Apple håller presskonferens den 12 september – Iphone 5 i antågande

Permalänk
Medlem

Ska de göra en liten mindre surfplatta? Då hoppas jag Samsung stämmer dem! ;p. Nä nästa år när bindningstiden går ut blir det en S4, fina grejer :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Börjar tröttna på min Iphone ordentligt och hoppades att 5an skulle ha bra mycket större skärm,Och en massa annat godis!

Dax att byta märke helt efter den här videon! Finns en diagnos för dom som tycker om samma samma samma ,för det är precis det
som Iphone varit sen 3G.Vad är nytt? inte ett skit egentligen! Mjölka pengar är vad det handlar om!

Jo för det är enorm skillnad mellan Android iterationerna? Större skärm, fler kärnor (som inga appar ändå använder). Vad är så innovativt med Android?
Berätta gärna för jag har svårt för att se ngn skillnad mellan IOS och Android i dagsläget.

Jag köper Iphone igen för att jag har tusentals kronor investerade i appar till IOS samt jag har ett väl fungerande system där jag kan dela information mycket enkelt mellan min iphone, min ipad och mina macar och appletv. Då är det rätt korkat att byta till ngt annat bara för att få lite större skärm.

Jag behöver inte massa nya features. Jag ser hellre att man slutar trycka in massa skit som man inte använder och istället koncentrerar sig på att förbättra batteritiderna. Det gäller samtliga tillverkare. Inte bara Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Början på slutet hos Apple ''The ship is going down!''

Bara i dina våta drömmar Med en ekonomi som är bättre än Sveriges, och till och med USAs regering, så lär vi nog se vårt eget land gå samma väg som Grekland före det är slut för Apple. Om du trodde att din subjektiva åsikt skulle innebära slutet för Apple så har du väldigt livlig fantasi.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Känns som att utvecklingskurvan är mycket brantare på android och windows sidan.. när det är dags att byta ut min 4s så blir det nog ett annat märke..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo för det är enorm skillnad mellan Android iterationerna? Större skärm, fler kärnor (som inga appar ändå använder). Vad är så innovativt med Android?
Berätta gärna för jag har svårt för att se ngn skillnad mellan IOS och Android i dagsläget.

Jag köper Iphone igen för att jag har tusentals kronor investerade i appar till IOS samt jag har ett väl fungerande system där jag kan dela information mycket enkelt mellan min iphone, min ipad och mina macar och appletv. Då är det rätt korkat att byta till ngt annat bara för att få lite större skärm.

Jag behöver inte massa nya features. Jag ser hellre att man slutar trycka in massa skit som man inte använder och istället koncentrerar sig på att förbättra batteritiderna. Det gäller samtliga tillverkare. Inte bara Apple.

Man kan vända lite på det du säger, för du låser ju in dig något otroligt och har inga valmöjligheter utan "måste" köpa det Apple tillverkar.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Måste måste man väl inte, jag är som helhet nöjd med alla mina iPhones. Om något går sönder så byts den bara ut, så slipper man någon som ska löda och lämna in 300 ggr innan det är åtgärdat. Varför byta märke när man är nöjd, gäller allt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Man kan vända lite på det du säger, för du låser ju in dig något otroligt och har inga valmöjligheter utan "måste" köpa det Apple tillverkar.

Kan du använda android-appar i windows-telefoner eller windows i android?

Permalänk
Medlem

äntligen!
Iphone 5 blir då min första smartphone!
hoppas den nu bara lever upp till mina krav!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, det går ju väldigt dåligt för Apple nu right?

Sämre än innan ialf

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Som jag sa i en liknande artikel igår. Någon har lagt ut exempel på hur den kanske kommer se ut och då måste vi ta det som fakta! Internet ljuger aldrig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Sämre än innan ialf

Det brukar traditionellt vara lite lägre resultat kvartalet innan nya iPhone släpps. Inget direkt konstigt med det... Dessutom har man inte heller uppdaterat iMac, Mac Mini eller Mac Pro vilket förväntas ske nu på nästa presskonferens (åtminstone iMac och Mac Mini).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Sämre än innan ialf

Ytterst tveksamt.

http://i.imgur.com/nv8Bn.png 1 år tillbaks
http://i.imgur.com/mX51V.png 2 år tillbaks

(http://www.nasdaq.com/symbol/aapl/interactive-chart)

Om något så går det fruktansvärt bra för dom nu, oavsett om man gillar fruktföretaget eller inte

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Början på slutet hos Apple ''The ship is going down!''

