permalänk

Körde till lvl56 med wizard och har haft uppehåll igen. Har börjat köra med min barbar istället. Så antar att man spelar,tröttnar,spelar,tröttnar =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

För länge sedan.

Dagens tips: Titan Quest + expansion för 25kr på Steam. 100x roligare än Diablo 3, snyggare är det också.

Permalänk
Medlem

Helt enkelt lika fail som SWTOR och därför så köpte jag inte spelet, men har 2 kompisar som gjorde. Båda har inte rört spelet på månader. Dom spelade väll i 2-3 veckor sen sket dom i det

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tageborg:

Jag såg aldrig något underhållande end game i D2. När jag spelat klart det var jag klar och tänkte inte direkt upprepa det FLER gånger. Handlingen tog ju slut redan efter första genomspelningen. (Det gör också att liknelsen med boken haltar - D3s handling HAR ett slut) Sedan hör det kanske till saken att jag redan var vuxen och gott och väl ute i yrkeslivet när D2 kom, så jag kunde inte sitta och spela hela nätterna. Och hade inte heller en tonårings tålamod för sånt.

Jag misstänker att många som prisar D2s end game gör det med nostalgiglasögonen på sig. Medvetet eller omedvetet.

End-game i Diablo 2 handlade, åtminstone i min bekantskapskrets, först och främst om PvP och det var riktigt underhållande om än mer än något obalanserat. Det fanns även ett så kallat "Pandemonium Event" med skräddarsydda bossar och föremål. Därutöver var i synnerhet Baal populär att köra "boss runs" på. Kan inte komma på speciellt mycket i Diablo 3 som lämpar sig för något liknande, i alla fall inte i dess nuvarande skick.

Det är mycket möjligt att det är nostalgispöket som är framme igen men samtidigt upplever jag, och uppenbarligen många andra, att Diablo 2 var bra mycket roligare än vad Diablo 3 är i nuläget. Många menar på att Diablo 3 kommer att genomgå stora förändringar i samband med nästa expansion, själv har jag svårt att köpa det argumentet då upplägget redan är väldigt trasigt. Jag tror inte att mer klasser, vapen och akter kommer att förändra spelupplevelsen i grunden vilket antagligen är nödvändigt för att vinna tillbaks besvikna fans.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Fick för mig att jag skrev i PoE-tråden.

Path of Exile är ett ganska överväldigande spel och det kan vara rätt segt att komma in i. Råder dig ändå att spela åtminstone 10-15 timmar för att få förståelse för hur pass komplext, men ändå logiskt, systemet är. Istället för att hoppas på "jackpot" likt många andra ARPG:s har man ständigt möjlighet att forma items så att det passar ens karaktär. Detta görs med Currency Items (orbs) som man hittar eller byter till sig av NPC:s och andra spelare. Helt klart flera steg i rätt riktning när det gäller loot, åtminstone i mina ögon.

"FFA"-systemet är ett medvetet val av utvecklarna och passar bra ihop i spelets kontext. Man befinner sig trots allt på en mindre trevlig ö och allt är en kamp om överlevnad. I nuläget ligger väl timern på under fem sekunder så det gäller att vara med när man ser sitt namn dyka upp. Jag spelar för det mesta solo men jag tror ändå att det kan bli ett välfungerande inslag. Skulle dock föredra om timern förlängdes till närmare åtta sekunder.

Det passiva skillträdet består som sagt av vanliga nodes, vilka endast ger mindre bonusar till damage/resist/strength osv, men det finns även helt unika "keystones" som ger väldigt stora inverkningar på ens spelsätt. "Blood Magic" tar exempelvis bort ens mana helt och hållet, istället använder man HP för att kasta spells. Kan bli riktigt intressanta kombinationer med bl.a. life-leech. "Hex Master" gör att alla curses får obegränsad verkningstid och med "Minion Instability" exploderar dina minions när de dör. I samverkan med aktiva skills, gear och sockets går det att koka ihop riktigt finurliga builds som klarar sig bra även på högre svårighetsgrader. Evasion/Dodge är väl det som i nuläget har mest problem i end-game. Även om man lyckas undvika 19 av 20 attacker så är risken stor att man blir instakilled när någon väl träffar. Går säkert att kompensera med hjälp av mer HP-gear/skills men ändå.

