Apple håller presskonferens den 12 september – Iphone 5 i antågande

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

det har man redan gjort. itunes behövs endast för musik och film. snart släpps nog itunes match i europa också och då är det bara film du måste synka med itunes.

Och använder du andra media appar än den medföljande behöver du inte använda iTunes för film heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Och vi är tillbaka på sandlådenivån igen..

Pappa, pappa.... Han va elak till mig så jag sparkade honom på benet

Här är en ide folk borde prova: ÄR DU/NI INTE INTRESSERADE AV APPLE ELLER DESS PRODUKTER, SAMT BARA ÄR UTE EFTER ATT TROLLA, SÅ HÅLLER BORTA FRÅN APPLE-RELATERADE NYHETER!!!

Inför ett sätt att döja dom då ifrån SweC!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Måste måste man väl inte, jag är som helhet nöjd med alla mina iPhones. Om något går sönder så byts den bara ut, så slipper man någon som ska löda och lämna in 300 ggr innan det är åtgärdat. Varför byta märke när man är nöjd, gäller allt!!

Sant, men en fundering jag fick. Ifall man aldrig testar något nytt, hur kan man då veta ifall det finns något bättre där ute som man ev gillar mer el inte?

Blir säkert en bra lur hur som helst, bara inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Inför ett sätt att döja dom då ifrån SweC!

Varför? Är det så svårt att låta bli borde man fundera på att uppsöka psykiatriker för sina besvär.

Permalänk

Ge oss en 13" MBP Retina då!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Tja, fast Macibanerna är ju precis lika partiska de. Apple skall "frälsa" världen, Steve Jobs var ett geni / en ängel / Jesus etc.

Macibanerna håller sig till Apple-trådarna och är lätta att slippa till skillnad från alla tangentbordskrigare från androidlägret som ska in och påtala hur mycket Apple suxor och hur pwnzor Android är i varenda förbannad nyhet/tråd relaterad till Apple. Helt sjukt att vissa kan påstå sig vara datorintresserad men så starkt hata en tillverkare så mycket att man inte kan tycka något de gör är bra oavsett vad det är. Väx upp!

Att tycka Steve Jobs är ett geni är knappast konstigt. Kan man inte erkänna att han såg saker ingen annan såg och förändrade hela IT-branschen är man inget annat än verklighetsfrånvänd. Om jag lyckas skapa och förändra en bråkdel av allt Steve gjort skulle jag vara mer än nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Och vi är tillbaka på sandlådenivån igen..

Här är en ide folk borde prova: ÄR DU/NI INTE INTRESSERADE AV APPLE ELLER DESS PRODUKTER, SAMT BARA ÄR UTE EFTER ATT TROLLA, SÅ HÅLLER BORTA FRÅN APPLE-RELATERADE NYHETER!!!

Det spelar ingen som helst roll vad någon skriver, man kan alltid påstå att det "är sandlådenivå". Jag tycker det är sandlåda av dig att komma och anklaga folk för att ha sandlådenivå så fort man fåkar ha någon åsikt kring företaget Apple.
Sen är det ju lite typiskt att ditt inlägg går ut på att jag helt enkelt inte skall läsa något om Apple eftersom jag inte gillar Apple. Typisk "munkavlementalitet" bland Appleförespråkare.
Brukar du stå vid rättegångar och hävda att de som dömts för brott inte borde få några straff för att det är "sandlåda"; "Pappa, pappa, medborgaren begick ett brott så nu får han en straffrättslig påföljd".

Här är en ide folk borde prova: ÄR DU/NI INTE INTRESSERADE AV APPLE-KRITISKA INLÄGG , SAMT BARA ÄR UTE EFTER ATT TROLLA, SÅ HÅLLER BORTA FRÅN KOMMENTARERNA TILL APPLE-RELATERADE NYHETER!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acceMOJS:

Varför ska man ändra en näst intill perfekt design? Hur ofta ändras designen på tex imac etc

Perfekt? Årets sämsta skämt. Men du kanske tjänar ditt levebröd på att reparera felkonstruerade appelprodukter...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jag väljer hellre tro på honom än någon random från nätet, kanske bara jag.. vad vet jag.

