Kan inte installer 7970 drivers.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011

Kan inte installer 7970 drivers.

Hej!
Jag fick precis igång min hembyggda dator (specs finns i signaturen). Det började fint, installationen gick bra utan några problem men när jag väl kom in på 'skrivbordet' så fick jag massa bluescreens.
Jag förstod att det berodde på att jag inte installerat några drivers så det gjorde jag. Men när jag installerat alla drivers så uppstod ett problem.
När jag installerade drivrutinerna för 7970-kortet så vägrade datorn fungera. Varje gång jag loggar in så hänger den sig vid skrivbordet och det enda som syns är bakgrundsbilden.

Dold text

Hur ska jag installera drivrutinerna för att få kortet att fungera?
Tack för svar!

//Mattias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Prag
Registrerad
Sep 2011

Låter inte alls som att det skulle vara drivrutinerna det är fel på, har du kollat så att minnena sitter? Alternativt kan de vara nåt kontigt med SSD´n

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Jockew1989:

Låter inte alls som att det skulle vara drivrutinerna det är fel på, har du kollat så att minnena sitter? Alternativt kan de vara nåt kontigt med SSD´n

Grejen är den att alla delar var testade innan leverans och då fungerade dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Prag
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av MrNeikter:

Grejen är den att alla delar var testade innan leverans och då fungerade dom.

kan mycket väl vara något som lossnat under leveransen, startade dom datorn och testade innan du fick den?

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rörö
Registrerad
Jul 2006

Klocka ner cpuun till orginal klock så skall du se att det fungerar

edit: Och minnet.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011