GTX 670 med MSI AFTERBURNER problem!

Permalänk

GTX 670 med MSI AFTERBURNER problem!

Hej alla!

Har precis börjat använda afterburner med mitt kfa2 gtx 670 och stött på ett litet problem.
Jag har klockat exakt på pricken som dem har gjort i swecs egna test av överklockning på referensmodellen och
allt funkar utan artefakter och tempen håller sig lite runt 80 när jag kör bf3.
Men efter en stund så kraschar spelet och core clock och allt har återställt sig till default...

Vet någon vad problemet kan vara?

Permalänk
Skrivet av Superman#1:

Hej alla!

Har precis börjat använda afterburner med mitt kfa2 gtx 670 och stött på ett litet problem.
Jag har klockat exakt på pricken som dem har gjort i swecs egna test av överklockning på referensmodellen och
allt funkar utan artefakter och tempen håller sig lite runt 80 när jag kör bf3.
Men efter en stund så kraschar spelet och core clock och allt har återställt sig till default...

Vet någon vad problemet kan vara?

nvidia kort får problem om du klockar dem och spelar bf3
så du får helt enkelt klocka ner kortet när du ska spela bf3

men du vet att alla chip är olika så bara för att sweclockers nådde en viss gräns betyder det inte att du kan det
kan också va ett problem

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

nvidia kort får problem om du klockar dem och spelar bf3
så du får helt enkelt klocka ner kortet när du ska spela bf3

men du vet att alla chip är olika så bara för att sweclockers nådde en viss gräns betyder det inte att du kan det
kan också va ett problem

Jo jag vet men det fick en stabil temp och inga artefakter eller liknande uppkom...
Sen testade jag med just cause också, samma sak där. Kan det ha nåt att göra med
att jag har gpu-z och afterburner på samtidigt?

Permalänk
Medlem

Antingen klockar du ner kortet eller så höjer du "CoreVoltage"

Eller både och.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Att spelet krashar betyder helt enkelt att din klock inte är stabil. Dessa problem märks enklare i tunga spel.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

så man måste höja corevoltage om jag ska klocka så mycket med andra ord alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

så man måste höja corevoltage om jag ska klocka så mycket med andra ord alltså?

Yepp du har klockat för högt med för låg corevoltage.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Yepp du har klockat för högt med för låg corevoltage.

Finns det någon bra guide om hur mycket corevoltage man ska ha med den klocken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Finns det någon bra guide om hur mycket corevoltage man ska ha med den klocken?

Höj lite tills du får stabil klock med volten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Finns det någon bra guide om hur mycket corevoltage man ska ha med den klocken?

Nej utan det är bara att testa sig fram då alla kort klockar olika, skillnaden behöver inte alls vara stor men den finns där.

Även om jag hade ett identiskt kort som dig så finns det stor risk att det klockar annorlunda.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Höj lite tills du får stabil klock med volten.

Med default volten eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Med default volten eller?

Med default volten kanske du inte kan klocka så högt.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Hej alla!

Har precis börjat använda afterburner med mitt kfa2 gtx 670 och stött på ett litet problem.
Jag har klockat exakt på pricken som dem har gjort i swecs egna test av överklockning på referensmodellen och
allt funkar utan artefakter och tempen håller sig lite runt 80 när jag kör bf3.
Men efter en stund så kraschar spelet och core clock och allt har återställt sig till default...

Vet någon vad problemet kan vara?

Enligt denna guiden http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m... börjar kepler throttla runt 70 grader kan vara en orsak till dina problem. Har själv börjat leka runt lite med överklockning med mitt 670 och denna guiden har hjälpt mig rejält. Har oxå märkt att spel som Crysis 2 visar direkt om din överklockning är instabil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av siefer:

Enligt denna guiden http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m... börjar kepler throttla runt 70 grader kan vara en orsak till dina problem. Har själv börjat leka runt lite med överklockning med mitt 670 och denna guiden har hjälpt mig rejält. Har oxå märkt att spel som Crysis 2 visar direkt om din överklockning är instabil.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag läste den guiden till sist och jag har gjort en egen fan curve så nu håller den sig runt 69 när jag spelar spel som bf3 och crysis.
Har sänkt klocken lite också, +90 coreclock och +455 på minnen.

Någon som vet om det är mer effektivt att ha minnerna högre och sänka coreclocken lite?