Permalänk
Medlem

hjälp mig välja...

Hej ! Jag sitter i dag med ett trevligt dator paket . I7 med 16 gb ram 2 ssd mm för att göra en lång hustoria kort. Den duger gott. Ska nu försöka välja grafikkort. Men svprr då det finns så många. Har alltid haft asus varmt om hjärtat och undrar nu im ni kan hjälpa mig välja geafik kaka. Spelar spel som swtor , cod med fler. Ser mycket på hd film mm har en skärm på 27 tum led 1920x1080p samt en ny smart tv lg 47 1920x1080p vill ha ett g kort som håller ett bra tag fram över... är tacksam för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

då säger jag Nvidia GTX 690 3 way SLI eftersom du inte sa någon pris budget

btw så underlättar det något att skriva vad du har för hårdvara i datorn så folk kan lista ut vad som passar ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av peppe78:

Hej ! Jag sitter i dag med ett trevligt dator paket . I7 med 16 gb ram 2 ssd mm för att göra en lång hustoria kort. Den duger gott. Ska nu försöka välja grafikkort. Men svprr då det finns så många. Har alltid haft asus varmt om hjärtat och undrar nu im ni kan hjälpa mig välja geafik kaka. Spelar spel som swtor , cod med fler. Ser mycket på hd film mm har en skärm på 27 tum led 1920x1080p samt en ny smart tv lg 47 1920x1080p vill ha ett g kort som håller ett bra tag fram över... är tacksam för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Inom vilken prisklass hade du tänkt dig?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 CPU i7 3770k @4,1ghz Moderkort Asus P8Z77-V
Ram Corsair Vengeance 1600MHz LP 16GB Grafikkort Asus Gtx 670 DCUII (Top)
Hårddisk Samsung 830 128gb PSU

Permalänk

Med tanke på din dator i övrigt så skulle jag nog rikta in mig på ett 680 eller 7970, beroende på om du föredrar AMD eller Nvidia eller helt enkelt beroende på vilka spel du spelar och till viss grad budget. Vill du ta ut svängarna lite mer kan en SLI/Crossfire konfiguration av tidigare nämnda kort vara en variant eller till och med ett 690.