problem med grafikkortet radeon hd 6850... eller?

Permalänk
Medlem

problem med grafikkortet radeon hd 6850... eller?

hej alla glada!

Behöver lite hjälp med att lista ut vad problemet är på ena min dator är som använder radeon hd 6850. Det är så att det kommer fram massa skumma streck på skärmen lite då och då. Inte hela tiden, ibland klarar den av flera timmar utan att de blir något problem & ibland så händer det oftare.
Det jag inte riktigt förstår är att skärmen ser ut såhär när jag tar en print screen : http://imageshack.us/photo/my-images/515/datorprint.png/
Ser helt normalt ut på bild alltså, medans det egentligen ser ut såhär (taget med mobil kamera): http://imageshack.us/photo/my-images/542/mobilprint.jpg/
Som ni ser har till och med start menyn flyttats till höger sidan och skärmen har på något sätt delats upp i 2 olika delar. Jag kan inte dra musen över det svarta strecket utan måste dra pekaren åt vänster för att sedan komma fram på höger sidan av skärmen.
Det händer även att skärmen ser ut såhär: http://imageshack.us/photo/my-images/221/mobilprint2.jpg/
Allt försvinner även direkt när jag startar om datorn

Jag har testat byta skärm & tittat om det är så att fläkten på grafikkortet hade dött eller liknande men det hade den inte.
Det jag undrar är om det kan vara något annat än grafikkortet eller är det bara att pallra sig till närmaste affär och skaffa nytt?

help me please!

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med testa köra en drive sweep och installera om drivrutinerna så de inte fuckar där.

Men det här ser helt klart ut som kortet artefaktar vilket betyder att någon lödning har släppt då får du förmodligen göra en bakning på de eller något fast inga garantier att de funkar och gör du de bryter du garantin har du kvar garanti på kortet ska du ta de först.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Har testat att ominstallera drivrutinerna men den håller fortfarande på att jävlas, tyvärr!
Ingen garanti kvar men är ändå ganska sugen på att köpa nytt kort men är däremot inte sugen på att köpa ett kort för att sedan se att det är samma problem .. Skulle det kunna vara något annat än kortet som strular efter att jag ominstallerat drivers , bytt skärm , tittat om de blir för varmt?
Är det inte konstigt att man inte ser strecken när man tar en print screen? Eller är det så de blir när grafikkortet strular?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robzan:

Har testat att ominstallera drivrutinerna men den håller fortfarande på att jävlas, tyvärr!
Ingen garanti kvar men är ändå ganska sugen på att köpa nytt kort men är däremot inte sugen på att köpa ett kort för att sedan se att det är samma problem .. Skulle det kunna vara något annat än kortet som strular efter att jag ominstallerat drivers , bytt skärm , tittat om de blir för varmt?
Är det inte konstigt att man inte ser strecken när man tar en print screen? Eller är det så de blir när grafikkortet strular?

det är så det blir när grafikkortet strular du kan även testa och byta port på grafikkortet om du tex använder dvi till vga adapter så byter du tilll hdmi istället

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb