Apple håller presskonferens den 12 september – Iphone 5 i antågande

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Mycket säger att det inte blir någon micro-usb på iphony5, vilket borde resultera i en bojkott och stämningsansökan mot apple tycker jag. Om dom redan sagt att dom ska stödja "one charger for all", så är det vad som gäller, annars ska dom få böta redigt!

De stödjer redan det, och gjorde innan det beslutades.
Det behöver inte sitta någon micro-usb i telefon-änden av sladden, däremot ska det vara usb i den andra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av RepZi:

Jag gör det iaf, lagar som fan. Kan inte ha 20 apps igång samtidigt som jag har 8 flikar uppe i browsern. För lite minne helt enkelt, ska man även spela musik så är man körd!!

Jag ska rätta dig lite, du kan ha ALLA appar "igång" och det påverkar inte telefonen överhuvud taget (bortsätt från tex Skype) Apple har valt ett väldigt dumt namn på deras så kallade "multitasking" för det är nämligen inte vad det är! Telefonen stänger ned apparna när du inte kör dem förutom Skype etc. Det som tar minne är dock safari. Knappt så jag märker det men värt att nämna.

När telefonen behöver mer ramminne rättar den själv till och tar från de apparna som du säger är igång i bakgrunden. Detta sker alltså automatiskt förutom om du har jailbreakat den och stängt av fubktionen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Smartphones känns så jävla onödiga på något sätt. Var nöjd med att jag kunde streama musik + kolla mailen på min Iphone 4 lol

Skrivet av nivv:

Vilket kräver en smartphone?

För att streama musik kanske, men kolla mailen kunde man göra i början av 2000-talet.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

När viktiga medarbetare / VDn uttalar sig offentligt på det här sättet är det en del av marknadsföringen. Ives har förmodligen rätt lösa tyglar med tanke på hans enorma insatser för Apple, men jag tror inte att du kan hitta en mer partisk källa, det är ungefär som att intervjua Rhenfelt för att ta reda på vilket som egentligen är Sverige bästa parti eller nåt. Självklart så vill alla företag har en snygg yta.

Jag väljer hellre tro på honom än någon random från nätet, kanske bara jag.. vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jag väljer hellre tro på honom än någon random från nätet, kanske bara jag.. vad vet jag.

Fokus nr 1 för Apple är att göra bra produkter. Lyckas man med det så ger det i sig vinst. De flesta företag idag, oavsett bransch, är för vinstorienterade vilket ofta resulterar i sämre produkter och kortsiktigt tänkande.

Men alla företag vill såklart ha så mycket vinst som möjligt. Det är vägen dit som skiljer mellan företagen.

Permalänk
Inaktiv

Då alla andra Apple produkter ser mycket mer stilrena ut, känns det inte som det här är slutprodukten, men vem vet? Den som lever får se!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

"och nu ser det ut som att ryktena mer eller mindre bekräftas av alla utom Apple, bland annat Reuters, Bloomberg och The New York Times." ....för Reuters, Bloomberg och The New York Times jobbar ju på Apple, så det måste ju vara säkra källor...så less på alla som bara spekulerar, vänta så får man svar tids nog

Sen finns det ingen anledning att göra en mindre iPad, så det är bara stört om det stämmer

Permalänk
Medlem

Jag kanske har drömt detta men klarar man sig utan iTunes nu för tiden?

Dvs kan man koppla in sin iPhone i datorn och föra över filer utan att behöva gå genom iTunes? Det var något jag inte gillade när jag hade min gamla mobil och jag byter gärna tillbaka om detta kan "åtgärdas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jag kanske har drömt detta men klarar man sig utan iTunes nu för tiden?

Dvs kan man koppla in sin iPhone i datorn och föra över filer utan att behöva gå genom iTunes? Det var något jag inte gillade när jag hade min gamla mobil och jag byter gärna tillbaka om detta kan "åtgärdas"

Det är fortfarande så och förvänta dig ingen åtgärd där.

Det jag stör mig på om iphone 5 ser ut såhär är att designen är samma för tredje året i rad. Dags att ändra!!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Skulle vilja ha lite mer innovation i iPhone 5. Ägde en 3GS och funderade på en 4S men bristen på nya funktioner och en häpnadsväckande lathet designmässigt gjorde valet enkelt. Det blev istället en Xperia S som erbjuder rena guldgruvan av funktioner jämfört med iPhone.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hucke:

Jag kanske har drömt detta men klarar man sig utan iTunes nu för tiden?

