Nya bilder på Iphone 5 visar hela telefonens utsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Herregud, dom borde lära sig lite hyfs alla unga! Man ska ju inte spela på skoldatorn, arbeta skall man göra. Jag tycker man ska vara glad att man får en dator överhuvudtaget, jag fick skriva med papper och penna när jag gick i nian! Man måste vara försiktig med dyr elektronik.

Ja. Tycker det är skönt med skoldatorn för man får ha den hemma över sommaren och den är perfekt för att surfa!
Tydligen får man köpa loss den när man går ut 9an så blir det rätt pris ska jag köpa!!!

Vad jag inte fattar är, man skriver på ett kontrakt när man ska ha datorn. Dom flesta följer inte det, då borde dom ju inte få behålla dem?
Egentligen så i grundskolan så behövs inte en dator då man inte arbetar på samma sett som man kanske gör i gymnasiet eller så.
Men det är en fördel med ett tangentbord eftersom det går sjukt mycket snabbare att skriva på det och inte jobbigt för handen.
Efter att ha skrivit i en 30 minuter eller mer med en penna så blir det skitjobbigt :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Pratar du om Samsungs plast telefoner nu va? Plasten spricker direkt när man greppar dem.

Ha! Då måste du vara stark och hålla stenhårt i mobilen?
En Samsung i plast håller långt mycket bättre än en iPhone som är glas+metall.
Metallen hjälper inte eftersom den skyddar sidorna. Glas (om du inte visste det) spricker lättare än hårdplast.
Sen är iPhone obekväm som f*n med dessa kanter på sidorna. Använd en Galaxy S3 ett tag så kommer du skrota iPhone

Permalänk
Medlem

INSTA-BUY, att detta inte är det final product fattar väl dem flesta som inte är retarded, men oavsett, INSTA-BUY, Apple har hittils aldrig gjort mig besviken på någon produkt dom lanserat, alla har funkat ypperligt och varit mig till stor belåtenhet, svagheterna dom uppvisat har storeligen uppvägts av fördelarna.

android - tack, men nej tack.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nu kanske den inte går sönder lika lätt? Räcker ju att nysa på en iPhone 4S för att glaset skall brista.

Och det roliga med den kommentaren är att vi fick in en Samsung Galaxy S3 på jobbet förra veckan som en tjej tappat i backen och den var helt sprucken i både plast och glas

Skrivet av Waowt:

Ha! Då måste du vara stark och hålla stenhårt i mobilen?
En Samsung i plast håller långt mycket bättre än en iPhone som är glas+metall.
Metallen hjälper inte eftersom den skyddar sidorna. Glas (om du inte visste det) spricker lättare än hårdplast.
Sen är iPhone obekväm som f*n med dessa kanter på sidorna. Använd en Galaxy S3 ett tag så kommer du skrota iPhone

Metallen skyddar inte sidorna, har du sett en iPhone i verkligheten?

Permalänk

Tror ni den kommer släppas 5 Augusti??

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Och det roliga med den kommentaren är att vi fick in en Samsung Galaxy S3 på jobbet förra veckan som en tjej tappat i backen och den var helt sprucken i både plast och glas

Metallen skyddar inte sidorna, har du sett en iPhone i verkligheten?

Hahahaha! Jag har använt iPhone 4+4s många gånger. Det är metall runt om.
Eller visste du inte det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Hahahaha! Jag har använt iPhone 4+4s många gånger. Det är metall runt om.
Eller visste du inte det?

Då bör du ta en riktigt ordentlig titt på den igen så ser du att metallen inte skyddar glaset och att glaset sticker upp ovan metallen, så det är helt oskyddat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Då bör du ta en riktigt ordentlig titt på den igen så ser du att metallen inte skyddar glaset och att glaset sticker upp ovan metallen, så det är helt oskyddat

Vänta nu, du måste ha missförstått vad jag skrev.
jag menade självklart inte att metallen skyddar baksidan eller framsidan utan "sidorna" dvs bara där metallen är. Därför spricker många iPhones.
Det är också därför metallen är helt onödig, den kunde ju lika gärna också va glas, då skulle hela mobilen vara det l0l

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Vänta nu, du måste ha missförstått vad jag skrev.
jag menade självklart inte att metallen skyddar baksidan eller framsidan utan "sidorna" dvs bara där metallen är. Därför spricker många iPhones.
Det är också därför metallen är helt onödig, den kunde ju lika gärna också va glas, då skulle hela mobilen vara det l0l

Och detta är vad jag menar

Som du ser går glaset högre upp än vad metallen gör på båda sidor, alltså skyddar inte metallen glaset alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Och detta är vad jag menar
http://wowtelugucinema.com/wp-content/uploads/2011/11/iphone4...

Som du ser går glaset högre upp än vad metallen gör på båda sidor, alltså skyddar inte metallen glaset alls

DET VET JAG! Förstår du inte vad jag skriver? Jag sa aldrig att metallen skyddar glaset.
Herregud läs lite noggrannare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Pratar du om Samsungs plast telefoner nu va? Plasten spricker direkt när man greppar dem.

Nej? http://www.youtube.com/watch?v=8c2l_YMgKww

Skrivet av Flux69:

Och det roliga med den kommentaren är att vi fick in en Samsung Galaxy S3 på jobbet förra veckan som en tjej tappat i backen och den var helt sprucken i både plast och glas

Jo, tyvärr verkar du ha rätt efter att jag kollat på ett droptest (IP4 vs SGS3 där båda gick sönder).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Och detta är vad jag menar
http://wowtelugucinema.com/wp-content/uploads/2011/11/iphone4...

Som du ser går glaset högre upp än vad metallen gör på båda sidor, alltså skyddar inte metallen glaset alls

Nej, runt glaset sitter en liten plastkant som skyddar. Glaset sticker alltså inte upp något..

BTW Fan vad besviken jag är. Den är ju JÄTTEFUL?

På något sätt har jag alltid känt att när Stive Jobs försvinner går det utför med apple, och japp, ser ju ut som det.

Hålen för högtalare samt mic ser förjävliga ut. Helt asymetriska och olika stora. Varför ens ha massa runda små hål istället för två stora som innan?

Sen såg baksidan förjävlig ut med, kanter på över- och undersidan precis som när man ser en wide-screen film på en 4:3 skärm...

Sen varför byta ut iPod-kontakten på undersidan mot en micro-USB?:S Den gamla kontakten är ju standard i alla tillbehör och högtalare. Nu kan man ju inte docka iPhonen i en högtalare, micro-usb har väl knappast någon ljudkanal? Dessutom ser telefonen förjävlig ut med en så lite kontakt. iPhone 5 ser ju ut som en misslyckad iPhone 4-kopia från Kina. Har det gjort hela telefonen i billig Kinesisk plast också för att förstärka känslan av en billig kopia ännu med?

Var rädd att jag skulle ångra att jag köpte iPhone 4s istället för att köpa iPhone 4 och vänta, men nu är jag glad att jag gjorde det..

Näste lur blir en Android, om HTC kan släppa någon nya Legend/Desire S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defeat^:

Nej, runt glaset sitter en liten plastkant som skyddar. Glaset sticker alltså inte upp något..

BTW Fan vad besviken jag är. Den är ju JÄTTEFUL?

På något sätt har jag alltid känt att när Stive Jobs försvinner går det utför med apple, och japp, ser ju ut som det.

Hålen för högtalare samt mic ser förjävliga ut. Helt asymetriska och olika stora. Varför ens ha massa runda små hål istället för två stora som innan?

Sen såg baksidan förjävlig ut med, kanter på över- och undersidan precis som när man ser en wide-screen film på en 4:3 skärm...

Sen varför byta ut iPod-kontakten på undersidan mot en micro-USB?:S Den gamla kontakten är ju standard i alla tillbehör och högtalare. Nu kan man ju inte docka iPhonen i en högtalare, micro-usb har väl knappast någon ljudkanal? Dessutom ser telefonen förjävlig ut med en så lite kontakt. iPhone 5 ser ju ut som en misslyckad iPhone 4-kopia från Kina. Har det gjort hela telefonen i billig Kinesisk plast också för att förstärka känslan av en billig kopia ännu med?

Var rädd att jag skulle ångra att jag köpte iPhone 4s istället för att köpa iPhone 4 och vänta, men nu är jag glad att jag gjorde det..

Näste lur blir en Android, om HTC kan släppa någon nya Legend/Desire S

Du vet ju inte hur den ser ut så hur kan du tycka den är ful? Det är ju bara spekulationer, Apple har inte bekräftat hur den ser ut

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det ju fortfarande en iphone från apple.. Jag föredrar min Galaxy S III och före den S II.. SÅ mycket bättre än apples skräp..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Preed:

Tyvärr så är det ju fortfarande en iphone från apple.. Jag föredrar min Galaxy S III och före den S II.. SÅ mycket bättre än apples skräp..

