TES V Skyrim: Dawnguard ute nu

Permalänk
Medlem

Underbart dags att äta och dra igång!

Permalänk

Förrigår satt jag i Skyrim och spenderade ett par timmar i smithing/enchanting, helt ny armor, vapen etc designade för att döda vampyrerna (de har svaghet mot eld etc) och idag såg jag nyheten om att Dawnguard är ute, blev ett köp
Crossbows next!
Skulle va nice om man kunde ha en manteln som matchar Daedra armorn, en Van Helsing känsla i heavy armor ^^

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Får bli att köpa nån gång framöver, lagt ner X-antal hundra timmar på det på PS3an men köpte Skyrim till PC oxå o drog upp en tjuv till lvl 10 då jag såg nåt om att det var rekommenderad lvl. Menn blev så less på det så köpet av Dawnguard kommer få vänta ett litet tag

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Är inte värt 200kr om man inte glittrar i solsken som vår älskade Edward.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Är inte värt 200kr om man inte glittrar i solsken som vår älskade Edward.

Huh? Munch eller snackar du potatis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Huh? Munch eller snackar du potatis?

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen Edward i Twilight trilogin...

Permalänk
Medlem

Håller just på att installera det efter köp av ny dator :). Undrar hur kompatibelt det är med moddar som finns ute?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Håller just på att installera det efter köp av ny dator :). Undrar hur kompatibelt det är med moddar som finns ute?

Skickades från m.sweclockers.com

Tog mig 1,5 timme att lista ut alla små saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Spelar folk verkligen fortfarande det här spelet? :/

Har du fortfarande ett 6970?Det är ju last-gen.
Seriöst, sluta skriv sånt. Du ser bara dum ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Epforced:

Har du fortfarande ett 6970?Det är ju last-gen.
Seriöst, sluta skriv sånt. Du ser bara dum ut.

Freedom of Speech?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Freedom of Speech?

Gäller inte på detta forumet (man får inte säga vad man vill) - och känn dig inte träffad, 6970it var en metafor.
Han hade dessutom helt rätt, det var en korkad kommentar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Gäller inte på detta forumet (man får inte säga vad man vill) - och känn dig inte träffad, 6970it var en metafor.
Han hade dessutom helt rätt, det var en korkad kommentar.

Du får tycka till om precis vad du vill.. men jag står fortsatt fast vid att Skyrim inte är mer än ett överhypat skit spel och ni på forumet som faktiskt har läst mina tidigare inlägg vet redan hur mycket jag avskyr DLCs.

Permalänk

20 euro dlc wow inte dåligt med pengar dom kräver dock har jag inte hunnit spela spelet en sedan sommar rean då jag köpte det. kan vänta till den når en acceptabel 10 euro. btw hatar också Dlc men skyrim har tryckte in så mycket i sitt spel och dlc är inte bara en skiten extra skin, och då kan jag förlåta det.

Permalänk
Medlem

€20 kändes lite dyrt, men det är rätt bra med innehåll... Har bara lirat ett par av questen från ena questlinen, utan att lägga tid på sidequests och har redan fått ut mer tid än jag fick av t.ex Portal 2... (off topic, jag vet)

Vad tycker ni om crossbows då? Jag lirar thief/assassin (var lvl 10 när jag påbörjade dawnguard), tycker att den känns stark men väldigt osmidig då man alltid tvingas ladda om efter varje skott (vare sig man vill skjuta igen eller inte).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

20 Euro är ju ungefär vad det kostar att betala bilparkerningen om man går på bio (milt överdrivet). För att inte tala om själva bion.

Om man får 10 timmar nya questar och underhållning för 20 Euro så är det knappast dyrt jämfört med andra nöjen, och den här DLC-packen verkar innehålla mer än 10 timmar nytt material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IonSwitz:

20 Euro är ju ungefär vad det kostar att betala bilparkerningen om man går på bio (milt överdrivet). För att inte tala om själva bion.

Om man får 10 timmar nya questar och underhållning för 20 Euro så är det knappast dyrt jämfört med andra nöjen, och den här DLC-packen verkar innehålla mer än 10 timmar nytt material.

Fast parkering är ju gratis efter kl 18...

Skämt åsido så håller jag med dig!

PS. Man får betydligt mer än 10 timmar (jag skulle gissa på att det kommer ta mig ca 20 timmar innan jag är klar med Dawnguard-sidan av storyn. Får se om jag testar göra vampyrernas sida senare...)

PSS. Dessutom får man fina saker som crossbows, nya perk-träd, facial reconstructor, arrow crafting och dragonbone weapons som förgyller även originalspelet

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Freedom of Speech?

Om du nu avskyr dlc så mycket så är mitt tips till dig att inte gå in på dessa artiklar. Svårare än så är det inte.
Folk spelar väl vad dom tycker är roligt, likaså du.

