Permalänk
Medlem

Laptopställ med "passiv kylning".

Du ligger och spelar med laptopen i soffan/sängen och det går bra men låren blir olidligt varma och du får värmeutslag. Känner du igen dig?

Jag har byggt ett laptopställ med passiv kylning som kommer eliminera den där obehagliga, heta känslan... Här är bilder och instruktioner på hur du ska kunna bygga ditt eget:

Vad du behöver:

En trägrej jag hittade på en kobbe i havet...

Lite verktyg etc;
Hammar o spik,
Sax (plåtsax funkar!),
En plastbit som jag hittade bakom en friggebod,
Laptop, såklart,
Silvertejp, (såklart), ;D

Spika fast plastbiten på trägrejen, som jag gjort här.

Smeta på med lite silvertejp...

Från sidan just nu, fina hundar i bakgrunden...

Lite mer tejp... Kan aldrig bli för mycket, satte också en tunn remsa uppochnervänd tejp så att datorn greppar lite bättre,

Final results!!!

Tack för att ni tittade in, gilla gärna.

Permalänk
Medlem

Ehm. Försöker du trolla eller nåt?

Permalänk
Medlem

Hemskt...

Men bra försök till trollning none the less

Permalänk
Moderator

hur skall man kunna ha den klumpen på låren då är ju datan typ en mil upp så man ej når tagbordet :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

hur skall man kunna ha den klumpen på låren då är ju datan typ en mil upp så man ej når tagbordet :S

För att inte tala om alla träflisor som kommer sitta kvar i låren...

Permalänk
Medlem

Löjligt, laptopen glider ut lätt, lätt att brinna med tejpen och ser rätt roligt ut.

Permalänk
Medlem

Gränserna på vad som ska vara i guider och gallerier verkar suddas ut när det är en tävling involverad ;o

Permalänk
Medlem

Points for trying!

Permalänk
Medlem

Väldigt märkligt fokus du har i de två första bilderna måste jag säga, och detta var nog det dummaste jag någonsin sett xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Väldigt märkligt fokus du har i de två första bilderna måste jag säga, och detta var nog det dummaste jag någonsin sett xD

Ptsh, det är ju ett väldigt ~artisktiskt~ hipsterfilter ser du väl?

Permalänk

Jag gillar idén så länge den fungerar, det kan ha behövts lite fin puts men nivån blev å andra sidan anpassad så att alla klara det. Av att döma av Galleriet finns det här på SweC personer som är mästare på träslöjd och det kan därför vara tråkigt att ladda upp bilder som vanlig dödlig. Det betyder dock inte att man behöver rata ner till max på stackarn som försökte.

En litet miniguide för hatande på internet för gentlemän är att bara angripa det som är populärt, något annat vore osmakligt. Hellre att ni använder er energi på populist guider om uppenbara saker.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska gråta eller skratta.

Permalänk
Medlem

LOL

Skrivet av Lasergurka:

Det kallas miniatyreffekt, men tack iaf! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Vet inte om jag ska gråta eller skratta.

Det var menat att du skulle skratta

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLaw:

Det kallas miniatyreffekt, men tack iaf! ;D

Det gör det säkert, ser lika fånigt ut för det, extremt skarp kant, och delar av det som egentligen borde ligga i fokus hamnar utanför xD

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag älskar ordvalet.
En trägrej jag hittade på en kobbe i havet.
En plastbit som jag hittade bakom en friggebod,
Spika fast plastbiten på trägrejen,[...]

Silvertejp ger nästan poäng.

Permalänk
Medlem

Grattis, du har skapat en stationär dator med prestandan av en laptop, sämre än såhär blir det inte!

Permalänk
Entusiast

Detta är inte en guide, detta är ett galleri.. som skulle få typ 1.6 är min gissning, kanske upp mot 2 eftersom du har silvertejp med. Det finns en hel hög ..ehm.. folk? som skulle ge dig en femma bara för att du bygger med silvertejp

Permalänk
Medlem

Bara att börja leta bakom friggebodar och i havet efter plastbitar och trägrejer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha