Permalänk
Medlem

Sleeve: Jag får inte ut pinsen

Hjälp!
Jag har beställt sleeve och verktyg från mdpc-x.
Men hur mycket jag än drar så får jag inte ut pinsen även när jag använder verktyg(Jag använder dessutom rätt verktyg).
Nätagget är ett Ocz modxstream 700w
Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Hjälp!
Jag har beställt sleeve och verktyg från mdpc-x.
Men hur mycket jag än drar så får jag inte ut pinsen även när jag använder verktyg(Jag använder dessutom rätt verktyg).
Nätagget är ett Ocz modxstream 700w
Några tips?

För ner kontakten/sladden och håll i 24-pinnaren med ena handen. Men andra handen för du ner verktyget så att det bottnar Det är bara att lirka på och hoppas på det bästa, vissa nätaggregat kan vara lite svårare än andra

Permalänk
Medlem

Bara att fortsätta att försöka tills du får in snitsen ordentligt. Ta lite tid och ta reda på hur pinsen sitter och stå inte och peta i blindo. Det tar ett tag innan känslan sitter där.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Proffsmobbare

A word of caution. Var inte aggressiv när du tar i, verktygen blir till glas då.

Permalänk
Medlem

Har alltid använt häftklammers och det brukar funkar utmärkt

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av iSw3de:

Har alltid använt häftklammers och det brukar funkar utmärkt

Om du bara använt dig av en enda metod så är det ju omöjligt att veta hur bra den står sig mot riktiga verktyg.

Testa MDPC-X removern och jag lovar dig att du inte kommer att gå tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Om du bara använt dig av en enda metod så är det ju omöjligt att veta hur bra den står sig mot riktiga verktyg.

Testa MDPC-X removern och jag lovar dig att du inte kommer att gå tillbaka.

Jag sade aldrig hur den står sig mot andra verktyg, sa bara att det funkade utmärkt, tänkte beställa en MDPC remover, men häftklammrarna går lika snabbt, är mer hållbara och billigare

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av iSw3de:

Jag sade aldrig hur den står sig mot andra verktyg, sa bara att det funkade utmärkt, tänkte beställa en MDPC remover, men häftklammrarna går lika snabbt, är mer hållbara och billigare

Nu beskrev du precis hur det står sig mot ett verktyg som du inte använt igen.
Jag har testat samtliga metoder, att påstå att häftstift är lika användarvänligt som verktygen är skrattretande.

Inget ont om häftstift, det är en helt godkänd metod. Men den kan inte mäta sig med riktiga verktyg, särskilt inte i bulk. No way José.

Försöker inte vara respektlös, men det du skriver kan bli missvisande.

Permalänk
Medlem

Körde själv med verktyg när jag sleevade från djungelapa (RIP), och testade även ful-versioner med gem etc. Verktygen var oslagbart då, inga nära döden upplevelser med det heller, kunde behandla det hur jag ville utan att känna "Nu bryts det".

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Om du bara använt dig av en enda metod så är det ju omöjligt att veta hur bra den står sig mot riktiga verktyg.

Testa MDPC-X removern och jag lovar dig att du inte kommer att gå tillbaka.

Köpte en sån. Och på det tredje stiftet gick den av. Hehe, jag tog inte ens i. Men iofs är Corsair agg riktigt trånga mellan plast och pin.

Har därefter kört på en häftklammer själv. Som är en aning tillplattad. Funkar ypperligt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Köpte en sån. Och på det tredje stiftet gick den av. Hehe, jag tog inte ens i. Men iofs är Corsair agg riktigt trånga mellan plast och pin.

Har därefter kört på en häftklammer själv. Som är en aning tillplattad. Funkar ypperligt.

Jag körde också på corsair utan problem

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen!
Men verktyget gick precis sönder och jag har ingen lust att köpa ny (Skitdålig phobya kvalitè)
Men jag ska testa med häftklammer nu

Permalänk
Medlem

jag köpte 2st verktyg från djungelapa innan han stängde och dem funka riktigt bra! billiga med, typ 40kr eller nått sånt.. borde ju gå att köpa dem nån annanstans med?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Jag körde också på corsair utan problem

Jag fick väl ett måndags exemplar av verktyget.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Här är mina verktyg, ett gem och gammal bläckpenna

Kostnad, jadu? 50 öre ?
Bitarna man stoppar ner i kontakterna lätt filade så de är lite tunnare.

Har sleevat två nätagg med dessa utan att de går sönder, blir lite böjda men bara böja tillbaka

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

jag sleevar massor nätagg i månaden, visst är ocz lite jobbiga pga av deras val utav kvalite på plastkontakterna, har 3 stycken Orginal Molexverktyg som finns att köpa från MDPC-X och det första är använt och dem andra ligger som reserv helt orörda, vet inte hur andra kan upfatta att det skall vara så svårt med att ta bort kablarna, men tricket är att trycka in kabeln i kontakten så mycket det går samtidigt som man stoppar i verktyget korrekt, när det är gjort så håller jag bara i kontakten och trycker inte på sleeveverktyget då det inte behövs... och drar ut kabeln helt enkelt.

Its a simple task, dont make it harder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Hjälp!
Jag har beställt sleeve och verktyg från mdpc-x.
Men hur mycket jag än drar så får jag inte ut pinsen även när jag använder verktyg(Jag använder dessutom rätt verktyg).
Nätagget är ett Ocz modxstream 700w
Några tips?

Har samma nätagg och samma problem, går verkligen inte att rubba på kablarna -.- Satt dock 9h en dag och lyckades sleeva tre (3!) hela kablar i ena 6-pin:en, så med väääääldigt mycket tålamod går det nog D:

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

det här kanske hjälper dej,

det här är Gb sleeving tool(Gb=gulbanan XD) kostade mej 2öre(20kr/1000st=0,02kr) den är gjord av en häftklamma, såna starka som är till häftpistoler och sen ett tjockt lager av eltejp på baksidan för det inte ska göra ont man behöver ENDAST en tumme och ett pekfinger för att använda den använde den när jag sleevade mitt tx950(något 50pins XD)
lycka till