EA Games drog in mer pengar på PC än PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

haha, snacka om att greppa som åsnor efter halmstrån.

för att göra en stor poäng av datorburkens återkomst och popularitet så jämför man alltså den klart mest spridda plattformen med enbart den minsta och då är ändå inte segern direkt episk minst sagt. lägger man sen till att hela argumentationen från början gällde datorburk mot konsoller så är fortfarande så att det säljs mer än dubbelt på just konsollerna trots allt, samt faktumet att "den där andra lite vanligare konsollen" dessutom också säljer fler spel mumlades bort i förbifarten.

hade det inte varit för att det hela här "bevisar" vad majoriteten hoppas så hade det gastats friskt om Aftonbladet och sanningar om statistik här.

och helt plötsligt verkar även EA ovanligt nog rätt ok ändå, och de vanliga fildelarmaffiosarna sprider sin copy-paste-svada och kanske inbillar sig att EA ska bortse från att även den totala försäljningen (boxarna inräknade) försvinner som en dvärg i bollhavet jämfört med piratomsättningen.

vilket som är vedspisen i analogin kan iof diskuteras..

vedspisar är åas också nått som en mindre skara användare är beredda att betala en ganska rejäl summa för, och det passar analogin bra om man vänder på den antar jag.

Nej du har rätt i att vedspis=konsol var en väldigt överdriven jämförelse..flinta och stål skulle det vara.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Nej du har rätt i att vedspis=konsol var en väldigt överdriven jämförelse..flinta och stål skulle det vara.

jag tyckte inte alls den var överdriven, och skrev därför inte heller det. jag tyckte som sagt däremot den var bakvänd om nått.

man kan krångla med vedspisens diverse lösa delar, inställningar och luckor för att få det riktigt varmt när man väl eldar på och samtidigt värmer upp hela huset, eller så skaffar man en elspis och bara kokar upp kaffet snabbt och lätt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket deras stora, PC exklusiva MMO stod för?
Utan SWKOTOR hade det aldrig sett så ut, sen är väl frågan om det projektet var värt investeringen alls given bristen på spelare, men en temporär och kraftig ökning av intäkterna får de ju se när det släpptes iaf, och några månader framåt (prenumerationer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

haha, snacka om att greppa som åsnor efter halmstrån.

för att göra en stor poäng av datorburkens återkomst och popularitet så jämför man alltså den klart mest spridda plattformen med enbart den minsta och då är ändå inte segern direkt episk minst sagt. lägger man sen till att hela argumentationen från början gällde datorburk mot konsoller så är fortfarande så att det säljs mer än dubbelt på just konsollerna trots allt, samt faktumet att "den där andra lite vanligare konsollen" dessutom också säljer fler spel mumlades bort i förbifarten.

hade det inte varit för att det hela här "bevisar" vad majoriteten hoppas så hade det gastats friskt om Aftonbladet och sanningar om statistik här.

och helt plötsligt verkar även EA ovanligt nog rätt ok ändå, och de vanliga fildelarmaffiosarna sprider sin copy-paste-svada och kanske inbillar sig att EA ska bortse från att även den totala försäljningen (boxarna inräknade) försvinner som en dvärg i bollhavet jämfört med piratomsättningen.

vilket som är vedspisen i analogin kan iof diskuteras..

vedspisar är åas också nått som en mindre skara användare är beredda att betala en ganska rejäl summa för, och det passar analogin bra om man vänder på den antar jag.

Vedspisar är asballa, jag vet. Min analogi handlade dock om gammal vs ny teknik.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

haha, snacka om att greppa som åsnor efter halmstrån.

för att göra en stor poäng av datorburkens återkomst och popularitet så jämför man alltså den klart mest spridda plattformen med enbart den minsta och då är ändå inte segern direkt episk minst sagt. lägger man sen till att hela argumentationen från början gällde datorburk mot konsoller så är fortfarande så att det säljs mer än dubbelt på just konsollerna trots allt, samt faktumet att "den där andra lite vanligare konsollen" dessutom också säljer fler spel mumlades bort i förbifarten.

hade det inte varit för att det hela här "bevisar" vad majoriteten hoppas så hade det gastats friskt om Aftonbladet och sanningar om statistik här.

och helt plötsligt verkar även EA ovanligt nog rätt ok ändå, och de vanliga fildelarmaffiosarna sprider sin copy-paste-svada och kanske inbillar sig att EA ska bortse från att även den totala försäljningen (boxarna inräknade) försvinner som en dvärg i bollhavet jämfört med piratomsättningen.

vilket som är vedspisen i analogin kan iof diskuteras..

vedspisar är åas också nått som en mindre skara användare är beredda att betala en ganska rejäl summa för, och det passar analogin bra om man vänder på den antar jag.

