Hjälp med överklock av grafik kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Hjälp med överklock av grafik kort

Tja tänkte överklocka mitt grafik kort som är XFX radeon hd 6870 dual fan

går det att överklocka med orginal fläktarna utan att den når för hög temparatur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

När det gäller överklockning får man alltid prova sig fram, det finns ett bra gratis program för detta vid namn MSI Afterburner.

Börja med att öka Core Clock små steg och testa, när du är nybörjare avråder jag dig att ändra volten, dock bör du kunna överklocka Core Clock och Mem Clock minst 100Mhz utan att ändra volt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Sep 2011

Vill du klocka mer så får du ändra i en CFG-fil, det fick jag göra för jag kunde bara dra upp core med 40Mhz.

UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1

Ska det vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Fuusko:

När det gäller överklockning får man alltid prova sig fram, det finns ett bra gratis program för detta vid namn MSI Afterburner.

Börja med att öka Core Clock små steg och testa, när du är nybörjare avråder jag dig att ändra volten, dock bör du kunna överklocka Core Clock och Mem Clock minst 100Mhz utan att ändra volt.

Skrivet av Einhaerjar:

Vill du klocka mer så får du ändra i en CFG-fil, det fick jag göra för jag kunde bara dra upp core med 40Mhz.

UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1

Ska det vara.

Grymt att ni svarade på hans fråga

TS: Ja, dina vanliga fläktar kommer orka med temperaturökningen (som inte blir så stor om du inte ändrar spänningen).

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Jag hade ett XFX 6870 "DF" innan och klockade upp den från 900/1050 till 950/1200 i CCC utan problem.
Det kortet är så svalt att det inte märks så länge man inte pillar på volten. (något jag aldrig gjorde.)

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.