Problem med clocking av Asus 680 top

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

Problem med clocking av Asus 680 top

Bli inte klok på det här, jag kan knappt clocka mitt grafikkort alls. Det räcker att jag höjer några snäpp på Asus GPU Tweak så hänger skärmen sig och blir helt röd. Hinner bara komma till login screen på wow när detta händer, någon som vet varför?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Kortet är redan fabriksöverklockat, och alla kort klockar olika bra, om dom klockar överhuvudtaget. Överklockning är en trevlig bonus, men det finns ingen garanti att ett visst enskilt kort skall kunna överklockas si eller så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

Men lite tycker man att det ska gå clocka ändå? sweclockers säger ju själva att detta kortet kan man clocka rätt bra. men 700W nätagg borde väl räcka så det inte är det som spökar?.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2012

Jag trodde TOP versionerna hade handplockade gpuer så de skulle kunna klockas riktigt högt? 700W räcker utan problem.

Vad ligger klockorna på i stock?

| Intel i5-4670k @ 4,2GHz 1,18V | Noctua NH-U12P SE2 | Tri-X R9 290 | ASUS Z-87 A| Seagate 1TB HDD @7200rpm | Corsair TX V2 750W PSU | 2x4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333MHz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

1201 MHz är standard om det är det du menar, inte inte helt hundra på det här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Akezz0n:

Bli inte klok på det här, jag kan knappt clocka mitt grafikkort alls. Det räcker att jag höjer några snäpp på Asus GPU Tweak så hänger skärmen sig och blir helt röd. Hinner bara komma till login screen på wow när detta händer, någon som vet varför?

Har du den senaste versionen av GPU Tweak ? Fick röd skärm och krasch någon gång med mitt Asus GTX 670 Top då jag klockade lite lätt med programvaran som följde med kortet. Läste på nätet att det var problem med GPU Tweak och att Asus rekommenderade att man skulle uppgradera. Efter att ha laddat ned den senaste versionen från ASUS hemsida så har problemet helt försvunnit.

Kanske värt ett försök

I5 3570K