Problem med musacceleration/hastighet

Permalänk
Medlem

Problem med musacceleration/hastighet

Hej, har problem med både negativ musacceleration och att röra siktet horisontalt, om jag tittar runt för fort så siktar spelet väldigt långsamt, medan jag kan snurra runt flera varv om jag rör musen långsamt. När jag kollar upp och ner går det också långsammare än att titta åt höger/vänster.

Finns det något sätt att fixa detta? Någon inställning eller mod som tar bort accelerationen och fixar så att man kan röra siktet lika fort upp/ner som höger/vänster? Jag har "mouse acceleration" inställt på lägsta och samma på "X axis" och "Y axis" i kontroll menyn.

Permalänk
Medlem

Är väl troligen menat för att skrämma skiten ur en och att det ska va verkligt? Skitstörigt med negativ acceleration upp och ner. I sidled flyter det perfekt för mig, men inte om jag sätter igång AA så blir de segt

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk

Har samma problem, lek lite med sensitivityinställningarna (x och y) så att du får lika mycket på båda, testa dig fram tills det känns bra är väl mitt tips. Alltså om du har x och y på samma ställe så blir det ojämnt, sätt de på olika ställen (y-axeln på högre än x) för att få det jämnt. Hade samma problem själv men blev bättre efter lite meck