Brukar iPhone komma från någon annan?
Och helt ärligt så verkar Samsung användarna vara mer "hjärntvättade" än vad de anklagar Apple användarna att vara, Samsung har ju lyckats övertyga er att köpa en telefon som innehåller mer än vad som används i något som t.ex en QUAD-core på 1,4GHz till ingen nytta + en massa funktioner som är helt onödiga (som de även har på sin nya TV och som inte bidragit till att lyfta upp deras TV apparater igen), de är dax att börja inse att deras storhetstid på TV sidan tog slut för 3 år sedan och att den håller på att ta slut på mobilsidan med, försäljningslistan toppas fårtfarande av iPhone 4S följt av iPhone 4 (trots att deras försäljning minskat i väntan på nya), först på 3:e plats kommer SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Nej, runt glaset sitter en liten plastkant som skyddar. Glaset sticker alltså inte upp något..

BTW Fan vad besviken jag är. Den är ju JÄTTEFUL?

På något sätt har jag alltid känt att när Stive Jobs försvinner går det utför med apple, och japp, ser ju ut som det.

Hålen för högtalare samt mic ser förjävliga ut. Helt asymetriska och olika stora. Varför ens ha massa runda små hål istället för två stora som innan?

Sen såg baksidan förjävlig ut med, kanter på över- och undersidan precis som när man ser en wide-screen film på en 4:3 skärm...

Sen varför byta ut iPod-kontakten på undersidan mot en micro-USB?:S Den gamla kontakten är ju standard i alla tillbehör och högtalare. Nu kan man ju inte docka iPhonen i en högtalare, micro-usb har väl knappast någon ljudkanal? Dessutom ser telefonen förjävlig ut med en så lite kontakt. iPhone 5 ser ju ut som en misslyckad iPhone 4-kopia från Kina. Har det gjort hela telefonen i billig Kinesisk plast också för att förstärka känslan av en billig kopia ännu med?

Var rädd att jag skulle ångra att jag köpte iPhone 4s istället för att köpa iPhone 4 och vänta, men nu är jag glad att jag gjorde det..

Näste lur blir en Android, om HTC kan släppa någon nya Legend/Desire S

Så FAIL av dig, så negativt, och konstiga utlåtanden.

Vart framgår det i artikeln att det är micro-USB de byter mot!? Och hur ser det förjävligt ut för att kontakten är mindre? Sämsta utlåtandet ever.
Sen ytterligar fail av dig; Det STÅR i artikeln att skalet är metall, och inte plast som du verkar tro.
Sedan är det ju inte säkert att detta är nya iPhone, bara troligtvis.
Och vem är "Stive"?

Du får ha dina åsikter om utseendet om du vill, but get your facts straight.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt att det här är en kopia. Och det är mycket möjligt att den kommer se ungefär ut så här. Och det är mycket möjligt att den har micro-usb eftersom det är den standard som kommer användas i Europa. Och det är mycket möjligt att telefonen blir större eftersom visionären Steve är död. Det var hans idé att telefonen skulle vara en viss storlek för att lätt gå ner i fickan. Och det är mycket möjligt att jag är opartisk som supportrar Iphones och äger bara smartphones med Android som OS. Säger som Stormares karaktär: All made in TAIWAN! (nästan iaf)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Total_Cu:

Det är mycket möjligt att det här är en kopia. Och det är mycket möjligt att den kommer se ungefär ut så här. Och det är mycket möjligt att den har micro-usb eftersom det är den standard som kommer användas i Europa. Och det är mycket möjligt att telefonen blir större eftersom visionären Steve är död. Det var hans idé att telefonen skulle vara en viss storlek för att lätt gå ner i fickan. Och det är mycket möjligt att jag är opartisk som supportrar Iphones och äger bara smartphones med Android som OS. Säger som Stormares karaktär: All made in TAIWAN! (nästan iaf)

