Kan inte få ut mer än 40 fps med gtx 560ti oavsett inställningar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011

Kan inte få ut mer än 40 fps med gtx 560ti oavsett inställningar!

Hej! Har fått problem med mitt gtx 560ti, Det är så att när jag spelar Battlefield 3 på medium inställningar utan något aa osv så får jag bara ut som högst 40 fps. Detta händer även med allt på low och allt på high. Kör med senaste drivrutinerna för windows 8. Kan säga att för omkring 2 månader sedan så hade jag inte detta problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Sibirius:

Hej! Har fått problem med mitt gtx 560ti, Det är så att när jag spelar Battlefield 3 på medium inställningar utan något aa osv så får jag bara ut som högst 40 fps. Detta händer även med allt på low och allt på high. Kör med senaste drivrutinerna för windows 8. Kan säga att för omkring 2 månader sedan så hade jag inte detta problem.

Kan vara windows 8 som gör detta? har ingen aning dock om det

vilket 560ti är det? 448 versionen? tillverkare?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av makz159:

Kan vara windows 8 som gör detta? har ingen aning dock om det

vilket 560ti är det? 448 versionen? tillverkare?

Det är ett Asus gtx 560ti top alltså den verisionen utan 448 kärnor. Spelet funkade perfekt för 2 månader sedan då jag också körde Windows 8

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Sibirius:

Kan du inte skriva upp alla komponenter du har i datorn?

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Sibirius:

Det är ett Asus gtx 560ti top alltså den verisionen utan 448 kärnor. Spelet funkade perfekt för 2 månader sedan då jag också körde Windows 8

någon uppdatering sedan senast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

kolla i gpuZ eller MSI AB om det är så att grafikkortet inte jobbar i maxfrekvens när du spelar, det kanske har fastnat i idle?.
Om det är så, så skulle jag installera om drivisarna.

Chassi: Fractal Design Arc, PSU: Corsair TX V2 650W
MOBO: ASUS P8Z68-V LX, CPU: Intel® Core i5-2500K, GPU: Gainward GeForce GTX 680 2GB Phantom
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB, SSD Samsung 830 256Gb 2,5"
Ljudkort Asus xonar essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Okt 2004

Vad är de för CPU du har?

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Har du kanske helt enkelt låst fps:en till 40?

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Eftersom att grafikinställningarna inte gör någon skillnad verkar det mer troligt att det är CPU:n som flaskar. Du kanske har något program som ligger och snor CPU-tid i bakgrunden? Har du lekt med Nvidia inspector och aktiverat frame limiter globalt för alla spel?

Du kanske bara har spelat på servrar med stora banor och mycket folk de senaste två månaderna

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av MSIOCGenie:

Kan du inte skriva upp alla komponenter du har i datorn?

Oj detta hade jag glömt! Har Intel core 2500k något random Gigabyte moderkort, Corsair 8gb vengeance 8gb minne och ett nätagg på 500w

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av milo_:

Har du kanske helt enkelt låst fps:en till 40?

Nej har inte pillat på några sådana inställningar

Skrivet av alexbriss:

Eftersom att grafikinställningarna inte gör någon skillnad verkar det mer troligt att det är CPU:n som flaskar. Du kanske har något program som ligger och snor CPU-tid i bakgrunden? Har du lekt med Nvidia inspector och aktiverat frame limiter globalt för alla spel?

Du kanske bara har spelat på servrar med stora banor och mycket folk de senaste två månaderna

Har inte haft på några program i bakgrunden förutom Fraps och Msi afterburner som inte spelar in, mäter bara fps:en

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Sibirius:

Oj detta hade jag glömt! Har Intel core 2500k något random Gigabyte moderkort, Corsair 8gb vengeance 8gb minne och ett nätagg på 500w

Okej men det ska ju räcka gott och väl. Jag ser att du kör Windows 8, det är kanske något problem med drivrutinerna där?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av hede:

kolla i gpuZ eller MSI AB om det är så att grafikkortet inte jobbar i maxfrekvens när du spelar, det kanske har fastnat i idle?.

Mätte med Msi afterburner och grafikkortet jobbade som max i 60% Bara att ladda ner drivrutinerna igen då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Sibirius:

Mätte med Msi afterburner och grafikkortet jobbade som max i 60% Bara att ladda ner drivrutinerna igen då?

A testa att installera dem igen.

Chassi: Fractal Design Arc, PSU: Corsair TX V2 650W
MOBO: ASUS P8Z68-V LX, CPU: Intel® Core i5-2500K, GPU: Gainward GeForce GTX 680 2GB Phantom
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB, SSD Samsung 830 256Gb 2,5"
Ljudkort Asus xonar essence STX

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av alexbriss:

Okej men det ska ju räcka gott och väl. Jag ser att du kör Windows 8, det är kanske något problem med drivrutinerna där?

Skrivet av hede:

A testa att installera dem igen.

Skrivet av hede:

Tackar så hjärtligt mycket! Mycket riktigt så var det drivrutinerna som spökade. Har en helt annan fråga här, Kan jag inte spela detta spel med bara 1gb minne i grafikkortet? Har 4x aa, ssao påslaget, Mesh quality high, Shadows low, Texture quality medium, Ground decoration high och ground quality high. Spelet kraschar bara och får inte upp något felmeddelande, att spela med medium på allting däremot fungerar utmärkt men det är ju lite tråkigt när man vet att grafikkoret kan leverera mer.

Edit: Fick nu upp en error som såg ut så här http://tinypic.com/view.php?pic=2rp4nx2&s=6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Antar att din CPU är för klen. Hände samma sak för mig fast i GTA IV, när jag hade en dålig CPU.

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söder om stockholm
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Kevlarheart:

Antar att din CPU är för klen. Hände samma sak för mig fast i GTA IV, när jag hade en dålig CPU.

tror att i5 2500k räker, läs innan post

Gtx 970 i5 2500k 4,4ghz Noctua NH-D14
Corsiar RM 850w guld - Silverstone Fortress FT04 - G.Skill 8GB 1600mhz - MSI Z68 GD55
A-Data 256 GB - 640GB WD Blue - 500GB Extern USB 3.0 - 250GB Extern USB 2.0
Sennheiser pc 360 - Asus Xonar D1 - CM Storm QuickFire Ultimate Brown - Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Sibirius:

Tackar så hjärtligt mycket! Mycket riktigt så var det drivrutinerna som spökade. Har en helt annan fråga här, Kan jag inte spela detta spel med bara 1gb minne i grafikkortet? Har 4x aa, ssao påslaget, Mesh quality high, Shadows low, Texture quality medium, Ground decoration high och ground quality high. Spelet kraschar bara och får inte upp något felmeddelande, att spela med medium på allting däremot fungerar utmärkt men det är ju lite tråkigt när man vet att grafikkoret kan leverera mer.

Edit: Fick nu upp en error som såg ut så här http://tinypic.com/view.php?pic=2rp4nx2&s=6

Det där felet har jag fått med. Är nVidia ägare sen två veckor tillbaka. Bara och starta om igen. Tror det är min beta drivisar som spökar. Mao inget att måla fan på väggen över. Testa andra drivisar, rensa med driversweeper om det krävs. Ev. ominstallera datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Maj 2011

Kolla uppdaterinfs frekvensen på skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Edit! Såg nu att du löst problemet, Sry, Var inloggad på mobilen och såg inte

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133MHz - WD Blue SSD 500GB M.2 - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w