Permalänk
Medlem

Behöver Hjälp, Placera Radiatorer!

Hejsan, Håller på med mitt nya bygge med Define XL och kommer köra vattenkylning med 2st 240mm radiatorer.
Nu undrar jag lite över placeringen av raddarna.. det här chassit är ju itne gjort för vattenkylning jämfört med R4'an.

Så här ser det ut original, har även tagit bort alla HDD Burarna, I fronten är det plats för 2st 140mm fläktar så min radiator passar inte där..

Så här hade jag tänkt mig, Vad tror ni?

Isåfall kommer jag kapa upp botten och sätta dit fläktfilter

Permalänk
Medlem

Så här hade jag tänkt mig, ofc så ska jag kapa upp hål i plåten ovanför raddarna

Har ni andra tips eller lösningar så kör på, rita upp dom i något program eller skriv dom här,
Jag kan nog kanske tillverka en "rad-grill" till toppen, då jag har tillgång till cnc maskin men jag vet inte vad som blir bäst,
om jag kör det jag tänkt så vet jag inte vart pumpen ska hamna

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Så här hade jag tänkt mig, ofc så ska jag kapa upp hål i plåten ovanför raddarna
http://i45.tinypic.com/2ch86td.jpg

http://i47.tinypic.com/birucn.jpg

Har ni andra tips eller lösningar så kör på, rita upp dom i något program eller skriv dom här,
Jag kan nog kanske tillverka en "rad-grill" till toppen, då jag har tillgång till cnc maskin men jag vet inte vad som blir bäst,
om jag kör det jag tänkt så vet jag inte vart pumpen ska hamna

Du skulle kanske kunna sätta raddarna i fronten och låta dem blåsa ut luft där. Isåfall kan du ta in luft från golvet och tillverka någon simpel shroud som leder luften till raddar eller försöka på annat sätt "vända" på luftflödet så du tar in luft från baksidan och skickar ut luft genom raddarna.
Tror det kan bli problem dock om du har 6st 120mm på radiatorerna så en shroud är nog bästa alternativet då.

-edit- Det ska nog räcka med fyra fläktar förresten. 6st är lite overkill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Du skulle kanske kunna sätta raddarna i fronten och låta dem blåsa ut luft där. Isåfall kan du ta in luft från golvet och tillverka någon simpel shroud som leder luften till raddar eller försöka på annat sätt "vända" på luftflödet så du tar in luft från baksidan och skickar ut luft genom raddarna.
Tror det kan bli problem dock om du har 6st 120mm på radiatorerna så en shroud är nog bästa alternativet då.

-edit- Det ska nog räcka med fyra fläktar förresten. 6st är lite overkill.

hur menar du ? Dubbla raddar i fronten?
eller ska jag köra dom som jag ritat upp fast istället för att köra 6 fläktar så ta bort motorn och bladen i mitten fläktarna? alltså göra en tunnel av 2st fläktar?

Permalänk
Medlem

Göra plats i taket och i fronten skulle jag försöka mig på iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Göra plats i taket och i fronten skulle jag försöka mig på iaf:)

Helst vill jag inte borra en massa hål i toppen, men det verkar som jag får lov att göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror jag såg någon som länkade till ett test där dubbelmacka inte rekommenderades.
Annars en i fronten och en i botten, kanske om måtten stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tror jag såg någon som länkade till ett test där dubbelmacka inte rekommenderades.
Annars en i fronten och en i botten, kanske om måtten stämmer

Det är därför jag vill byra chassi, har 2st 240mm raddar, finns plats för 1st 120mm bak, 1st 280mm fram och en 180mm i topp..
Lär nog få köpa nytt chassi eller modda om detta

Skickades från m.sweclockers.com