Det kom direkt ifrån en av Apples högsta företrädare alltså. Snacka om partsinlaga. På många bloggar så åtegavs det med "Apple says...". Källkritik.. ?

Permalänk

Vilken icke nyhet att posta på sweclockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Även Samsung gör stor vinst. De säljer många high-end mobiler precis som Apple och det är där marginalerna finns. De övriga tillverkarna har det ju mycket tungt på den punkten vilket är trist. .

Det är i nästan bara Apple och Samsung som går med vinst nu. OCh det beror inte på att de andra inte försöker. Ta LG förra året t.ex. De lanserade världens första dual core -mobil. Och världens första 3D-mobil. Ändå gick de med så stor förlust att det spekuleras om en nedläggning av hela divisionen. Ingen har i närheten av de stora marginalena som Apple har, och det beror bland annat på det slutna systemet; Om någon hade tillverkat en likvärdig telefon som körde iOS-appar för havla priset.. ?

Skrivet av S_Z:

Fast det som är bra för utvecklare är ofta även bra för slutanvändare. Att det är mer lönsamt att utveckla för iOS gör att utvecklare satsar på iOS först och därmed får slutanvändare tillgång till appar/spel snabbare (eller i vissa fall exklusivt för iOS).
.

Det här tycker jag visar på ett tydligt sätt hur mycket bättre öppna lösningar är för slutanvändarna. Om Apple och Google hade kommit överens om en gemensam öppen standard för appar, så hade alltså utvecklarna kunnat utveckla en gång, och släppt apparna / spelen för hela marknaden av smartphones, vilket hade gjort att alla användarna hade fått tillgång till spelet med en gång, istället för att vissa skall behöva vänta på spel som kanske visar sig vara exklusiva för en annan tillverkare etc..

Skrivet av S_Z:

Skillnaden är att det fullkomligt kryllar av Apple-hatare här som trots inget intresse av Apples produkter måste in i trådarna rörande Apple och kasta skit. Jag skulle aldrig få för mig att lägga massa negativa kommentarer om Microsoft i en Win8 tråd eftersom jag inte är intresserad av att köra det (allafall inte på PCn). Bidrar inte till något mer än irritation.

Tja, jag kan väl i alla fall erkänna att många Mac-användare inte vet så mycket om övriga PC-världen utan brukar vara helt insnöade på sitt. På samma sätt så brukar iPhone-användare vet väldigt lite om android. Jag vet inte om jag tycker det är något att skryta med egentligen.
Det roliga är att det kanske är alla dessa haters som gör att det är så mycket Apple-artiklar eftersom det allt blir så heta diskussioner

Visst kan man klara sig utan iTunes om man vill. Många appar har alternativa överföringsmetoder (som trådlöst via FTP/HTTP t ex). Vet inte när jag använde iTunes senast.[/QUOTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Början på slutet hos Apple ''The ship is going down!''

But in which direction?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo för det är enorm skillnad mellan Android iterationerna? Större skärm, fler kärnor (som inga appar ändå använder). Vad är så innovativt med Android?
Berätta gärna för jag har svårt för att se ngn skillnad mellan IOS och Android i dagsläget.

Jag köper Iphone igen för att jag har tusentals kronor investerade i appar till IOS samt jag har ett väl fungerande system där jag kan dela information mycket enkelt mellan min iphone, min ipad och mina macar och appletv. Då är det rätt korkat att byta till ngt annat bara för att få lite större skärm.

Jag behöver inte massa nya features. Jag ser hellre att man slutar trycka in massa skit som man inte använder och istället koncentrerar sig på att förbättra batteritiderna. Det gäller samtliga tillverkare. Inte bara Apple.