Det är inte alls troligt att detta är något som kommer från Apple, de är samma spekulationer varje år och varje år har de fel, det är heller inte troligt att det blir micro-usb då Apple kringgått dessa regler iom sin adapter och det är godkänt av EU, det är heller inte troligt att de kör över Steves beslut som är tagna långt fram i tiden så mycket som somliga tror, Tim Cook är handplockad av Steve av en anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det är inte alls troligt att detta är något som kommer från Apple, de är samma spekulationer varje år och varje år har de fel, det är heller inte troligt att det blir micro-usb då Apple kringgått dessa regler iom sin adapter och det är godkänt av EU, det är heller inte troligt att de kör över Steves beslut som är tagna långt fram i tiden så mycket som somliga tror, Tim Cook är handplockad av Steve av en anledning

Tidigare spekulationer på iphone 4 har stämt minst en gång. Jag är övertygad om att det kommer tummas på Steves visioner. Och jag tror att iphones kommer i framtiden vara mer lik androidbaserade telefoner. Smartphonetillverkarna som varit med och tagit fram android har lånat en del bra idéer från iphones och ios. Och nu är det motsatta förhållanden. Se bara på notifieringsfältet, icloud, mindre behovet av itunes på dator mm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Total_Cu:

Tidigare spekulationer på iphone 4 har stämt minst en gång. Jag är övertygad om att det kommer tummas på Steves visioner. Och jag tror att iphones kommer i framtiden vara mer lik androidbaserade telefoner. Smartphonetillverkarna som varit med och tagit fram android har lånat en del bra idéer från iphones och ios. Och nu är det motsatta förhållanden. Se bara på notifieringsfältet, icloud, mindre behovet av itunes på dator mm.

Alla ispireras av andra jämt, så har det alltid varit, sen detta agg mot iTunes begriper jag inte, är inga som helst fel på iTunes bara man ställer in det så det gör som du vill, då får du fullständig kontroll, oftast är det "skit bakom spakarna" som inte får till det som gnäller.
Vad menar du med "mer lik androidbaserade telefoner"?! De är inte mer annorlunda än någon annan i hårdvara och mjukvaran kommer aldrig att bli lika...och nej, spekulationerna om varken iPhone 4 eller 4S stämde inte alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Komiskt alla ratar som vanligt så fort det står apple någonstans.
Det är ju knappast som designen på SGS3 är bra, en av dom fulaste mobilerna någonsin.
HTC är dock bättre på design än vad sketna billiga plastsamsung är, samsung är dock alltid billig kinesplast på alla deras produkter.

Tycker Iphone 3gs är den snyggaste luren någonsin och framförallt skönaste att hålla i näven.
Synd dom håller kvar på lite mer kantigt.

Blir ändå en iphone, hade sgs2 ett tag, sålde skiten, sitter på en billig android för nuvarande, testat sgs3 ett tag men usch nej.
Hatar android, och borka med launchers, custom roms osv var kul 1 vecka sen var de totalt onödigt.

Enda fördelen för vissa kan väll vara att piratkopieringen på android är så lol, kan hitta vilket program som helst bara genom googla, tar 1 sec. OCh behövs ingen crack, jailbreak liknande eller något. Installera skiten bara.
Fördelen med 100% öppet os I guess ;>

Men betalar hellre för dom få appsen jag själv använder.

Btw tror folk android fanboys är bättre?
Alla whinar om apple fanboys men android fanboys är fan ta mig värre, lika "hjärndöda" som motsvarande skulle jag säga.

Och ne jag äger ingen apple produkt idag, sorry den som vill skriva fanboy.
Kommer dock köpa iphone5 eftersom alla android mobiler som finns nu är skräp i mitt tycke, möjligen undantag Xperia S kameran som är trevlig, hemsk mobil i övrigt dock.

Seriöst dra upp huvudet ur sanden tack. Har en Galaxy Gio och den har varit med om mycket.
Tappat den från en trappa och dylikt, inte en skråma ens och om min mobil är gjord av billig kinesplast då vill jag vet vad för skit de stoppar i Iphone när de går sönder av att nästan andas på dem!

Så nej billig kines plast är de nog inte Samsung gör mobilerna av, du måste ha fått en dålig fake från kina...

Vem vill köpa Iphone när de bara uppgraderar små skit saker för att tjäna mer pengar. Ny kontakt är ju nästan mest för att man MÅSTE köpa nya saker till sin nya iphone så de kan tjäna mer pengar.

Finns mobiler med bättre prestanda och hållbarhet än Iphone för mindre pengar!

Kommer aldrig fatta hur man kan köpa något från Apple slöseri på pengar verkligen. "Why polish a turd, it's still a turd."