Som sagt är det nog tyvärr så att många potentiella spelare kommer bli avskräckta av den opolerade ytan. Spelet ser först ut att vara en Diablo-klon men det finns enormt mycket innovationer i PoE som är ljusår före de andra spelen i serien:

http://www.youtube.com/watch?v=NQig9zRkPAY

Att det skulle handla om kvantitet istället för kvalitet håller jag inte med om. PoE har sina brister men det är otroligt genomtänkt och man får väldigt mycket handlingsutrymme som spelare. Spelets nuvarande utformning kommer antagligen inte att förändras i grunden, vilket även gäller för Diablo 3. Med största sannolikhet kommer det att bli två läger som i vanlig ordning kastar skit på varandra

De har helt klart ett intressant sätt att utveckla prylarna. Nu är visserligen slumpen en stor del av Diablos identitet men just där kan jag hålla med om att PoE tänkt framåt i tiden (men jag tycker som sagt inte det om allt där). Jag är inte så förtjust i att skills är gems som sätts i rustningen, men där är det mer en känslomässig invändning och det kommer inte påverka själva spelmekaniken negativt.

Det passiva skillträdet hade jag uppenbarligen inte läst på fullt ut om. Jag tycker fortfarande det hade varit mer passande att fokusera på de bitar som faktiskt ändrar spelandet mer än matematiskt, men det är bra att de finns.

Ja, jag förstår att allt i spelet är pga någon tanke utvecklarna haft men jag ogillar verkligen FFA loot, oavsett miljö. Utöver vad jag sagt brukar sådant kunna drabba ranged classes mer också, så det blir inte ens jämnt på det sättet. Det verkar finnas flera trådar där folk vill ha bort det dock så man får väl se hur det blir.

Jag får se om jag är mer sugen på genren och testar detta. I slutändan handlar det främst om att få till skills och gameplay riktigt tajt och det krävs det ju ett test för att se om man tycker det finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

End-game i Diablo 2 handlade, åtminstone i min bekantskapskrets, först och främst om PvP och det var riktigt underhållande om än mer än något obalanserat. Det fanns även ett så kallat "Pandemonium Event" med skräddarsydda bossar och föremål. Därutöver var i synnerhet Baal populär att köra "boss runs" på. Kan inte komma på speciellt mycket i Diablo 3 som lämpar sig för något liknande, i alla fall inte i dess nuvarande skick.

Diablo 3 har ju sin variant av boss runs där de eliminerat den mest extrema enformigheten som var hos Baal runs. I D3 är det fortfarande mest effektivt att ta bra ställen för pack och sedan avsluta med en boss

PvP får man se hur de lyckas med och i övrigt är det väl inte utannonserat vad som kommer komma. Just nu får man ju jämföra med hur D2 var första kvartalet.

Permalänk
Medlem

diablo 3 var ett kul spel, spelade själv upp 6 stycken lvl 60 gubbar (3 av dom hc) och har klarat all content på hc och sc
har tjänat 6000 kronor efter alla avgifter.
jag tycker att auction house förstör rätt mycket eftersom det bästa sättet att progressa är att köpa billigt på ah och sälja dyrt.
jag tycker personligen att det har potential det handlar bara om vad dom tänker göra nu för att få oss att komma tillbaka
jag vill personligen se ett ladder system och något nytt sorts reward system där man kan få champion levels eller något.

wall of bad grammar text crits you for 5039 dmg!

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

reset kan de inte göra när det har RMAH, det skulle bli kaos.

Dom kan göra det så som på diablo 2. Alla gubbar och alla saker du har finns kvar på nonladder och kan spelas där så de försvinner inte, men vill man spela nya laddern så är det level 1 och ingenting som gäller. Det var det som gjorde att diablo höll i sig, det var alltid bara kul ett kort tag i början för min del.

Permalänk

Jag har slutat helt. Blev så trött på att inget bra droppade till min barb eller min wiz fast jag hade över 200 MF med NV. Kör lite BF3 med polare emellan åt.
Väntar på Singleplayern till Heart of the Swarm. Vet inget annat intressant som kommer. Tack var det D3 och besvikelsen kring det så har mitt spelade dragits ner drastiskt. Från 20-25 h i veckan till 5-10 h i veckan.