För att svara seriöst så skulle jag väl säga att det som främst skiljer sig med Android är större möjligheter att ändra på saker, samt ett allmänt öppet system (filsystem, BT osv). I det sista ryms också att det saknas en del möjligheter i API:er i iOS som t ex omöjliggör automatiska nummerupplysare osv.

Gillar man Apples produkter och köper dem i olika områden så är det såklart så att en Iphone kommer ha ett stort försprång, samt att man nog då inte lider så mycket av vad som brukar anses deras problem. Har man dessutom köpt så mycket appar som man fortfarande använder är det nog inget snack om saken. Även om gratisappar är lite vanligare hos Android så kan jag aldrig tänka mig att det ersätter så mycket för en struntsumma.

Batteritiderna utvecklas. Som exempel har SGS3 bättre batteritid än SGS, trots hela 0,8" större och mer högupplöst skärm, samt allmänt mycket mer kraftfull hårdvara. Man kommer dock aldrig få några enorma hopp eftersom det fortfarande är sådan teknikutveckling på mobilmarknaden. Utvecklarna ligger ju dock olika långt framme och konstigt nog verkar de som inte har utbytbara batterier ligga lite efter för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Macibanerna håller sig till Apple-trådarna och är lätta att slippa till skillnad från alla tangentbordskrigare från androidlägret som ska in och påtala hur mycket Apple suxor och hur pwnzor Android är i varenda förbannad nyhet/tråd relaterad till Apple. Helt sjukt att vissa kan påstå sig vara datorintresserad men så starkt hata en tillverkare så mycket att man inte kan tycka något de gör är bra oavsett vad det är. Väx upp!

Att tycka Steve Jobs är ett geni är knappast konstigt. Kan man inte erkänna att han såg saker ingen annan såg och förändrade hela IT-branschen är man inget annat än verklighetsfrånvänd. Om jag lyckas skapa och förändra en bråkdel av allt Steve gjort skulle jag vara mer än nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Man tycker olika. S.J. var en verklig skitstövel privat, och han hade ett väldigt ohälsosamt inflytande på IT-världen överlag. Han är det slutna systemet personifierat. Han skadade teknikbranschen djupt med sina idéer. Ett gyllene läge att införa gemensamma standarder till nytta för alla övergick i något helt annat. Jag antar att t.ex. Stalin var en inflytelserik rysk politiker som verkligen förändrade Ryssland, men det innebär inte att jag beundrar det han gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Sen är det ju lite typiskt att ditt inlägg går ut på att jag helt enkelt inte skall läsa något om Apple eftersom jag inte gillar Apple. Typisk "munkavlementalitet" bland Appleförespråkare.

Lägg av nu... Det är nog ingen som har något emot konstruktiva diskussioner gällande Apple men många har inte en tanke på några sådana. Utan skriver bara kort meningslösa inlägg som inte har någon som helst poäng mer än att provocera.

Sådana inlägg är bidrar inte med något vettigt oavsätt vad ämnet är, Apple eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det spelar ingen som helst roll vad någon skriver, man kan alltid påstå att det "är sandlådenivå". Jag tycker det är sandlåda av dig att komma och anklaga folk för att ha sandlådenivå så fort man fåkar ha någon åsikt kring företaget Apple.

Brukar du stå vid rättegångar och hävda att de som dömts för brott inte borde få några straff för att det är "sandlåda"; "Pappa, pappa, medborgaren begick ett brott så nu får han en straffrättslig påföljd".

Fråga... Gör du annat än att trolla i Apple trådarna? Det finns en väldigt distinkt skillnad på att argumentera sunda värderingar och välunderbyggd fakta jämfört med "Jag hatar Apple och Android är 1337" samtidigt som totalt ignorerar allt skit andra sidan ägnar sig åt.

Vet inte riktigt hur du får ihop ditt resonemang om sandlådenivå. Hur skulle ditt exempel ovan ens illustrerar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Sant, men en fundering jag fick. Ifall man aldrig testar något nytt, hur kan man då veta ifall det finns något bättre där ute som man ev gillar mer el inte?