Om man kollar på ActivisionBlizzards kvartalsrapport så ser man även att PC ger mer pengar än Xbox 360. Givetvis för att de har Blizzard, men man ska komma ihåg att CoD är en riktig kassako på konsolmarknaden.

Permalänk
Skrivet av Arcifer:

Bara jag som reagerar på att swtor goes free to play?

Just den punkten gjorde mig skitglad! har funderat på att dra igång spelandet igen när jag hörde hur mycket bättre det har blivit osv.. men orkade inte med att betala för det..

Edit: att man inte kommer kunna levla till maxlevel eller köra allt content nämndes aldrig, det gör ju att större delen av de som kommer tillbaka ändå kommer att sluta upp med att antingen betala eller sluta spela igen..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Inaktiv

Så länge spelen är bra kvittar själva plattformen för min del. Jag har både PC, Xbox 360, PS3, Wii och en 3DS jag spelar på. I dagsläget är det PC och 3DS som upptar det mesta av min speltid.

Det blev således ett "vet ej" då något passande svarsalternativ saknades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Just den punkten gjorde mig skitglad! har funderat på att dra igång spelandet igen när jag hörde hur mycket bättre det har blivit osv.. men orkade inte med att betala för det..

Edit: att man inte kommer kunna levla till maxlevel eller köra allt content nämndes aldrig, det gör ju att större delen av de som kommer tillbaka ändå kommer att sluta upp med att antingen betala eller sluta spela igen..

Såg det nu också :/ Illa. Väldigt illa.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Ja, vissa spel ska spelas med handkontroll; handkontroll går utmärkt att använda till pc'n

Vissa spel passar bäst framför tv'n; HDMI sladd är allt som behövs

Well said!

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Inaktiv

Det är väl bra att PC-marknaden inte är död. Det vore synd för Nvidia och AMD som tillverkar snabba grafikkort om det inte fanns spel. (Jag vet, alla spelar inte, men alla kör inte 3dstudiomax, lightroom osv). Sen vore det kul ifall man kunde få en vänskaplig ton i detta forum. Man kan ju ha en hetsig diskussion, men bevara oss från personangrepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det är väl bra att PC-marknaden inte är död. Det vore synd för Nvidia och AMD som tillverkar snabba grafikkort om det inte fanns spel. (Jag vet, alla spelar inte, men alla kör inte 3dstudiomax, lightroom osv). Sen vore det kul ifall man kunde få en vänskaplig ton i detta forum. Man kan ju ha en hetsig diskussion, men bevara oss från personangrepp

Vanligtvis är folk riktigt trevliga här och det går att ha diskussioner där man har helt skillda åsikter utan problem, men ibland så...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Bara hoppas att det kommer äkta pc spel och att dom sen gör på konsole inte tvärt om

märks folk nu tröttnat å vill ha äkta PC spel inte först konsole sen PC

t.ex FPS spel som är äkta PC som alla va förr blir mycket bättre om dom var äkta PC idag är alla konsolepota typ bara lite extra ljus här å där typ

blir för flytande stelt

bara hoppas på det bästa att fler blir äkta PC spel 2013

här ser vi svaret att nästan alla vill ha äkta PC spel bara hoppas på att nu speltillverkarna ser detta och lyssnar på oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Bara hoppas att det kommer äkta pc spel och att dom sen gör på konsole inte tvärt om

märks folk nu tröttnat å vill ha äkta PC spel inte först konsole sen PC

t.ex FPS spel som är äkta PC som alla va förr blir mycket bättre om dom var äkta PC idag är alla konsolepota typ bara lite extra ljus här å där typ

blir för flytande stelt

bara hoppas på det bästa att fler blir äkta PC spel 2013

här ser vi svaret att nästan alla vill ha äkta PC spel bara hoppas på att nu speltillverkarna ser detta och lyssnar på oss

Precis, från konsol till PC är jag less på. Just på den fronten så håller konsolerna tillbaka PC:n enormt.
Många komponenter som tappar sina poäng när dom tvingas att köras från gammal hårdvara först.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

Ett kvartal säger ju inte så mycket i jämförelse med PC och konsol då det handlar mycket om vilka spel som släppts just då osv, men det är ju ett solklart tecken på att det går att tjäna bra pengar på PC-spel.

