Star Wars: The Old Republic går Free To Play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Så som det är nu så är ALL story content (quests) mellan 1-50 free to play.

Tack nu vet jag ska ladda den nu hihi

Visa signatur

FUL MED FRÅGOR HIHIH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Så som det är nu så är ALL story content (quests) mellan 1-50 free to play.

Jag ser att jag missade ett "inte" i mitt inlägg. Dvs att det ska kunna gå att ha en romans med sin companion även om man inte betalar subscription.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Vilket betyder att du hade fel?

"Close enough"

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

"Close enough"

Du vet vad det är man säger: Nära skjuter ingen Womp Rat!

Permalänk
Medlem

I grund och botten var themepark upplägget det som dödade spelet innan de ens släppts. Sandbox mmo får mycket starkare community och fanbase. Swtor valde helt enkelt ett dåligt koncept, hade de kört på en fri massiv sandboxvärld som star wars är hade det blivit ett sjukt nice spel. Det är bara vad jag tycker. Vad gäller F2P så har det helt stött bort mig eftersom jag är extremt skeptiskt till diverse "guld" items. Nä trail och sedan p2p annars kan man aldrig vara riktigt säker på att allt är jämlikt/fair

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

I grund och botten var themepark upplägget det som dödade spelet innan de ens släppts. Sandbox mmo får mycket starkare community och fanbase. Swtor valde helt enkelt ett dåligt koncept, hade de kört på en fri massiv sandboxvärld som star wars är hade det blivit ett sjukt nice spel. Det är bara vad jag tycker. Vad gäller F2P så har det helt stött bort mig eftersom jag är extremt skeptiskt till diverse "guld" items. Nä trail och sedan p2p annars kan man aldrig vara riktigt säker på att allt är jämlikt/fair

På sätt och vis är det 1-50 trial och P2P för själva full versionen.

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet nu, måste man då betala för game-time när det blir f2p?
Eller blir det gratis?

Blir lite sugen på att köpa Collectors Edition nu, då det är så billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Om man köper spelet nu, måste man då betala för game-time när det blir f2p?
Eller blir det gratis?

Blir lite sugen på att köpa Collectors Edition nu, då det är så billigt

Vad jag har förstått så måste du köpa spelet oavsett när det blir F2P.

När F2P aktiveras kan du då bestämma dig för att aktivera F2P och få det som ett begränsat konto eller att betala subscription och få access till hela spelet.

Som jag sade ovan, detta är ingen F2P utan snarare ett trial/demo system.

Permalänk
Medlem

Började med trial och kom upp till lvl 15 men kände att jag inte var färdig än och köpte därför Deluxe Edition (eller vad det heter) i veckan på Origin för 149 spänn. Tycker det var billigt då 30 dagar ingår och man fick med en liten speeder och lite annat krafs.

Kul än så länge med att välja Dark Side i dialoger osv. vi får se hur länge det varar. Det är ju ganska copy/paste från övriga MMOs i övrigt men vem har inte viljat svinga ett lasersvärd? Jag bara frågar?

Permalänk
Medlem

Jag mår lite illa av att jag pröjsade 3 månader gameplay till och 12 dagar senare kom gw2 som inte har nån månadsavgift och är förbaskat skoj med. swtor är förtstås ett bra lir det med men vem har tid för 2 mmorpgs :S

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Jag köpte faktiskt spelet för några veckor sedan när jag såg detta.

Tyckte mycket om kotor 1&2 men var inte beredd att spela ett MMO som kostade så mycket.

Måste säga att det är en värdig uppföljare (vilket det kan ses som nu när det blir f2p). Att spela med andra stör mig inte, det går att välja bort i stor utsträckning men är roligt ibland.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Pixo:

swtor är förtstås ett bra lir det med men vem har tid för 2 mmorpgs :S

Mmm det är tufft, men det går.

Permalänk
Medlem

STWOR var bra, bortsett från att de var en MMO med överdrivet dyr premoration.
Bioware gör bra storyline spel (Mass effect, Dragon age etc), men nödvändigtvis inte gameplay.

Jag tycker det är trevligt att EA försöker hålla spelet vid liv genom att göra de F2P.
Alternativet hade ju vart att låta det dö

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Skrivet av iMatter:

lol, SWG FTW Brukar slöspela emun ibland, bara för nostalgins skull.

Jag tar SWG till och med i dess NGE inkarnation över SWTOR och de sista månaderna med atmospheric flight och nya space invasions var ju underbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

STWOR var bra, bortsett från att de var en MMO med överdrivet dyr premoration.
Bioware gör bra storyline spel (Mass effect, Dragon age etc), men nödvändigtvis inte gameplay.

Jag tycker det är trevligt att EA försöker hålla spelet vid liv genom att göra de F2P.
Alternativet hade ju vart att låta det dö

Spot on. SWToR var nödvändigtvis inte ett dåligt spel. T.ex. jag tyckte om (även om den bitvis var frusterande) crafting och även pvpn (dock var delayen jobbig innan de "fixade" den ). Dock tror jag att server till player ration var helt skev samt att den krigiska settingen med ett löst fredsavtal och stundande invasion av galaktiska proportioner som förvisso var god, men förverkligades på ett dåligt sätt genom att grafikstilen skrek happy times och var inte alls så mörk och melakoniskt som den borde ha varit, fick spelet på stort fall.

