Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

GTX 670 BF3 krasch

Köpte nyligen ett Gigabyte GTX 670 OC som har fungerat mycket bra i alla spel jag testat. Detta är dock inte fallet då jag försöker spela Battlefield 3. Kör på ultra och det flyter alldeles ypperligt i sisådär en 40-50 minuter, innan bilden fryser helt tillsammans med ljudet som fastnar så där avgrundsbedrövligt. Ingenting svarar, enda jag kan göra är att reboota datorn. Detta är ju inte så skojigt då jag äntligen kan spela BF utan lagg, så jag undrar nu vad detta kan bero på, om det är någon som har en aning. Om det är drivrutinerna är det väl inte så mycker jag kan göra? (Senaste versionen släpptes i maj).

Specs:
Intel i5 750 @ 2,67GHz
8GB Ram
500W nätagg
Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB
Tacksam för all hjälp. Hej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2012

Kör också med ett 670. Testa deras beta driver 304.79. funkar skit bra för mig, och har aldrig haft någon crash

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Nov 2002

Brorsan hade liknande problem. Då var det hans inbyggda ljudkort som av någon outgrundlig anledning gjorde att bf3 krashade. Externt ljudkort löste problemet. Finns flera med samma problem. Det låter långsökt men kan vara värt ett försök om du inte kommer på någon annan lösning!

cpu: 6700k - ram: 16gb ddr4 - mb: evga z170 ftw - gpu: gigabyte 1070 g1 - hdd: 6tb mek. + 600gb ssd - benQ xl2411z