Vänta du tills iPhone 5 kommer. Då blir det nog fart på aktie kursen igen ska du se

Om inte så ligger inte Apple HDTV och iPad Mini så långt ifrån produktion. Undrar vad kära Äpplet ska hitta på därefter

Det som Apple bryr sig om är bra produkter och inte vinster. Bra de, får man iaf trogna kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Kan du använda android-appar i windows-telefoner eller windows i android?

Om du hade läst posten jag gjorde en quote på så hade du förstått att han har byggt upp ett stort system som är helt baserad på Apple lösningar och som blir näst intill omöjligt att byta ut delar i eller helt. Om dagen kommer då han vill byta ut sin iphone mot en android, om en android telefon lägger till en funktion som är så bra att det bara finns fördelar att byta från Apple kan han inte det eftersom hans system är helt baserat på apple-lösningar. Dvs han har låst ned sig och har effektivt begränsat sina möjligheter. Men det är bara ett exempel.

Visst är det smidigt att köra på 1 system men det har definitivt sina nackdelar också.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Ett öppet system har sina nackdelar också, vart vill du komma ?

Beror helt på användaren och dess behov...

Permalänk
Medlem

Jag har gått och trott att de skulle lägga till en dedikerad kameraknapp, därför tror jag att det där skalet är fejk

Har en iPhone 4 som känns segare och segare för varje dag gjorde en återställning idag men det verkar inte gjort så mycke skillnad. Jag tror att med iOS 6 så kommer den att kännas ännu segare, det är nästan så att jag har börjat att tro att Apple lägger in väntetider i iOS för äldre telefoner för att man ska öppna plånboken och uppgradera. *tar på sig foliehatt*

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Om du hade läst posten jag gjorde en quote på så hade du förstått att han har byggt upp ett stort system som är helt baserad på Apple lösningar och som blir näst intill omöjligt att byta ut delar i eller helt. Om dagen kommer då han vill byta ut sin iphone mot en android, om en android telefon lägger till en funktion som är så bra att det bara finns fördelar att byta från Apple kan han inte det eftersom hans system är helt baserat på apple-lösningar. Dvs han har låst ned sig och har effektivt begränsat sina möjligheter. Men det är bara ett exempel.

Visst är det smidigt att köra på 1 system men det har definitivt sina nackdelar också.

Finns bra många lösningar till iPhone som gör den användbar både tillsammans med Windows och Andriod, och vice-versa.. det där är ett gammalt argumment som enligt mitt tycke tyvärr inte håller längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag har gått och trott att de skulle lägga till en dedikerad kameraknapp, därför tror jag att det där skalet är fejk

Har en iPhone 4 som känns segare och segare för varje dag gjorde en återställning idag men det verkar inte gjort så mycke skillnad. Jag tror att med iOS 6 så kommer den att kännas ännu segare, det är nästan så att jag har börjat att tro att Apple lägger in väntetider i iOS för äldre telefoner för att man ska öppna plånboken och uppgradera. *tar på sig foliehatt*

Iphone har redan en kameraknapp (volymknappen), och jag ser ingen anledning att lägga till en extra knapp enbart för kameran.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Det som Apple bryr sig om är bra produkter och inte vinster. Bra de, får man iaf trogna kunder.

Jo du, fortsätt drömma. Hade Apple brytt sig om bra produkter och inte om vinster hade dom sänkt priset på iPhone med minst 3 tusen och ändå tjänat på det.

Permalänk
Medlem

Nu är jag visserligen så långt ifrån ett fan av Apple man kan komma men man märker verkligen hur extremt partiska folk på det här forumet är mot Apple när man läser vissa inlägg i den här tråden. Det är nästan löjligt.

Permalänk
Medlem

Mycket säger att det inte blir någon micro-usb på iphony5, vilket borde resultera i en bojkott och stämningsansökan mot apple tycker jag. Om dom redan sagt att dom ska stödja "one charger for all", så är det vad som gäller, annars ska dom få böta redigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Iphone har redan en kameraknapp (volymknappen), och jag ser ingen anledning att lägga till en extra knapp enbart för kameran.