Dvs kan man koppla in sin iPhone i datorn och föra över filer utan att behöva gå genom iTunes? Det var något jag inte gillade när jag hade min gamla mobil och jag byter gärna tillbaka om detta kan "åtgärdas"

Det var nog en dröm Apple överger aldrig Itunes, Quicktime, Mp4 only, Icloud, bonjour, Isync, osv..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Varför ska man ändra en näst intill perfekt design? Hur ofta ändras designen på tex imac etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Nej men man kan välja tillverkare själv (både med android och WP). Jag kan alltså använda appar från min gamla HTC android på min nya Samsung android och tvärt om. Konkurrens mellan olika tillverkare men med ett gemensamt ekosystem är skälet till att t.ex. Windows fick en så stark ställning på marknaden. Det garanterar en utveckling är pris hålls nere, prestanda höjs och där tillverkarna får slåss sins emellan för att attrahera kunderna. Sunt marknadstänk. Som jämförelse så gör Apple runt 50% ren vinst varje gång de säljer en iPhone, androidtillverkare tvingas se till att få ut förbättrad hårdvara så snabbt som möjligt och säka priserna snabbt, de har mycket lägre marginaler (faktum är att de flesta av dem går med förlust just nu).

Även Samsung gör stor vinst. De säljer många high-end mobiler precis som Apple och det är där marginalerna finns. De övriga tillverkarna har det ju mycket tungt på den punkten vilket är trist.

Skrivet av Oldskool:

Det är mest för tillverkaren som ett öppet system kan ha nackdelar (man kan inte ta ut enorma övervinster när det finns konkurrerande tillverkare med enheter som hör till samma system).
För utvecklare finns det både för och nackdelar.
För slutkunder finns det bara fördelar.

Fast det som är bra för utvecklare är ofta även bra för slutanvändare. Att det är mer lönsamt att utveckla för iOS gör att utvecklare satsar på iOS först och därmed får slutanvändare tillgång till appar/spel snabbare (eller i vissa fall exklusivt för iOS).

Skrivet av Oldskool:

Tja, fast Macibanerna är ju precis lika partiska de. Apple skall "frälsa" världen, Steve Jobs var ett geni / en ängel / Jesus etc.

Skillnaden är att det fullkomligt kryllar av Apple-hatare här som trots inget intresse av Apples produkter måste in i trådarna rörande Apple och kasta skit. Jag skulle aldrig få för mig att lägga massa negativa kommentarer om Microsoft i en Win8 tråd eftersom jag inte är intresserad av att köra det (allafall inte på PCn). Bidrar inte till något mer än irritation.

Det roliga är att det kanske är alla dessa haters som gör att det är så mycket Apple-artiklar eftersom det allt blir så heta diskussioner

Skrivet av Hucke:

Jag kanske har drömt detta men klarar man sig utan iTunes nu för tiden?

Dvs kan man koppla in sin iPhone i datorn och föra över filer utan att behöva gå genom iTunes? Det var något jag inte gillade när jag hade min gamla mobil och jag byter gärna tillbaka om detta kan "åtgärdas"

Visst kan man klara sig utan iTunes om man vill. Många appar har alternativa överföringsmetoder (som trådlöst via FTP/HTTP t ex). Vet inte när jag använde iTunes senast.

Permalänk

Lättande att dom har bytat ut baksidan på iPhone 5 (Om den nu blir så som i videon...?), slipper att glaset spricker när man tappar den. För det gör den på iPhone 4/4S, spelar ingen roll på vilket håll man tappar den - Glaset spricker ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det är fortfarande så och förvänta dig ingen åtgärd där.

Det jag stör mig på om iphone 5 ser ut såhär är att designen är samma för tredje året i rad. Dags att ändra!!

Lite tråkigt tycker jag allt att det är. Jag har redan program för att spela upp film och musik och att behöva installera en extra enbart för att kunna använda telefonen på ett "normalt" sätt är inget jag hyllar direkt.

För att inte tala om att den konstant tjatade om att installera uppdateringar och quicktime var och varannan gång jag startade datorn :]

Skrivet av SideWinder86:

Det var nog en dröm Apple överger aldrig Itunes, Quicktime, Mp4 only, Icloud, bonjour, Isync, osv..

Haha ja det ligger nog något i det. Tror dock inte att Apple skulle förlora kunder på att lätta upp lite på det där med iTunes dock.

Edit: Failquote rättat

Permalänk
Medlem

Många som verkar tycka att utveckling=större skärm. Förstår inte detta tycker 3,5" är optimalt för en telefon, möjligtvis upp till 4"
Vill jag ha större tar jag fram ipaden eller sätter mig framför datorn. En telefon ska inte med nöd och näppe rymmas på fickan.
Galaxy note exempelvis måste man ju nästan ha en väska till.
S3 känns inte heller vidare bra i fickan, osmidig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av acceMOJS:

Varför ska man ändra en näst intill perfekt design? Hur ofta ändras designen på tex imac etc

Och kolla bara på alla Sony Xperia som kommer, Xperia S, Xperia P, Xperia U...alla ser de lika ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Det som Apple bryr sig om är bra produkter och inte vinster. Bra de, får man iaf trogna kunder.

Tack!

Jag som trodde att hela dagen skulle gå utan ett skratt.

OnT: Kontaktbyte, större skärm, Skypesex-kamera och unibody-liknande skal.

Detta mina herrar, är inget annat än en revolution!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brillorm:

Tack!

Jag som trodde att hela dagen skulle gå utan ett skratt.

OnT: Kontaktbyte, större skärm, Skypesex-kamera och unibody-liknande skal.

