Katt har kissat i sängen... Hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Katt har kissat i sängen... Hur gör jag?

Hej hej!

Har varit bortrest ifrån hemmet och kommer hem till världens största kissfläck på sängen.
Det har runnit kiss igenom täcket, bäddmadrassen och ända in i resårmadrassen :/

Hur fan ska jag bära mig åt för att tvätta resårmadrassen/bottnen? Läst att man kan använda någon ytdesinfektion som eventuellt kan hjälpa. Någon som testat detta?
Väldigt tacksam för svar!

puss å kram!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Inaktiv

Finns ett medel som är bra som heter Piss off

Permalänk
Medlem

Använde Dax Ytdesinfektion. Har hällt ner 1L av skiten i sängen nu och nu tror jag faktiskt allt är borta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fundera också på varför kissen kissade där, det brukar bero på att den är missnöjd med något. Nyss bytt kattsand till en annan sort, för smutsigt i lådan osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Fundera också på varför kissen kissade där, det brukar bero på att den är missnöjd med något. Nyss bytt kattsand till en annan sort, för smutsigt i lådan osv...

Jo, vi var på semester och hade min sambos syster här som tog hand om dom. Vi hade just bytt kattsandlåda också, till någon hörnlåda med dörr. Kanske var därför de kissade där. Men vad vet man! En av våra katter kissade tamejfan överallt innan vi kastrerade dem...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe jo de kan vara lite skeptiska mot de där lådorna med dörr, känner igen de där med revirmärkning när katten är okastrerad :-/ finns inga minus med att kastrera sin katt, pisset luktar mycket mindre också