Crossfire 6900, Crysis 2, VSync cappar på 50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2009

Crossfire 6900, Crysis 2, VSync cappar på 50

Hej!

Jag leker runt lite med en väns 6950 1GiB och använder det just nu för att köra Crossfire med mitt 6970.
De flesta applikationer verkar det fungera väldigt bra med (så länge jag kör fullscreen), men just i Crysis 2 så låser sig FPSen på 50. Utan VSync blir det väldigt mycket screen tearing, även om FPSen når strax över 90. Jag upplever det däremot som fullständigt ospelbart.
Nu är ju inte 50fps super-illa (full ultra, DX11 och high res textures -- alla settings in-game, jag har ingen utanför-spelet-console som jag sett att andra har), men det irriterar mig, och problem är ju till för att lösas.

Sedan undrar jag också över grafikkortsmonitorer;
GPU-Z och MSI Afterburner rapporterar grafikminnesanvändningen som vore det ett kort, dvs totalt 3.
Mig veterligen så ska det speglas, så att man har totalt 1GiB då det är det lägsta värdet jag har i min konfiguration. Förvirrar jag Crossfire med SLI på den här biten eller hur ligger det till?
Rapporterar den en sak, medan det i verkligheten är som jag tror? I Crysis 2 är användningen över 2.8 GiB iaf.

Med vänlig hälsning.

Dator:: 4770K @ 4.6, 12GiB RAM, GTX 680, 250GB SSD, 6TB mek, Xonar DX
Mobiltelefon:: Nexus 4 + Z3C + Oneplus X - Ljud:: Sennheiser PC360 (dator), Sennheiser Amperior (mobilt)
Mössa:: Lila