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Brukar iPhone komma från någon annan?
Och helt ärligt så verkar Samsung användarna vara mer "hjärntvättade" än vad de anklagar Apple användarna att vara, Samsung har ju lyckats övertyga er att köpa en telefon som innehåller mer än vad som används i något som t.ex en QUAD-core på 1,4GHz till ingen nytta + en massa funktioner som är helt onödiga (som de även har på sin nya TV och som inte bidragit till att lyfta upp deras TV apparater igen), de är dax att börja inse att deras storhetstid på TV sidan tog slut för 3 år sedan och att den håller på att ta slut på mobilsidan med, försäljningslistan toppas fårtfarande av iPhone 4S följt av iPhone 4 (trots att deras försäljning minskat i väntan på nya), först på 3:e plats kommer SGS3

Ja men apple har lyckats övertyga folk att köpa en telefon med sämre prestanda och hållbarhet för mer pengar, det är fler som köper Iphone ändå och du skriver att Samsung användare är mer "hjärntvättade"...

Bara för att en telefon säljer mer betyder inte att den är bättre, det betyder att folk som köper saken inte kan så mycket om den och att det är ett väldigt känt märke, med andra ord fett mainstream...

Sista jag frågade någon om varför de köpte en Iphone så svarade de bara att det var en Iphone. De sa inget om att den hade bra funktioner eller något.

När det gäller att tjäna pengar är Apple riktigt bra men de är allt de är bra på.

Sen när du skriver att folk inte behöver Quad-Core processorer i en telefon med massa onödiga funktioner är du ute och cyklar. Bara för du tycker de är onödiga betyder inte att andra inte har använding för dem.

Mina Samsung telefoner jag har haft har varit snabbare på att surfa och mer hållbara samt att deras funktioner har varit till stor nytta.

Processor kraften gör också att du kan komma upp i snabbare internet hastighet....
Prova surfa på en burk med slö processor, du hinner få gråa hår innan de händer något!

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemtex:

Ja men apple har lyckats övertyga folk att köpa en telefon med sämre prestanda och hållbarhet för mer pengar, det är fler som köper Iphone ändå och du skriver att Samsung användare är mer "hjärntvättade"...

Bara för att en telefon säljer mer betyder inte att den är bättre, det betyder att folk som köper saken inte kan så mycket om den och att det är ett väldigt känt märke, med andra ord fett mainstream...

Sista jag frågade någon om varför de köpte en Iphone så svarade de bara att det var en Iphone. De sa inget om att den hade bra funktioner eller något.

När det gäller att tjäna pengar är Apple riktigt bra men de är allt de är bra på.

Sen när du skriver att folk inte behöver Quad-Core processorer i en telefon med massa onödiga funktioner är du ute och cyklar. Bara för du tycker de är onödiga betyder inte att andra inte har använding för dem.

Mina Samsung telefoner jag har haft har varit snabbare på att surfa och mer hållbara samt att deras funktioner har varit till stor nytta.

Processor kraften gör också att du kan komma upp i snabbare internet hastighet....
Prova surfa på en burk med slö processor, du hinner få gråa hår innan de händer något!

Apple har inte övertygat någon mer än vad de sagt i sina presentationer och det har tilltalat folk pga den enkelhet den har för den stora massan jämfört med Androider, den sämre prestandan i den jobbar så effektivt som det behövs och mer därtill, all prestanda den har behövs inte, bara för att Samsung har stoppat i mer hastighet i sin betyder inte att den använder den, den använder långt ifrån det och QUAD används inte alls i den så dual hade räckt, android är i alla fall förkastligt optimerat för quad och inga appar använder det
Ang. Samsung och hjärntvätt så är det Samsung som gör hånande reklam mot Apple och inte tvärtom, Samsung har lyckats övertyga folk att de behöver all den kraft de har i sina lurar trots att den inte används, installera CPUSpy på din android och följ det under en månad och du kommer att se att 85% av tiden så använder du endast 200MHz av all CPU som finns i den, men de har inte övertygat den stora massan pga att de har en hel del onödiga funktioner i den som bara är roliga för ungdommar men irriterande för de flesta, det är inte där den stora marknaden finns.
Vad du menar med "sämre prestanda och hållbarhet för mer pengar" förstår jag inte alls vad du menar med då SGS3 kostar mer än iPhone 4S och är inte alls hållbar, fick in en SGS3 på jobbet som en tjej tappat i backen och den var helt spräckt i både skal och glas, så att påstå att SGS3 är hållbarare är bara en lögn, vidare så är inte lurarna gjorda för att tappas i backen (även om olyckar kan ske), men tappas de i backen oavsett fabrikat så riskerar de att gå sönder

Permalänk
Skrivet av Romoes:

Oj vilken skillnad!