Permalänk
Inaktiv

Något intressantare än det där får de nog komma med, speciellt för den summan.

121 timmar räckte för mig att spela igenom spelet, göra allt relevant och besöka de flesta intressanta områden och få fram utrustning och vapen som var så pass overkill att spelet blev tråkigt. Det blir att spela igenom spelet igen när jag väl får tag i något grafikkort som orkar driva spelet på höga grafikinställningar i 6048x1200.

Kul för de som fortfarande spelar detta iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Du får tycka till om precis vad du vill.. men jag står fortsatt fast vid att Skyrim inte är mer än ett överhypat skit spel och ni på forumet som faktiskt har läst mina tidigare inlägg vet redan hur mycket jag avskyr DLCs.

Om du sitter och spenderar tid på att läsa och skriva inlägg om spel du inte är intresserad av så är din tid uppenbarligen inte speciellt värdefull och då finns det ju tid för överhypade skitspel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Tog mig 1,5 timme att lista ut alla små saker

Huuu, låter jobbigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

Om du sitter och spenderar tid på att läsa och skriva inlägg om spel du inte är intresserad av så är din tid uppenbarligen inte speciellt värdefull och då finns det ju tid för överhypade skitspel också.

haha klockren kommentar!

Permalänk
Medlem

Yay klarar man en jävla massa Qust för dark brotherhood och dödat The emperor så får man 20k guld. Det är bra, men spelet är huggit på vissa ställen i Xbox 360 versionen och det suger verkligen.

Permalänk
Medlem

Kommer den här expansionen till ps3 och Xbox 360 också

Permalänk

Dom som hatar vet verkligen inte vad dom missar. Det är en väldigt välgjord DLC med mycket nytt innehåll av bra kvalité och schysst livslängd (Räkna med att behöva spela igenom det två gånger iom 2 factions med olika quests). För de som lirar Skyrim regelbundet så kommer DLC'n även bli ett krav för många moddar i framtiden iom en hel del nya resurser som tillkommer.

Personligen har jag inte heller stött på en enda bugg efter 10h spelande, även om jag har tonvis av moddar installerade.

Lätt värt pengarna!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Kommer den här expansionen till ps3 och Xbox 360 också

Har funnits på 360 sedan en månad tillbaka.

Jag upplever dock mer frysningar och omboots på boxen efter denna DLC än tidigare. Finns till och med vissa allvarligare som inte löstes utan att läsa igenom elderscrolls wiki efter kända buggar. För att låsa upp alla achievements så räcker det med att spela igenom en fraktion (precis som med valet i skyrim mellan stormcloacks och imperial legion), men vill man få ut allt får man spela om denna DLC 2 ggr. Tog mig cirka 15-20h att gå igenom "main storyline" för DLC (hade några lösa små quests ifrån tidigare spelande) , att levla fullt för vampyr och varulv är både tidsödande och rejält tråkigt. Men, det ger ju 60 points till om man jagar dessa på boxen.

Angående att betala så "mycket" för en DLC, well, det ger ju lite nytt liv i spelet, jag hade dock önskat att de höjt lvl från maximala 81 till exempel 100. Hade redan 81 när jag började lira denna DLC (kostade på mig cirka 160h på skyrim och levlade alla skills till 100), eftersom jag då hade maxat smithing och enchanting dödade jag en "vanlig" drake med 2 pilar vilket gjorde spelet lite mindre kul. Visst kan man skruva upp svårigheten 1 steg till max, men det innebar att när den nya "legendary dragon" nyste dig i ansiktet, var du död innan du hann snegla på en health potion. Detta gjorde spelet tråkigt åt andra hållet.

Ser faktiskt fram emot en ny DLC, kan då tänka mig börja om hela skiten och dra nytta av de nya sakerna för att inte "tröska" igenom allt på samma sätt. Så länge man har en god bas varför inte hålla sig till det? Kolla bara Assassins Creed, eller Modern Warfare med "alternativa black-ops" släpp som kändes som same same med sämre grafik. De nya spelen kändes inte mycket roligare än de DLC som släpptes mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Helgen är räddad!

Nej tyvärr, Helgen blev förstört av Alduin i början av spelet.
I'll show myself out.

Permalänk
Skrivet av Sweagle:

Nej tyvärr, Helgen blev förstört av Alduin i början av spelet.
I'll show myself out.

+1
Du gjorde min dag

Permalänk
Medlem

Vilket jävla fantasipris för en side quest.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Helgen är räddad!

Hah, var det bara jag som läste att staden som blev attackerad av Alduin är räddad?

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Nej tyvärr, Helgen blev förstört av Alduin i början av spelet.
I'll show myself out.

jag skrattade rakt ut på jobbet, TACK!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