Någon skrev på första sidan att en PS3 är billigare än en PC men det behöver nödvändigtvis inte stämma. Ett hushåll behöver oftast minst en dator även om de inte spelar så det man ska jämföra med PS3:an är den komponentkostnad som krävs just för spel. Lyckligtvis har många spel slutat sträva efter bästa tekniska grafik och satsar mer på innehåll och grafisk design, vilket gjort att man inte behöver speciellt dyra grafikkort osv för att kunna spela med trevliga inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Nix, uppskalad 720 till 1080 är aldrig klockrent.

Nu har du tappat bort mig, jag kan verkligen inte se vad det där har för relevans i mitt påstående.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk

tycker en del spel på origin faktiskt är dyyyra

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

När det gäller konsol så är det Xbox 360 som gäller eller alternativt PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

När det gäller konsol så är det Xbox 360 som gäller eller alternativt PC.

För att?

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

För att?

För att jag föredrar det ?!

Permalänk
Medlem

Fin PR för origintjänsten men inte så märkvärdigt egentligen. EA har de flesta av sina spelare i väst och främst europa och usa. PS3 ligger efter konkurrenterna på USA marknaden men är desto starkare på den Japanska marknaden. Att PC lyckades slå den konsol som är svagast på US marknaden är egentligen inte så konstigt, särskilt inte när det bara rör ett spelhus som dessutom har så pass "västanpassade" spel. Särskilt inte när spelhuset huserar The Sims serien samt lanserade Battlefield 3 under året som varit

Permalänk
Avstängd

Valve tar Steam till Linux.
EA borde ta Origin till Linux.

Permalänk
Entusiast

Hmm... PC har över 90% av rösterna...
Att ställa frågan "Vilken plattform ..." på ett forum för överklockning och modifiering av PC, verkar nästan lite orättvist.
Tror att konsoler skulle få kraftig majoritet om samma fråga ställdes på ett konsol-forum.
Den här typen av frågor är rätt värdelösa rakt igenom.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Hmm... PC har över 90% av rösterna...
Att ställa frågan "Vilken plattform ..." på ett forum för överklockning och modifiering av PC, verkar nästan lite orättvist.
Tror att konsoler skulle få kraftig majoritet om samma fråga ställdes på ett konsol-forum.
Den här typen av frågor är rätt värdelösa rakt igenom.

Fel, sweclockers är en hårdvaru-sajt, all hårdvara inklusive konsolers är en del av swec.

Permalänk

Oj, bara nästan miljarden i vinst? Den låga vinsten är på grund av piratebay lätt. Hur ska dom kunna betala ut bonus på dom där kronorna?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Jag betalar gärna men kommer a l d r i g installera origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Oj, bara nästan miljarden i vinst? Den låga vinsten är på grund av piratebay lätt. Hur ska dom kunna betala ut bonus på dom där kronorna?

Så en hög vinst gör det ok att piratkopiera spel eller vad är det du försöker säga? Med andra ord får ingen piratkopiera THQ:s spel eftersom de gått knackigt.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Så en hög vinst gör det ok att piratkopiera spel eller vad är det du försöker säga? Med andra ord får ingen piratkopiera THQ:s spel eftersom de gått knackigt.

Nej, jag menar att dom tjänar för mycket för skräpet dom tillverkar.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Nej, jag menar att dom tjänar för mycket för skräpet dom tillverkar.

Det är subjektivt, finns många riktigt bra EA-spel enligt mig.

I övrigt så gick THQ med vinst nu, första kvartalet på riktigt länge. Relic, Vigil och Volition är tre spelstudios hos THQ som jag verkligen gillar.

Permalänk
Medlem

Jag har min PS3 som komplement..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Min kompis kör skyrim på sin teve med en dator som har ett så pass antikt grafikkort att jag skrattade honom i ansiktet när han påstod att det klarade spelet.

Kul att nya spel även klaras av på äldre datorer, bra för marknaden också.

Visa signatur

lolclockers