Blir säkert en bra lur hur som helst, bara inte för mig.

Hur vet du det, har du testat den? Man vet ju aldrig förrän man har testat

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Tja, jag kan väl i alla fall erkänna att många Mac-användare inte vet så mycket om övriga PC-världen utan brukar vara helt insnöade på sitt. På samma sätt så brukar iPhone-användare vet väldigt lite om android. Jag vet inte om jag tycker det är något att skryta med egentligen.

Fullkomligt övertygad om att det är helt tvärt om. De flesta Mac användarna är välbekanta med Windows eftersom Windows har så stor marknadsandel att det helt enkelt är svårt att undvika. Själv hjälper jag bekanta med Windows-frågor då och då eftersom jag själv använt Windows den största delen av mitt liv.

Men det ger mig inget behov att gå in i trådar om Windows och snacka skit om Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Fråga... Gör du annat än att trolla i Apple trådarna?
?

Jag läser väldigt mycket på SweC, men det är i princip bara i Apple-artiklarna som jag kommenterar. Jag tycker jag har ett "uppdrag" när det gäller Appe, eftersom så många verkar ha köpt deras marknadsföring rakt av.

Skrivet av m0rk:

Det finns en väldigt distinkt skillnad på att argumentera sunda värderingar och välunderbyggd fakta jämfört med "Jag hatar Apple och Android är 1337" samtidigt som totalt ignorerar allt skit andra sidan ägnar sig åt.

Jorå.. Men alltså, exakt vad i mitt inlägg vad det egentligen som du tyckte var så barnsligt ? Jag tycker att de Apple-fantaster som jag brukar argumentera med är minst lika ensidiga som jag själv, och har sämre argument.

Skrivet av m0rk:

Vet inte riktigt hur du får ihop ditt resonemang om sandlådenivå. Hur skulle ditt exempel ovan ens illustrerar detta?

Bara för att det finns "två sidor" så måste inte ngåot vara barnsligt. Det är någonting annat som gör att debatten blir barnslig. När jag påpekar att Macibaner är lika ensidiga som oss Apple-hatare så säger jag egentligen bara att det finns två sidor. I fallet med rättsväsendet så finns det två sidor (Förövare / brottsoffer), och ingen tycker vl att det är barnsligt att man håller rättegångar eller att dömda får straff t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo för det är enorm skillnad mellan Android iterationerna? Större skärm, fler kärnor (som inga appar ändå använder). Vad är så innovativt med Android?
Berätta gärna för jag har svårt för att se ngn skillnad mellan IOS och Android i dagsläget.

Jag köper Iphone igen för att jag har tusentals kronor investerade i appar till IOS samt jag har ett väl fungerande system där jag kan dela information mycket enkelt mellan min iphone, min ipad och mina macar och appletv. Då är det rätt korkat att byta till ngt annat bara för att få lite större skärm.

Jag behöver inte massa nya features. Jag ser hellre att man slutar trycka in massa skit som man inte använder och istället koncentrerar sig på att förbättra batteritiderna. Det gäller samtliga tillverkare. Inte bara Apple.

Skrivet av Wiinis:

Läs min fråga igen och inse att den faktiskt är befogad mot vad du skrev.
Köper jag en massa appar till android och sen upptäcker att iOs/Windows är det som jag kommer använda sen då har jag låst mig till android.

Köper jag en massa prylar till pc och sen vill använda till mac då har jag också låst in mig. Vad är skillnaden mot det du beskrev?

Visst om du har 1 pc och byter till mac så har du låst in dig där. Skillnaden med din och min jämförelse är att personen jag gjorde en quote på först har ett helt system, bara bestående utan Apple produkter. Kolla italic och bold, dvs du måste ha telefonen, surfplattan, datorn och apple tv'n allt för att ditt system ens ska fungera utan större förändringar. Eftersom du är så låst till allt vad Apple tillverkar så blir det näst intill automatiskt att du köper det de tillverkar även fast det kanske inte är så bra egentligen (inget illa ment, tog bara det som ett möjligt exempel) Och det är ju klart att man bara kör på 1 företag och 1 uppsättning om man vänjer sig vid det. Anledningen till det jag skrev först var ju att jag försökte poängtera att det kanske inte bara är guld och gröna ängar att köra allt för inlåst.