EDIT: De har verkligen lyckats att mjölka ur Diablo i alla fall. Dock så tycker jag att Blizzard borde kontrollera marknaden mer. Vad är folk faktiskt skulle behöva nu? Även om WarCraft, StarCraft och Diablo är legendariska spelserier både som hack'n'slash, rollspel och strategi som kommer spelas mååånga år framöver så tycker jag att det vore kul med något nytt. Ett first-shooter-spel eller något nytt spel med en helt ny värld kanske? Tycker att Blizzard har pengar till att göra det mesta, och fansen litar ju på dem så varför inte höja ribban lite?

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom det en gång på Normal, sen fick det vara. Storyn kändes oinspirerad och jag är för gammal för att spela om ett spel bara för att få bättre saker för att kunna spela om det igen..osv..osv..har inte tid med sådant kod letande nuförtiden och tycker inte att det är roligt längre.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Har kört knappt 80h och är på Hell ACT 2 och där slutade det. Spelar inte längre.... riktigt tråkigt lir. Synd... man har ju väntat något år på D3 och så gör dom en sådan här groda.

Bara att vänta på Path of Exile nu

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Dog här om dagen på min 60 hc barb, så nu blir det nog en paus på obestämd tid.

Jag gillade ändå spelet, även om det blev lite enformigt mot slutet.
Inte heller någon pvp eller något annat kul att farma gear för.

Har även blandade känslor om AH, blir så många som bara "spelar AH", och sånt är ju väldigt trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Dog här om dagen på min 60 hc barb, så nu blir det nog en paus på obestämd tid.

Jag gillade ändå spelet, även om det blev lite enformigt mot slutet.
Inte heller någon pvp eller något annat kul att farma gear för.

Har även blandade känslor om AH, blir så många som bara "spelar AH", och sånt är ju väldigt trist.

Känner samma sak ang AH.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Synd att D3 inte har månadsavgift, då hade det varit ett bra spel och omtyckt av communityn idag.

Nu slussar Blizzard istället, väldigt medvetet, över flocken tillbaka till kassakon med hjälp av Mists of Pandaria.
D3: Mission accomplished.

Pengar, pengar, pengar.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag spelade igenom det en gång på Normal, sen fick det vara. Storyn kändes oinspirerad och jag är för gammal för att spela om ett spel bara för att få bättre saker för att kunna spela om det igen..osv..osv..har inte tid med sådant kod letande nuförtiden och tycker inte att det är roligt längre.

Spelet är ju främst får yngre generationer, så det kanske inte är så konstigt, trots allt, när det är dem som satsas på främst. Dem har inte lika höga krav som oss andra som spelat liknande spel i åratal.

Hursomhelst så kan Diablo fara. Jag har höga förhoppningar för Path of Exile nu. Har spelat det rätt mycket på senaste tiden.

Spelade i en grupp (man kan spela 6 st i en grupp, rätt fett) igår och vi hade två summoner Witches, de plöjde allt med tiotals Skelett, Spectres och Zombies var. Sjukt. Det påminner mig så grymt mycket om Diablo 2 när man körde Necromancer och hade en 35+ summons och körde MF- och Baalruns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Spelet är ju främst får yngre generationer, så det kanske inte är så konstigt, trots allt, när det är dem som satsas på främst. Dem har inte lika höga krav som oss andra som spelat liknande spel i åratal.

Hursomhelst så kan Diablo fara. Jag har höga förhoppningar för Path of Exile nu. Har spelat det rätt mycket på senaste tiden.

Spelade i en grupp (man kan spela 6 st i en grupp, rätt fett) igår och vi hade två summoner Witches, de plöjde allt med tiotals Skelett, Spectres och Zombies var. Sjukt. Det påminner mig så grymt mycket om Diablo 2 när man körde Necromancer och hade en 35+ summons och körde MF- och Baalruns.

Det hänger knappast på hur länge man spelat då det finns en hel del som spelat alla Diablo-spel när de kom ut och ändå är nöjda.

Om man nu utvecklat sin spelsmak så är Path of Exile rätt förlegat även det i spelidé. En del är fräscht, en del annat är tankar som var rådande för 10 år sedan. Och gillar man Baal-runs så vet jag inte om man bör skryta om utvecklad spelsmak.

Oftast undviker man bäst att framstå som fånig om man står för sina åsikter rakt av, utan att försöka hävda att de som tycker olika är barn osv.