Detta mina herrar, är inget annat än en revolution!

Är?! Inget är bekräftat, endast spekulationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Början på slutet hos Apple ''The ship is going down!''

Jo, det ser ut som det onekligen, men lönsamheten lär bli bättre då priset troligen blir det samma och lägre tk än dagens produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Tack!

Jag som trodde att hela dagen skulle gå utan ett skratt.

OnT: Kontaktbyte, större skärm, Skypesex-kamera och unibody-liknande skal.
Detta mina herrar, är inget annat än en revolution!

Handlar inte så mycket om produkten utan hur den säljs. Helheten, de tänker steget längre än andra gör/gjorde. Ekosystem till paketering till reklam. De gör allt, säg något de inte tänker på

Kolla på andra företag som Microsoft, tar efter Apple.

Permalänk
Medlem

Ännu en går får konkurrenten Android sitta ner och skaka och inse hur otroligt dåligt OS dem egentligen har.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Om du hade läst posten jag gjorde en quote på så hade du förstått att han har byggt upp ett stort system som är helt baserad på Apple lösningar och som blir näst intill omöjligt att byta ut delar i eller helt. Om dagen kommer då han vill byta ut sin iphone mot en android, om en android telefon lägger till en funktion som är så bra att det bara finns fördelar att byta från Apple kan han inte det eftersom hans system är helt baserat på apple-lösningar. Dvs han har låst ned sig och har effektivt begränsat sina möjligheter. Men det är bara ett exempel.

Visst är det smidigt att köra på 1 system men det har definitivt sina nackdelar också.

Läs min fråga igen och inse att den faktiskt är befogad mot vad du skrev.
Köper jag en massa appar till android och sen upptäcker att iOs/Windows är det som jag kommer använda sen då har jag låst mig till android.

Köper jag en massa prylar till pc och sen vill använda till mac då har jag också låst in mig. Vad är skillnaden mot det du beskrev?

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Handlar inte så mycket om produkten utan hur den säljs. Helheten, de tänker steget längre än andra gör/gjorde. Ekosystem till paketering till reklam. De gör allt, säg något de inte tänker på

Kolla på andra företag som Microsoft, tar efter Apple.

Hur har Microsoft tagit efter Apple? Seriöst nu, har ingen koll på sånt.

Permalänk
Medlem

Varför säger så många att den är ful?.. Det är väl inte ens bekräftat att den ska se ut som den gör på de "läckta" bilderna?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jag kanske har drömt detta men klarar man sig utan iTunes nu för tiden?

Dvs kan man koppla in sin iPhone i datorn och föra över filer utan att behöva gå genom iTunes? Det var något jag inte gillade när jag hade min gamla mobil och jag byter gärna tillbaka om detta kan "åtgärdas"

för att synka musik och film behöver man itunes. allt annat synkar man genom icloud. när itunes match släpps i sverige så kommer du kunna komma åt din musik genom icloud också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Lite tråkigt tycker jag allt att det är. Jag har redan program för att spela upp film och musik och att behöva installera en extra enbart för att kunna använda telefonen på ett "normalt" sätt är inget jag hyllar direkt.

För att inte tala om att den konstant tjatade om att installera uppdateringar och quicktime var och varannan gång jag startade datorn :]

Haha ja det ligger nog något i det. Tror dock inte att Apple skulle förlora kunder på att lätta upp lite på det där med iTunes dock.

Edit: Failquote rättat

det har man redan gjort. itunes behövs endast för musik och film. snart släpps nog itunes match i europa också och då är det bara film du måste synka med itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

för att synka musik och film behöver man itunes. allt annat synkar man genom icloud. när itunes match släpps i sverige så kommer du kunna komma åt din musik genom icloud också

Skrivet av ozo64:

det har man redan gjort. itunes behövs endast för musik och film. snart släpps nog itunes match i europa också och då är det bara film du måste synka med itunes.

Det låter faktiskt riktigt bra. Tack för infon!

Permalänk
Medlem

Förstår inte allt folk som gnäller på deras nya design (baksidan). Är snarare ett steg i rätt riktning. Tycker att en telefon som har en baksida i aluminium måste vara snyggare än alla söndriga Iphone 4/4s. Kolla bara på de andra företagens smartphones som nästan klarar av hur mycket stötar i jämförelse mot Iphones. Rätt mycket av den säkerheten berodde på deras design med skal utav [B]en[B] del aluminium. Själv tycker jag att det är mer stilrent än glaset på Iphone 4/4s som mer skriker "kolla på mig". Sedan vet vi inte fullständigt än hur den kommer se ut innan deras presskonferens där de antagligen kommer berätta allt om den nya Iphonen och även visa upp slutgiltiga. Så ta det lugnt och vänta med att spamma upp trådar från den är släppt och ni kan ha några riktiga argument... (och för er som tror mig vara en Iphone fanboi så kan jag lugnt meddela er att jag inte äger/ har ägt en Iphone, utan är nöjd med min HTC med uni-body aluminium skal )

Permalänk
Musikälskare

Woho! Äntligen

Ska bli skoj att se

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?