Arma 2 OA/DayZ grafiken buggar ur...

Permalänk
Medlem

Arma 2 OA/DayZ grafiken buggar ur...

När jag spelar så blinkar skärmen svart ibland, väldigt jobbigt när man hamnar i combat osv och skärmen blir helt svart i 2 sek sen är den som vanligt i kanske 10-15 sek, samma sak om om igen.

Ett annat problem är att spelet verkar köras i 75Hz, jag har en 60Hz skärm och resultatet blir att det kommer blåa prickar, hur sänker jag refreshrate? kan inte hitta detta i ingame inställningarna.

Permalänk

det brukar ligga under: advanced video settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

När jag spelar så blinkar skärmen svart ibland, väldigt jobbigt när man hamnar i combat osv och skärmen blir helt svart i 2 sek sen är den som vanligt i kanske 10-15 sek, samma sak om om igen.

Ett annat problem är att spelet verkar köras i 75Hz, jag har en 60Hz skärm och resultatet blir att det kommer blåa prickar, hur sänker jag refreshrate? kan inte hitta detta i ingame inställningarna.

Angående det när skärmen blir svart osv, är pga att du har fel version

Uppdatera till senaste patchen via http://www.arma2.com/beta-patch.php/ och se till att servern du kör på kör samma verion

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Angående det när skärmen blir svart osv, är pga att du har fel version

Uppdatera till senaste patchen via http://www.arma2.com/beta-patch.php/ och se till att servern du kör på kör samma verion

Tror jag inte, va så när jag testade arma2 free också!

btw, hittade heli

krash nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Tror jag inte, va så när jag testade arma2 free också!

btw, hittade heli

krash nu

Precis...du måste ha betan för att det ska fungera på servrarna?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Läs vad han skriver en gång till. Han får även problemet när han kör ArmA2 Free, alltså har det inte med DayZ och betapatchar att göra.

Permalänk
Medlem

Väldigt många får artefakter i DayZ, vilket vanligtvis orsakas av spelet.

Det kan bli bättre eller sämre om man i spelet trycker på shift - [minus] och skriver "flush".

Blir det sämre är det bara att flusha igen. Efter några försök kan det bli artefaktfritt om man har tur.

Permalänk
Medlem

Det är inga artefakter, skärmen blir helt svart, som om du stänger av skärmen, sen kommer det tillbaka, eller kallas det artefakter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Det är inga artefakter, skärmen blir helt svart, som om du stänger av skärmen, sen kommer det tillbaka, eller kallas det artefakter?

Nej,det gör det inte.

Permalänk

ta video memory på default, brukar hjälpa lite.. om det är det felet jag tänker på

Permalänk
Skrivet av Vincent:

Det är inga artefakter, skärmen blir helt svart, som om du stänger av skärmen, sen kommer det tillbaka, eller kallas det artefakter?

Det råkar inte stå ''Reciving'' mitt på skärmen när den blir svart? Det får jag upp om jag inte låser mängden vram spelet kan använda efter en stund då det verkar vara nån minnesläcka typ då den totalt fyller vramet. Fast för min del så står den bara och blinkar svart med reciving konstant efter det. Ser bilden i nån sekund då och då sen fortsätter det. Tänkte kan ju vara nåt liknande då det låter rätt likt det som händer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bävra jävel:

Det råkar inte stå ''Reciving'' mitt på skärmen när den blir svart? Det får jag upp om jag inte låser mängden vram spelet kan använda efter en stund då det verkar vara nån minnesläcka typ då den totalt fyller vramet. Fast för min del så står den bara och blinkar svart med reciving konstant efter det. Ser bilden i nån sekund då och då sen fortsätter det. Tänkte kan ju vara nåt liknande då det låter rätt likt det som händer mig.

Nej, helt svart, som att du stänger av din skärm som jag skrivit ett par gånger nu.