Har herrarna journalister granskat den verkliga anledningen till byte av kontakt.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Kritiserade glaset på baksidan? wtf dendär ihoplimmade barriärsskeden ser då förjävlig ut, hur kan dem komma upp med en sån otroligt ful baksida istället för glaset som både vara snyggt och passande...

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt. "Var glasbaksidan inte tung nog? Ok då gör vi den i metall så att telefonen ABSOLUT går sönder vid fall. Inga gummikanter eller andra stötbekämpningsfaktorer, måste ju va snyggt - så att lämlarna köper!" Deras omdöme blir sämre och sämre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Apple har inte övertygat någon mer än vad de sagt i sina presentationer och det har tilltalat folk pga den enkelhet den har för den stora massan jämfört med Androider, den sämre prestandan i den jobbar så effektivt som det behövs och mer därtill, all prestanda den har behövs inte, bara för att Samsung har stoppat i mer hastighet i sin betyder inte att den använder den, den använder långt ifrån det och QUAD används inte alls i den så dual hade räckt, android är i alla fall förkastligt optimerat för quad och inga appar använder det
Ang. Samsung och hjärntvätt så är det Samsung som gör hånande reklam mot Apple och inte tvärtom, Samsung har lyckats övertyga folk att de behöver all den kraft de har i sina lurar trots att den inte används, installera CPUSpy på din android och följ det under en månad och du kommer att se att 85% av tiden så använder du endast 200MHz av all CPU som finns i den, men de har inte övertygat den stora massan pga att de har en hel del onödiga funktioner i den som bara är roliga för ungdommar men irriterande för de flesta, det är inte där den stora marknaden finns.
Vad du menar med "sämre prestanda och hållbarhet för mer pengar" förstår jag inte alls vad du menar med då SGS3 kostar mer än iPhone 4S och är inte alls hållbar, fick in en SGS3 på jobbet som en tjej tappat i backen och den var helt spräckt i både skal och glas, så att påstå att SGS3 är hållbarare är bara en lögn, vidare så är inte lurarna gjorda för att tappas i backen (även om olyckar kan ske), men tappas de i backen oavsett fabrikat så riskerar de att gå sönder

Detta förklarar allt. http://www.youtube.com/watch?v=gPYromrN7OI

Förstår ditt argument men varför köpa något som kostar mer och gör mindre?

Sen när du jämnför Iphone 4S med SGS3 i pris så är de helt ologiskt då Iphone 4S släpptes för flera månader sedan. SGS3 har inte alls varit så länge ute i Sverige inte konstigt att den kostar mer.......... Men de sjukaste är att man ser Iphones oavsätt model har högt pris länge efter release.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemtex:

Detta förklarar allt. http://www.youtube.com/watch?v=gPYromrN7OI

Förstår ditt argument men varför köpa något som kostar mer och gör mindre?

Sen när du jämnför Iphone 4S med SGS3 i pris så är de helt ologiskt då Iphone 4S släpptes för flera månader sedan. SGS3 har inte alls varit så länge ute i Sverige inte konstigt att den kostar mer.......... Men de sjukaste är att man ser Iphones oavsätt model har högt pris länge efter release.

Men iPhone 4S har kostat lika sedan den släpptes och går inte ner i pris förrän ny släpps, den säljer bättre och har högre 2:a handsvärde

Permalänk
Medlem

inte helt nöjd

Lagom kul att man för cirka en månad sedan investerade i en 30-pins kontakt adapter till HDMI för att jag skulle förbereda mig inför nya iPhone 5... Där var 350:- nerskickade i havet... Någon som vill köpa 30-pins iPhone kontakt till HDMI för 200?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrueType:

Lagom kul att man för cirka en månad sedan investerade i en 30-pins kontakt adapter till HDMI för att jag skulle förbereda mig inför nya iPhone 5... Där var 350:- nerskickade i havet... Någon som vill köpa 30-pins iPhone kontakt till HDMI för 200?

Varför köper man tillbehör innan man vet något om produkten? Apple har inte sagt ett skit om den än, så vi vet inget om den

Skickades från m.sweclockers.com