Ny m-ITX dator, kommer inte in i BIOS

Permalänk
Medlem

Ny m-ITX dator, kommer inte in i BIOS

Hej!

Har precis byggt ihop en m-ITX dator med AMD Lano processor. Allt funkar bra utom en sak. Jag kommer inte in i BIOS! Har försökt med två olika usb tangentbord men kommer inte in. Prövade att dra ut batteriet ur moderkortet för det skulle tappa minnet ifall jag råkat komma åt någon inställning. Kom nämligen in i BIOS första gången jag startade. USB funkar utmärkt när jag kommer in i Windows.

Vad kan vara fel? Blir smått galen......

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Hedersmedlem

Testat olika USB-portar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testat olika USB-portar?

Ja Både i fronten och därbak. Allt funkar när jag kommer in i Windows. Verkar bara under bios.posten det inte funkar. mobot har inga ps2 portar heller så kan inte testa det.

Fattar nada

mvh J

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Funderat halva natten. Det borde väl ändå inte vara något fel på moderkortet? För allt annat fungerar ju. Alla USB portarna fungerar fin fint annars.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Om det är strul med BIOS och du kan boota till Windows så är nog moderkortsmodellen viktigare för den hjälpsamma skaran att veta än processormodellen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Detta moderkortet är det jag har: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1051263

Gigabyte GA-A75N-USB3 (rev. 1.0)

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Hur länge hade du batteriet ur? Några sekunder eller några minuter? Och har du provat DEL på numpadden?

Permalänk
Medlem

Hade batteriet ur någon minut kanske, när jag bootade upp så fick jag upp ett bios meddelande att den skulle köra last known good configuration och där funkade inte tangentbordet heller.

Nej har inte prövat DEL på numpaden, ska ge det ett försök när jag kommer hem.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Ok, tre saker att prova:

1) Ta ur batteriet. Tryck och håll in powerknappen för att förhoppningsvis ladda ur kondingarna.
2) Leta upp dina 'Clear CMOS' eller 'Reset BIOS' jumpers och cleara CMOS.
3) Prova numpad-delete.

Bortom dessa vette fanken, så hoppas en av dom funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumaas:

Ok, tre saker att prova:

1) Ta ur batteriet. Tryck och håll in powerknappen för att förhoppningsvis ladda ur kondingarna.
2) Leta upp dina 'Clear CMOS' eller 'Reset BIOS' jumpers och cleara CMOS.
3) Prova numpad-delete.

Bortom dessa vette fanken, så hoppas en av dom funkar!

Ok, tack för hjälpen!

Ska testa när jag kommer hem, återkommer.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, clear CMOS funkade!!!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Kul att man kunde hjälpa

Skickades från m.sweclockers.com