Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Kan ta å använda tråden också!!

Min brorsa behöver lite uppgradering

Dator Spec
Intel Core i3 - 530 2.9Ghz
RAM - 8GB
Grafikkort - 9800GT

Tänker på att köpa ett MSI GeForce GTX 560 SE 1024MB OC http://www.inet.se/produkt/5409544/msi-geforce-gtx-560-se-102...

Vad kommer FPS:en ligga på?

På vilket spel? Har ett "vanligt" 560 och den klarar spel som BF3 i High med 50fps.
Dock är SE (även OC versionen) sämre än 560. Det är nog bättre om du lägger få hundra lappar för ett 560 OC istället: http://www.inet.se/produkt/5409213/gigabyte-geforce-gtx-560-1...
Ditt val dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

På vilket spel? Har ett "vanligt" 560 och den klarar spel som BF3 i High med 50fps.
Dock är SE (även OC versionen) sämre än 560. Det är nog bättre om du lägger få hundra lappar för ett 560 OC istället: http://www.inet.se/produkt/5409213/gigabyte-geforce-gtx-560-1...
Ditt val dock

Hans Nätagg klarar nt mer än 500W, det rek. 550W Nätagg för Gigabyte GeForce GTX 560 1024MB OC

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Jodå. Varför skulle inte ett 550Ti klara det? http://www.youtube.com/watch?v=evcZR5H1eGc
Han får på High 40-70fps utan Fraps. Hittade många som kunde köra High med 550Ti på cirka 50-60fps så Medium borde funka skitbra!

Är inte 100%. Fråga Webbhallen om den funkar med ditt moderkort. Inet har hjälpt mig flera gånger så Webbhallen borde göra detsamma.

Okej, är ni säkra på att en Phenox 2 X4 965 passar på mitt moderkort?

ASUS M2N68-VM
DEt är socket AM2+ jag har, och phenom 2 x4 e väl AM3 socket, men har sätt att det går att ha AM3 socket processorer på AM2+ socket moderkort.

Phenom 2 x4 965 står inte med i min moderkorts manual, men ska väl funka för hoppningsvis är det bara så att de inte skrivit med phenom 2 för att jag köpte moderkortet innan processor skapades, men det e AM2+ socket jag har, så AM3 ska funka, men ni kan gärna dubbelkolla åt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Okej, är ni säkra på att en Phenox 2 X4 965 passar på mitt moderkort?

ASUS M2N68-VM
DEt är socket AM2+ jag har, och phenom 2 x4 e väl AM3 socket, men har sätt att det går att ha AM3 socket processorer på AM2+ socket moderkort.

Phenom 2 x4 965 står inte med i min moderkorts manual, men ska väl funka för hoppningsvis är det bara så att de inte skrivit med phenom 2 för att jag köpte moderkortet innan processor skapades, men det e AM2+ socket jag har, så AM3 ska funka, men ni kan gärna dubbelkolla åt mig

Kolla här så finns phenom2 med....
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M2N68VM/#CPUS

Men du måste nog uppdatera bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Hans Nätagg klarar nt mer än 500W, det rek. 550W Nätagg för Gigabyte GeForce GTX 560 1024MB OC

Ajaj, synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Okej, är ni säkra på att en Phenox 2 X4 965 passar på mitt moderkort?

ASUS M2N68-VM
DEt är socket AM2+ jag har, och phenom 2 x4 e väl AM3 socket, men har sätt att det går att ha AM3 socket processorer på AM2+ socket moderkort.

Phenom 2 x4 965 står inte med i min moderkorts manual, men ska väl funka för hoppningsvis är det bara så att de inte skrivit med phenom 2 för att jag köpte moderkortet innan processor skapades, men det e AM2+ socket jag har, så AM3 ska funka, men ni kan gärna dubbelkolla åt mig

Kommer inte ihåg om AM3 CPUer funkar på AM2+ moderkort eller om det var tvärtom. Är lite förvirrad
Annars som sagt är det bara att fråga Webbhallen, Inet eller vem du nu än tänkt köpa den av. Jag brukar till exempel skicka ett mail till Inet om jag undrar över något, vadsomhelst om deras grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Tja, den ända nya delen i min dator, e ett grafikkort: GTX 550 TI, har en mkt bättre dator men den e hos morsan, denna dator e hos farsan.

Tror ni att jag med detta Nvidia Geforce GTX 550 TI kortet klara BF3 med följande specs och förväntningar:
CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ @ 2,7GHZ ( 2 kärnig 2,7GHZ )
RAM: 2 GB, 800 MHZ
GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX 550 TI

Kan jag klara BF3 på 1920x1080 (Eller vad det nu e) upplösning och allting på LOW, det borde jag nästan kunna göra med dessa delar?
Får va lite lagg, men inget störande.

Du vill men wtf nä tror inte ens grafikkortet är byggt för 1080 p och det är det bästa du har i datorn !
köp ny dator eller spela bf 2 istället borde funka på low dock kanske inte i 1080 p

http://www.sweclockers.com/recension/13657-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Om jag kör på typ 1680x1080P och >>LOW<< med dessa specs:

CPU: AMD ATHLON x2 5200+ @ 2,7ghz dual core
GPU: Nvidia GeForce GTX 550 TI
RAM: 4 GB ( 4x1, 4 st 1 GB minnen.. DDR2, 600 - 800 mhz, vet ej har ej kollat på dem än, de e i morsans gamla dator, får se om de passar.)