Man har ju inte fokus på den knappen sedan så är det också smidigt med en genväg till kameran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Jo du, fortsätt drömma. Hade Apple brytt sig om bra produkter och inte om vinster hade dom sänkt priset på iPhone med minst 3 tusen och ändå tjänat på det.

Du verkar inte ha så stor koll på, sluta skriv om saker du inte vet!!

Troll...

Citat:

Apple's goal is not to make money, but to make good products, said Jonathan Ive, senior vice president of industrial design at Apple, speaking at the British Embassy's Creative Summit.

"We are really pleased with our revenues but our goal isn't to make money. It sounds a little flippant, but it's the truth. Our goal and what makes us excited is to make great products. If we are successful people will like them and if we are operationally competent, we will make money," he said.

http://www.wired.co.uk/news/archive/2012-07/30/jonathan-ive-r...

Permalänk
Medlem

99mac nyhet?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Man har ju inte fokus på den knappen sedan så är det också smidigt med en genväg till kameran.

Skickades från m.sweclockers.com

Autofokus, eller om man vill fokusera på något specifikt peka på skärmen där du vill ha fokus, hur smidigt som helst. Med senaste uppdateringen av IOS så kan du välja vid låsskärmen om du vill låsa upp telefonen eller om du vill låsa upp kameran.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Kan du använda android-appar i windows-telefoner eller windows i android?

Nej men man kan välja tillverkare själv (både med android och WP). Jag kan alltså använda appar från min gamla HTC android på min nya Samsung android och tvärt om. Konkurrens mellan olika tillverkare men med ett gemensamt ekosystem är skälet till att t.ex. Windows fick en så stark ställning på marknaden. Det garanterar en utveckling är pris hålls nere, prestanda höjs och där tillverkarna får slåss sins emellan för att attrahera kunderna. Sunt marknadstänk. Som jämförelse så gör Apple runt 50% ren vinst varje gång de säljer en iPhone, androidtillverkare tvingas se till att få ut förbättrad hårdvara så snabbt som möjligt och säka priserna snabbt, de har mycket lägre marginaler (faktum är att de flesta av dem går med förlust just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ett öppet system har sina nackdelar också, vart vill du komma ?

Beror helt på användaren och dess behov...

Det är mest för tillverkaren som ett öppet system kan ha nackdelar (man kan inte ta ut enorma övervinster när det finns konkurrerande tillverkare med enheter som hör till samma system).
För utvecklare finns det både för och nackdelar.
För slutkunder finns det bara fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Nu är jag visserligen så långt ifrån ett fan av Apple man kan komma men man märker verkligen hur extremt partiska folk på det här forumet är mot Apple när man läser vissa inlägg i den här tråden. Det är nästan löjligt.

Tja, fast Macibanerna är ju precis lika partiska de. Apple skall "frälsa" världen, Steve Jobs var ett geni / en ängel / Jesus etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Du verkar inte ha så stor koll på, sluta skriv om saker du inte vet!!

Troll...

http://www.wired.co.uk/news/archive/2012-07/30/jonathan-ive-r...

När viktiga medarbetare / VDn uttalar sig offentligt på det här sättet är det en del av marknadsföringen. Ives har förmodligen rätt lösa tyglar med tanke på hans enorma insatser för Apple, men jag tror inte att du kan hitta en mer partisk källa, det är ungefär som att intervjua Rhenfelt för att ta reda på vilket som egentligen är Sverige bästa parti eller nåt. Självklart så vill alla företag har en snygg yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Tja, fast Macibanerna är ju precis lika partiska de. Apple skall "frälsa" världen, Steve Jobs var ett geni / en ängel / Jesus etc.

Och vi är tillbaka på sandlådenivån igen..

Pappa, pappa.... Han va elak till mig så jag sparkade honom på benet

Här är en ide folk borde prova: ÄR DU/NI INTE INTRESSERADE AV APPLE ELLER DESS PRODUKTER, SAMT BARA ÄR UTE EFTER ATT TROLLA, SÅ HÅLLER BORTA FRÅN APPLE-RELATERADE NYHETER!!!