Microsoft tillkännager Windows 8 RTM

Permalänk
Avstängd

18 oktober: Ubuntu 12.10 släpps
26 oktober: Windows 8 släpps för allmänheten

Windows 8 suger, det blir blir Ubuntu istället!

Permalänk

Tycker det ska bli kul att testa. Kommer köra dualboot för att testa när det väl släpps. Har redan kört tidigare alpha versioner men känns som att det har mer att bjuda på när det väl släpps för allmänheten på riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Antar att Win8 kommer till MSDNAA den 15 augusti också.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag kommer byta, visst det ser inte ut som vanligt men man får väl vänja sig nu redan eftersom det verkar som de inte släpper deras metro ekosystem.

Kört Win 8 RP och det var helt ok, vissa saker jag inte gillade som att tiles som inte var "metro appar" såg tråkiga ut och alla drivrutiner funkade inte.

Permalänk
Medlem

Tror att 70% av de som klagar på Windows 8 är de som var sena att gå från Windows XP till Windows 7. Jag som tycker det är kul med nytt och som vill hålla mig uppdaterad kommer införskaffa detta så fort det släpps.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Windows 8 känns så onödigt... Det är ju som att sitta surfplatta fast man använder musen! Skulle dock gärna köra det på en surfplatta men aldrig på min 24 tumare!

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Vet vi om det är några förändringar sen Release Preview? Det är bara knappt två månader sen jag bytte från Vista till Win 7 så jag avvaktar nog ett tag innan jag byter på min primära dator men det ska bli kul att testa den färdiga versionen på en extradator.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Tror att 70% av de som klagar på Windows 8 är de som var sena att gå från Windows XP till Windows 7. Jag som tycker det är kul med nytt och som vill hålla mig uppdaterad kommer införskaffa detta så fort det släpps.

Nä jag uppgraderade till vista så fort det kom ut, windows 7 tog lite längre tid dock, jag var väldigt nöjd med vista. Windows 8 kommer jag inte uppgrader till förän de släpper en classic desktop mode eller nått där man slipper se metro.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

känns som windows 8 är nutiden windows ME, nej fyfan vänttar nog på nästa. i princip är ju varannan windows release kass sedan 2000, ME var ett skämt, XP blev bra, vista var som en tidig alpha av w7, w7 blev bra och nu kommer w8 som bag inte alls tror är något att ha efter vad jag läst och sätt om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Windows 8 är det bästa Windows'et hittills!
Allt är tokigt mycket snabbare och smidigare än vad W7 är. Och ni som "hatar" pga att startmenyn är borta.. VÄX UPP!!

Tar mindre plats än W7, äter mindre minne än W7, startar snabbare än W7, bättre sökfunktioner än W7..
Tror f*n inget är bättre i W7 än i W8!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

Lite sugen på att testa skarpa versionen, har bara kört window-mode virutel Win8 ännu och det fungerade inte så bra. Kör med 3 skärmar så det kommer bli ett jävla viftande för att komma åt Options, måste väll pilla runt så jag får ett mode med musen med 4000dpi och en multiplier på ett par hundra.

Jag vill dock ha en x86 Win8 platta. Använder sällan laptop för att det inte är lika bekvämt som mobilen för de saker som jag mest behöver "on-the-fly", men x86 och 10"~ tror jag vore trevligt.
Skaffar jag en Win8 tablet så blir det kanske Win8 på desktop också, men just nu kör jag Andriod + Windows och har klarat mig utan att allt måste vara så lätt att farmor kan göra det.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av rektor:

18 oktober: Ubuntu 12.10 släpps
26 oktober: Windows 8 släpps för allmänheten

Windows 8 suger, det blir blir Ubuntu istället!

Ubuntu WIN!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av gustav901:

Lite sugen på att testa skarpa versionen, har bara kört window-mode virutel Win8 ännu och det fungerade inte så bra. Kör med 3 skärmar så det kommer bli ett jävla viftande för att komma åt Options, måste väll pilla runt så jag får ett mode med musen med 4000dpi och en multiplier på ett par hundra.

Jag vill dock ha en x86 Win8 platta. Använder sällan laptop för att det inte är lika bekvämt som mobilen för de saker som jag mest behöver "on-the-fly", men x86 och 10"~ tror jag vore trevligt.
Skaffar jag en Win8 tablet så blir det kanske Win8 på desktop också, men just nu kör jag Andriod + Windows och har klarat mig utan att allt måste vara så lätt att farmor kan göra det.