Kan jag klara BF3 med pyttelite lagg, alltså, så att man kan köra multiplayer utan att det laggar allt för mkt, tänkte upplösningen 1680x1080p på >>LOW<<
Om inte, vilekn upplösning annars?

kommer inte funka med någon upplösning överhuvud taget med den processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ajaj, synd.

De rekommenderar alltid högre effekt än vad som krävs. Förövrigt så tror jag inte du vet vad du snackar om.
En 500 wattare räcker gott till ditt system.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

De rekommenderar alltid högre effekt än vad som krävs. Förövrigt så tror jag inte du vet vad du snackar om.
En 500 wattare räcker gott till ditt system.

Nu förstår jag inte vad du pratar om. Vi snackar INTE om mitt system utan någon som tänkte uppgradera eller vad det var.
Själv har jag 450W 80+ något tror ja.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hasteone:

K tack, hur kollar jag om den e upplåsbar till x4 phenom?

Kan direkt säga att din INTE går att låsa upp till detta, tyvärr. Detta går med en senare serie Athlon inte din.

Ditt moderkort klarar PII upp till 125W vilket innebär 1xxx serien också, dvs hexacores.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Nu förstår jag inte vad du pratar om. Vi snackar INTE om mitt system utan någon som tänkte uppgradera eller vad det var.
Själv har jag 450W 80+ något tror ja.

Mitt svar var delvis riktat till den som skulle skaffa ett 560. Sen så får jag känslan att du inte vet vad du snackar om i dina föregående svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Mitt svar var delvis riktat till den som skulle skaffa ett 560. Sen så får jag känslan att du inte vet vad du snackar om i dina föregående svar.

I så fall kanske du kan visa mig vad jag inte vet vad jag snackar om?
Om du syftar på att jag inte är säker om AM3 cpu funkar på AM2+ moderkort så betyder det inte att jag inte vet vad jag snackar om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Kommer inte ihåg om AM3 CPUer funkar på AM2+ moderkort eller om det var tvärtom. Är lite förvirrad
Annars som sagt är det bara att fråga Webbhallen, Inet eller vem du nu än tänkt köpa den av. Jag brukar till exempel skicka ett mail till Inet om jag undrar över något, vadsomhelst om deras grejer.

Denna passar om jag nu lyckas uppdatera BIOS på ngt sätt: AMD Athlon 2 x3 450
3 kärnig 3,2GHZ, borde räcka för BF3 LOW elr MEDIUM, iaf LOW med högsta upplösning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasteone:

Denna passar om jag nu lyckas uppdatera BIOS på ngt sätt: AMD Athlon 2 x3 450
3 kärnig 3,2GHZ, borde räcka för BF3 LOW elr MEDIUM, iaf LOW med högsta upplösning.

Förlåt men ge upp... Du kommer bli så fruktansvärt missnöjd när du inser vilka kassa grejjer du håller på med, med lite tur kan du snitta 35 fps 1680x1028 allt på low. Men om det nöjjer dig, så go for it!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasteone:

Denna passar om jag nu lyckas uppdatera BIOS på ngt sätt: AMD Athlon 2 x3 450
3 kärnig 3,2GHZ, borde räcka för BF3 LOW elr MEDIUM, iaf LOW med högsta upplösning.

Satt på ett gtx 560 ti SC & en q6660 quad core 2.4ghz, och lyckades klämma ut 40 fps med lägsta inställningar 1680x1080 :'(

Permalänk
Medlem

Skojar du !!

Skrivet av hasteone:

Denna passar om jag nu lyckas uppdatera BIOS på ngt sätt: AMD Athlon 2 x3 450
3 kärnig 3,2GHZ, borde räcka för BF3 LOW elr MEDIUM, iaf LOW med högsta upplösning.

Ja den kan du köra 1920-1080 med cs spelet alltså och då menar jag inte det som kommer alltså du har hållit på i 2 dar med samma sak spela bf3 hos mamma och spela klöver hos pappa
lyssna vad alla säger till dig = vill du spela bf 3 på 1080 p behöver du ett nytt moderkort mer ram ddr3 ny processor och när mer expansioner kommer behöver du även ett nytt graffe 3 kärning som du länka klarar detta på 640x 480 typ ge dig nu .Förlåt men så många trådar 90 % säger går inte om du skapar trådar lyssna då !!

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

I så fall kanske du kan visa mig vad jag inte vet vad jag snackar om?
Om du syftar på att jag inte är säker om AM3 cpu funkar på AM2+ moderkort så betyder det inte att jag inte vet vad jag snackar om

Fel citerat! Jag menade killen du citerade som sade att en 500 wattare inte räckte. Ursäkta mitt kaxiga sätt. Men som sagt, de rekommenderar alltid högre nätstyrka än vad som krävs.
Back OT, Athlon x4 651 som du rekommenderade är en extremt bra budget CPU, dock för FM1. Så då måste TS köpa nytt Moderkort och nya minnen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Fel citerat! Jag menade killen du citerade som sade att en 500 wattare inte räckte. Ursäkta mitt kaxiga sätt. Men som sagt, de rekommenderar alltid högre nätstyrka än vad som krävs.
Back OT, Athlon x4 651 som du rekommenderade är en extremt bra budget CPU, dock för FM1. Så då måste TS köpa nytt Moderkort och nya minnen.

Jo jag vet :/
Såg det efter jag postade hehe...