EDIT: Rättade till en mening...

Fast detta är kanske lite offtopic...

OnT: Tycker inte designen är särskilt ful, om det stämmer att den ska se ut ungefär på detta viset så är det nog inte en slutgiltig look. Utan det kan ju ändra sig 1 och 2 ggr innan den färdiga versionen är klar.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

För att jag kan ? Multitask är viktigt, för mig iaf!

Tips: Om det är bland det viktigaste för dig, skaffa en telefon med android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag läser väldigt mycket på SweC, men det är i princip bara i Apple-artiklarna som jag kommenterar. Jag tycker jag har ett "uppdrag" när det gäller Appe, eftersom så många verkar ha köpt deras marknadsföring rakt av.
Jorå.. Men alltså, exakt vad i mitt inlägg vad det egentligen som du tyckte var så barnsligt ? Jag tycker att de Apple-fantaster som jag brukar argumentera med är minst lika ensidiga som jag själv, och har sämre argument.

Bara för att det finns "två sidor" så måste inte ngåot vara barnsligt. Det är någonting annat som gör att debatten blir barnslig. När jag påpekar att Macibaner är lika ensidiga som oss Apple-hatare så säger jag egentligen bara att det finns två sidor. I fallet med rättsväsendet så finns det två sidor (Förövare / brottsoffer), och ingen tycker vl att det är barnsligt att man håller rättegångar eller att dömda får straff t.ex.

Så om man har en/flera Apple-produkter, så är man en fanboy, helt utan egen vilja totalt styrd av Apples genialiska men onda marknadsföring, och som alla andra som inte har en Apple-produkt har genomskådat? Jag håller dock med om att det finns väldigt många som är Apple-frälsta, som förmodligen skulle köpa en dammsugare av Apple bara det fanns en Apple-logga på. (Den skulle för övrigt heta iSuck!) Men om vi vänder på debatten? Vad är det som är så magiskt med Android, som vi iFön-idioter totalt har missat? Jag har en iPhone och en iPad. Jag vet inte om nästa telefon blir en Android eller en iPhone 5, min gamla 4:a gör allt jag vill fortfarande. Men som sagt, vänd på debatten, sluta hata Apple och marknadsför din linje. Enlighten us!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Fullkomligt övertygad om att det är helt tvärt om. De flesta Mac användarna är välbekanta med Windows eftersom Windows har så stor marknadsandel att det helt enkelt är svårt att undvika. Själv hjälper jag bekanta med Windows-frågor då och då eftersom jag själv använt Windows den största delen av mitt liv.

Men det ger mig inget behov att gå in i trådar om Windows och snacka skit om Microsoft.

Jag tyckte personligen iOS 5 hade bättre flyt och fungerade smidigare än ICS efter att testat båda. Haxxa roms fick jag nog av med min Desire, det var kul ett tag men sedan tröttnade jag på allt småstrul.

Det märkliga är att inte heller jag känt något behov att slänga mig över tangentbordet och förklara hur mycket "android antipwnz sux zomg" i varenda androidrelaterad nyhet bara för dagens produkter inte faller mig i smaken (högst subjektivt). Det kanske är något man skulle börja med, Apple-hatarna verkar gilla konceptet och är, som vi alla vet, tuffast på hela internet.

Skämt åsido är det väl mest ett tecken på bristande livserfarenhet där allt måste utmålas i svart eller vitt, ont eller gott. Apple är allas hackkyckling just nu och det hatas mest för att det är inne att göra det.

Själv blir jag alltid lite glad och förväntansfull när det kommer ny spännande teknik, om det sen står Samsung, Dell eller Apple på den är irrelevant.

Skrivet av bandite:

...
Jag håller dock med om att det finns väldigt många som är Apple-frälsta, som förmodligen skulle köpa en dammsugare av Apple bara det fanns en Apple-logga på. (Den skulle för övrigt heta iSuck!)

...

Jag skulle köpt! Dock inte för Apple gjort den, utan för att få äga och använda en produkt som heter iSuck

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Dessa Apple nyheter blir alltid mycket tjafs i eftersom så fort någon skriver något kritiskt om Apple eller dess produkter så kommer det ett eller flera svar av Applekunder/fanboys som skriver att man får fan inte kritisera Apple. Kul läsning i alla fall. Sen förs det några enstaka ordentliga dialoger också.

Själv intresserar inte iPhone mig överhuvudtaget då det finns billigare alternativ som är minst lika bra från andra tillverkare (tycker jag). Sen om iPhone 5 blir något att hänga i granen är ju omöjligt att veta.

Själv kör jag med min Sony Ericsson S500i tills den lägger av

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Fullkomligt övertygad om att det är helt tvärt om. De flesta Mac användarna är välbekanta med Windows eftersom Windows har så stor marknadsandel att det helt enkelt är svårt att undvika. Själv hjälper jag bekanta med Windows-frågor då och då eftersom jag själv använt Windows den största delen av mitt liv.

Men det ger mig inget behov att gå in i trådar om Windows och snacka skit om Microsoft.

+1

Andelen mac-användare som har bra koll på windows jämfört med andelen windows användare som har bra koll på OS X lär dessutom vara gigantisk.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Jag tyckte personligen iOS 5 hade bättre flyt och fungerade smidigare än ICS efter att testat båda. Haxxa roms fick jag nog av med min Desire, det var kul ett tag men sedan tröttnade jag på allt småstrul.

Det märkliga är att inte heller jag känt något behov att slänga mig över tangentbordet och förklara hur mycket "android antipwnz sux zomg" i varenda androidrelaterad nyhet bara för dagens produkter inte faller mig i smaken (högst subjektivt). Det kanske är något man skulle börja med, Apple-hatarna verkar gilla konceptet och är, som vi alla vet, tuffast på hela internet.

Skämt åsido är det väl mest ett tecken på bristande livserfarenhet där allt måste utmålas i svart eller vitt, ont eller gott. Apple är allas hackkyckling just nu och det hatas mest för att det är inne att göra det.

Själv blir jag alltid lite glad och förväntansfull när det kommer ny spännande teknik, om det sen står Samsung, Dell eller Apple på den är irrelevant.

Jag skulle köpt! Dock inte för Apple gjort den, utan för att få äga och använda en produkt som heter iSuck

Skickades från m.sweclockers.com

Haha Jag hade också köpt den dammsugaren faktiskt!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Inaktiv

Detta är nog början till slutet för apple

Tror inte dom kommer komma långt utan Steve Jobs i spetsen, hursomhelst funkar min 3GS galant än så länge.. vrf ska man äns upgradera när man bara tittar mail å ringer endån?

Permalänk
Medlem

Tycker att det börjar gå för långt nu med allt skitsnack....

Som programmerare säger jag bara såhär:
Android är uppbyggt på JAVA.
Android har otroligt många olika konfigureringar, kräver testning på väldigt många enheter.

iOS är uppbyggt på objective C.
iOS har 4 möjliga konfigureringar, iPad, retina iPad, iPhone, retina iPhone.

Objective C kräver inte emulering som JAVA kräver = Bättre prestanda.
iOS ger utvecklare mer tid att jobba på appen eftersom det krävs mindre testning. Detta leder i sin tur att apparna till iOS generellt sett håller en högre kvalité än hos Android.

Apparna är vad som gör telefonen. slutsatsen blir iOS > Android. Prestanda spelar ingen roll så länge saker och ting är responsivt.