Finns hur många shortcuts som helst för att slippa veva runt med musen i Metro: http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/Comm...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

jag kommer antagligen installera windows 8 på laptopen, men aldrig i livet att jag gör det på stationära, speciellt eftersom att jag kör eyefinity. känns som att windows 8 kommer se förjävligt ut i eyefinity.

måste säga att jag är jävligt imponerad av windows 8's starttid. min bärbara med w8 på en hdd startar fortare än min stationära med w7 på ssd.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Känns som att Windows 8-trådarna har de mest givande kommentarena just nu.
"Windows 8 suger"
"Vartannat Windows är bra"

Permalänk
Medlem

15/8 blir det uppgraderingsdag. Haters gonna hate, men realiteten är att W8 är mycket trevligt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tycker Windows 8 är jäkligt bra. Som Windows 7 fast snyggare och snabbare. Fast sen bajskorven i soppan - Metro. Jag har försökt att älska det, men det går inte. Jag blir rädd varje gång det blaffar fram.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får väl slanga ned från msdn och ta en titt, och klaga något så inåt !"¤#%#¤#"#¤ på Metro, så kanske MS tar bort det innan den stora lanseringen? Hehe. Näh. Det skulle vara om man lyckas övertyga dem att hela Metro är en stor fet bugg.

Senast jag testade, i VirtualBox, så sög det hårt. Men dels var det ju inte färdigt, och dels behöver antagligen guest add-ons uppdateras lite.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Det blir en uppdatering klart. Inte med en gång men detta året iallafall.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av THURGOOD:

Herregud vad folk är rädda för förändringar...

För min del handlar det om att uppgradera till nåt bättre. Tycker inte Win8 har tillräckligt med förbättringar jämfört med Win7 och gillar inte den nya stilen.
Så jag kommer förmodligen hoppa över Win8 helt. Inte pga att man är rädd för förändringar utan för att man inte gillar förändringar de gjort i Win8.

Har alltid uppgraderat sent. Körde länge med XP tex och hoppade över Vista. Var samma med Win ME. Körde Win98 tills XP kom.

Permalänk
Medlem

Tänker låta det gå ett halvår minst innan jag testar W8. Bara för att få folks åsikter om det och för att få lite mer kompabilitet och fixade buggar.

Jag tänker inte dissa W8 innan jag har testat det själv.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Windows Millennium (Me) och Windows Vista har fått en utmanare om Microsofts sämsta OS.

"HELLO, WE THOUGHT YOU LOOKED LIKE A FIVE YEAR OLD, SO WE GAVE YOU A PEKBOK OF AN OS"

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Inaktiv

Om man bortser från Metro, vad har det mer varit för problem med Win 8? Försöker förstå liknelsen med ME.

Skrivet av fisk:

Windows Millennium (Me) och Windows Vista har fått en utmanare om Microsofts sämsta OS.

Som jag alltid brukar säga, Vista är i dagens läge typ lika bra som 7. Blev väl det efter SP1 eller så.

Permalänk
Inaktiv

Alla ni Linux-användare har all min respekt, men det finns tyvärr inget operativsystem i världen som kan slå mitt älskade Microsoft Windows. Därför återstår det nu bara att invänta release samt förhandsboka fem Windows 8 uppdaterings licenser!

Permalänk
Avstängd

startknappen...lol..har ni ens provat åttan?
Är inte positiv till allt men startknappen? Minsta problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

startknappen...lol..har ni ens provat åttan?
Är inte positiv till allt men startknappen? Minsta problemet.

Ja, om man ser förändring som ett problem så blir det inte lätt.

Permalänk

laddar ner ubuntu nu så man börjar vänja sig^^

Permalänk
Medlem

Om det kommer kunna gå att använda Quick Launch med mina 32 genvägar så kanske man uppdaterar från 7 till 8, annars får man väll stanna i utvecklingen permanent och bli teknisk eremit

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Windows 95 kommer man långt på ju finns ingen anledning att uppgradera

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Win 8 blir säkert lika bra som Win ME.

Nää det blir nog mkt bättre och även bättre än windows 7