Spelet har stor potential och jag längtar ofta tillbaka lite från GW2 så jag hoppas personligen på så lite P2W (gw2 är ett bra exempel på ett bra f2p spel) som möjligt så det ska kännas värt att spela utan att lägga pengar i det.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Nån som vet ett datum när det blir F2P? Jag har spelat trial versionen nu och är level 15 så alla uppdrag jag gör får jag ingen exp för haha

Permalänk

Hatar att dom säger att fansen ville att det skulle vara som ett nytt kotor, ett MMO är ett MMO och det ska vara ett MMO däremot var det många fans som bad dom skrota hela MMO idén och göra kotor3 men det är inte samma som att be dom göra SWTOR till ett nytt kotor... Jävla puckon, dom hade allt som krävdes för att göra ett nytt lyckat MMO men dom sumpade hela skiten, hade dom fortsatt utveckla det i något år till så kanske dom till och med kunnat fått in space content som inte känns som ett jävla barn spel...

Just nu väntar jag på star wars 1313 då det verkar som ett mycket bättre star wars spel...

Permalänk
Avstängd

Swtor var kul dom första 2 veckorna, sen fanns det inget mer att göra, dom har bjudit på gratis speltid tidigare men jag kom inte tillbaka för det så F2P vill inte göra nån skillnad för min del.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Är de någon som kan svara på om dom har optimerat spelet bättre än? Det va ju inge vidare bra i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Är de någon som kan svara på om dom har optimerat spelet bättre än? Det va ju inge vidare bra i början.

Ja, det har de.

Permalänk

Är det ens värt å testa free to play?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är det ens värt å testa free to play?

Hur tror du att vi ska kunna svara på det åt dig? Jag har förvisso spelat sedan closed beta, men jag anser mig inte partisk. Det minsta *host*. Men testa på du, det är ett bra spel, även om det är långt ifrån varken bäst eller färdigt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag avinstallera skräpet så fort jag ladda ner o körde igång det 5 minuter. Hela spelet är ju Pay to win nu så nej tack.
Tera online blir Free to play snart och där blir det inget pay to win.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag avinstallera skräpet så fort jag ladda ner o körde igång det 5 minuter. Hela spelet är ju Pay to win nu så nej tack.
Tera online blir Free to play snart och där blir det inget pay to win.

Var det före eller efter du såg rosa elefanter gå runt i taket i ditt rum? För på 5 minuter lär du knappast ha kunnat konstatera att det är pay2win, vilket jag för övrigt inte håller med om. Att du kan köpa pets, buffs och kläder för riktiga pengar är ju inte riktigt pay2win.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Var det före eller efter du såg rosa elefanter gå runt i taket i ditt rum? För på 5 minuter lär du knappast ha kunnat konstatera att det är pay2win, vilket jag för övrigt inte håller med om. Att du kan köpa pets, buffs och kläder för riktiga pengar är ju inte riktigt pay2win.

Om sprint är som i wow så är det ju pay to win "The ability to run faster (Sprint) starting at Level 1." = Become A Preferred Status Player

Är spelt helt gratis, eller måste man köpa det sedan gratis att spela?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Om sprint är som i wow så är det ju pay to win "The ability to run faster (Sprint) starting at Level 1." = Become A Preferred Status Player

Är spelt helt gratis, eller måste man köpa det sedan gratis att spela?

https://account.swtor.com/play-free?intcmp=sor_bwa-mkt-t-us-a-002

Jag har aldrig spelat wow så ingen aning. Sprint här betyder att du blir lika snabb som subscribers, så i detta fallet är det snarare pay 2 not be slow.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är det ens värt å testa free to play?

nej

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

https://account.swtor.com/play-free?intcmp=sor_bwa-mkt-t-us-a-002

Jag har aldrig spelat wow så ingen aning. Sprint här betyder att du blir lika snabb som subscribers, så i detta fallet är det snarare pay 2 not be slow.

Skickades från m.sweclockers.com

Okey ska ge det en chans om du lovar att ge wow en chans

Alla jag känner som har spela swtor och wow säger att det inte kan mäta sig med wow på något plan. Det är därför jag blir så tveksam....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Okey ska ge det en chans om du lovar att ge wow en chans

Alla jag känner som har spela swtor och wow säger att det inte kan mäta sig med wow på något plan. Det är därför jag blir så tveksam....

Wow har säkert sina fördelar, men jag misstänker att alla du pratat med är en viss sorts spelare :-P. Det swtor är bra på är storyn, tänk dig Mass Effect med mer av allt. Om du ska ge det en ärlig chans bör du göra då i ett gött gäng som gillar spelet, kom till Friskyttarna så hjälper vi dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Okey ska ge det en chans om du lovar att ge wow en chans

Alla jag känner som har spela swtor och wow säger att det inte kan mäta sig med wow på något plan. Det är därför jag blir så tveksam....

Själv tycker jag levelingen är bättre i SWTOR än i Wow i och med storyn och companions men att end-game i wow är bättre än i SWTOR. Därför tycker jag att det helt klart är värt att testa F2P och i alla fall uppleva storyn och leveling i spelet.