Permalänk
Medlem

Vad tror ni om trinity???

ja det ä precis som det står i titeln,
en tråd om vad du tror om trinity,
kommer det bli bra?
dåligt?
en enda stor flopp eller kanske bara en ny processor i mängden?

motivera gärna era svar i tråden (inget måste)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer att bli en förbättrning gällande strömförbrukning och grafikprestanda i spel. Den integrerade grafiken är ju faktiskt AMD mästare på jämfört med Intel i dagsläget och Trinity skall ju prestera bättre än både Intel HD Graphics 3000 och 4000! Skall man spela på laptops t.ex. så är Trinity the way to go, tror jag!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Trinity finns ju redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Trinity finns ju redan.

Han syftar på andra generationens Trinity

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Trinity är väl Piledriverprocessorn med GPU-del också (Eller APU om man nu vill kalla det det), och Vishera är modellerna utan?

Personligen tror jag det blir rätt så hyffsade grejer, har tänkt att byta upp mig från min Phenom II:a när jag får tag i en hyffsad Piledriver-CPU för min desktop. Dock så har jag så extremt dålig koll på hela Piledriveruppsättningen, har inte orkat sätta mig in i det alls.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

och kommer nog attt uppgradera mig till stationär dator när dom kommer.

men jag tyckte att det skulle kunna vara kul om andra kunde dela med sig lite av vad de tycker om dem,

om piledriver får 10-15% bättre processor kapacitet så kommer det här bli riktigt bra ju
källan hittade jag på google efter lite googlande men orkar inte länka :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag kommer skaffa Trinity för desktop för att slippa ha ett separat grafikkort i min sovrumsdator. Borde bli hyfsad boost från en 3GHz Athlon X4 med Radeon 4670. Blir ju lite spelande från sängen ibland

För spel-PCn lär min 1090T funka fint i 1-2 år till, så Vishera får vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Sitter också och väntar på att de ska få loss tummen och ge oss trinity. kommer sitta super i en liten m-itx dator så jag slipper ha igång gaming rigen 24/7

Permalänk
Medlem

jag har en kass laptop som ska ersättas med en stationär trinity
kanske vishera om dom kommer inom överskådlig frammtid

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Avstängd

Hoppas på Trinity

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Make.Sense:

Trinity är väl Piledriverprocessorn med GPU-del också (Eller APU om man nu vill kalla det det), och Vishera är modellerna utan?

Personligen tror jag det blir rätt så hyffsade grejer, har tänkt att byta upp mig från min Phenom II:a när jag får tag i en hyffsad Piledriver-CPU för min desktop. Dock så har jag så extremt dålig koll på hela Piledriveruppsättningen, har inte orkat sätta mig in i det alls.

Vishera har en nivå 3 cache också, svårt att säga hur mycket den extra cachen kommer att ge, det beror på hur snabb den blir.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |