Varför kan jag inte klocka mitt GTX680 lika mycket längre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Varför kan jag inte klocka mitt GTX680 lika mycket längre?

Tja! För ungefär en månad sen så köpte jag ett ASUS GTX680-DC2O från CDON som jag tycker har fungerat i princip fantastiskt bra, men nu de senaste dagarna så har jag märkt en någorlunda stor prestandaförlust med kortet. Det första jag gjorde när jag skaffade kortet var att dra upp klockfrekvenserna någorlunda över stock (cirka 1250MHz(+216 i MSI Afterburner, men den skalar lite fel), minnesklocken rörde jag knappt) och det fungerade alldeles galant. Nu de senaste dagarna så har jag upptäckt att jag inte längre kan köra kortet på de frekvenserna längre utan för att vara på den säkra sidan så kan jag som högst köra ungefär +110, alltså långt ifrån de frekvenserna jag kunde köra med från början. Är det någon som har någon aning om vad detta kan handla om eller är det helt enkelt så att jag har fått allt om bakfoten? Vet ju som sagt att MSI Afterburner inte har fungerat jättekorrekt med 680 och den har gett högre klockfrekvenser än väntat, men det har gått stabilt på 1250MHz tidigare i alla fall. Kan det vara så att det har korrigerats på något sätt så att det skalar mindre eller så?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Verkar som om att det kan vara jag som är ute och cyklar trots allt, jag kan inte sätta samma GPU clock offset i Precision / Afterburner längre, men det verkar som att jag uppnår samma klockfrekvenser trots att jag sätter mindre på gpu clock offseten. Lurigt värre.

Hade tagit bort tråden om jag kunde!