*Notera att jag överanvänt punkterna för att de som läser ska ta en paus och fundera på vad som faktiskt står!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ntanpr00:

Förstår inte allt folk som gnäller på deras nya design (baksidan). Är snarare ett steg i rätt riktning. Tycker att en telefon som har en baksida i aluminium måste vara snyggare än alla söndriga Iphone 4/4s. Kolla bara på de andra företagens smartphones som nästan klarar av hur mycket stötar i jämförelse mot Iphones. Rätt mycket av den säkerheten berodde på deras design med skal utav [B]en[B] del aluminium. Själv tycker jag att det är mer stilrent än glaset på Iphone 4/4s som mer skriker "kolla på mig". Sedan vet vi inte fullständigt än hur den kommer se ut innan deras presskonferens där de antagligen kommer berätta allt om den nya Iphonen och även visa upp slutgiltiga. Så ta det lugnt och vänta med att spamma upp trådar från den är släppt och ni kan ha några riktiga argument... (och för er som tror mig vara en Iphone fanboi så kan jag lugnt meddela er att jag inte äger/ har ägt en Iphone, utan är nöjd med min HTC med uni-body aluminium skal )

Skrivet av thorsama:

Visst om du har 1 pc och byter till mac så har du låst in dig där. Skillnaden med din och min jämförelse är att personen jag gjorde en quote på först har ett helt system, bara bestående utan Apple produkter. Kolla italic och bold, dvs du måste ha telefonen, surfplattan, datorn och apple tv'n allt för att ditt system ens ska fungera utan större förändringar. Eftersom du är så låst till allt vad Apple tillverkar så blir det näst intill automatiskt att du köper det de tillverkar även fast det kanske inte är så bra egentligen (inget illa ment, tog bara det som ett möjligt exempel) Och det är ju klart att man bara kör på 1 företag och 1 uppsättning om man vänjer sig vid det. Anledningen till det jag skrev först var ju att jag försökte poängtera att det kanske inte bara är guld och gröna ängar att köra allt för inlåst.

EDIT: Rättade till en mening...

Fast detta är kanske lite offtopic...

OnT: Tycker inte designen är särskilt ful, om det stämmer att den ska se ut ungefär på detta viset så är det nog inte en slutgiltig look. Utan det kan ju ändra sig 1 och 2 ggr innan den färdiga versionen är klar.

Håller med om att det blir en inlåsning, men min poäng är att det blir det med android/Microsoft också. Inte i samma utsträckning men likväl.

Vi tänker nog i samma banor, men med olika nyansskillnder.

God kväll på er!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xigmatek asgard:

Hur har Microsoft tagit efter Apple? Seriöst nu, har ingen koll på sånt.

Tja, Microsoft stal musen av Apple som Steve hade fått ifrån Xerox för att han kommit på ett bra sätt att använda den till en persondator...och Apple var även först ut med just en persondator för vanligt konsumentbruk, något som Microsoft ville hänga på

Skrivet av WardonE:

Varför säger så många att den är ful?.. Det är väl inte ens bekräftat att den ska se ut som den gör på de "läckta" bilderna?

Precis, fattar inte att folk aldrig lär sig att så länge Apple inte säger något själva så är allt en spekulation, varje år har de kommit bilder på "så här ser nya iPhone ut" och visat sig varit fel varje gång

Skrivet av bengt-re:

Perfekt? Årets sämsta skämt. Men du kanske tjänar ditt levebröd på att reparera felkonstruerade appelprodukter...

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt är Appleprodukter felkonstruerade? De har bra mycket smartare lösningar än de flesta andra och har ett stort försprång vad gäller byggkvalité

Skrivet av FrozenYoghurt:

Detta är nog början till slutet för apple

Tror inte dom kommer komma långt utan Steve Jobs i spetsen, hursomhelst funkar min 3GS galant än så länge.. vrf ska man äns upgradera när man bara tittar mail å ringer endån?

Där tror jag du har fel, Tim Cook handplockades av Steve Jobs av en anledning och beslut för vad de ska göra är tagna av Steve Jobs minst 5 år framåt från hans bortgång