AMD ATI Catalyst Drivare verkar buggig.

Permalänk
Medlem

AMD ATI Catalyst Drivare verkar buggig.

Jag installerade AMD_ATI_12-6_vista_win7_64_dd_ccc.exe när filen fanns för download på amd.com
dock var jag seg på att tanka ner den den blev installerad för någon vecka sedan.

idag gjorde jag min första reboot sedan dess, å mitt Windows 7 Ult 64bit bootar inte upp.
installerade om Win7 allt verkar lugnt, installerar drivare osv osv.. men så fort jag har kört in graffedrivarna ovan i verision 12.6 och bootar om, så stänger den inte av sid ordentligt så man får stänga av med stora knappen. där efter bootar den upp BIOS osv som den skall, har senaste BIOS för mitt ASRock kort.

men så fort den skall boota Windows så får jag samma svarta skärm, tvär svart men skärmarna får signal.

någon annan som råkat ut för samma problem med 12.6 drivarna? jag sitter i skrivande stund på nyinstallerad maskin och skall prova 12.4.

Upptäckte även att ett prog för att klocka CPU som följer med mammakortet inte verkar funka som det skall nu häller.

hur som, någon som varit med om samma problem? lösning?

MvH
WDac

EDIT:

Löste sig, jag som är snurrig å gammal.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Testa att backa tillbaka, så får du väl kanske vänta tills de släpper nyare ändå.. :/ Hoppas .4 funkar bra för dig.

Permalänk
Avstängd

Vill inte starta upp en ny tråd för detta problem men det hela handlar om ATI och dess drivare. När jag instalerat deras drivare och kommer in i windows då har jag en fet rand och bild förlust på ca 1/2 tum bilden ser ut som att den saknar bildyta. jag har och kan bara testa med en HDMI kabel så bilden är digital. detta borde gå att åtgärda men vars.

bilden ser ut ungifär så här:

http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&tbo=d&tbm=isch&tbnid=w...

MÄRK väl detta är endast med aits drivrutiner

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde finnas en inställning som heter i stil med Overscan någonstans i Catalyst inställningarna, så leta efter detta. Antagligen undre Monitor/skärminställningen. Kör nVidia så kan inte hjälpa dig ända fram, så du får leta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)