Ipad 2 ( gen.3 ) Nya Ipad

Permalänk
Medlem

Ipad 2 ( gen.3 ) Nya Ipad

Hej,

Har inte hittat någon tråd om detta ämne...
Hade lite frågor angående Ipadens framtid,

Jag kommer flytta till hösten för studier, jag kommer då få en dator vet ej vad det är för någon men känner att jag skulle behövde något extra tillägg och då kändes ipaden som ett riktigt bra val!
Men då är frågan om det är värt att köpa Ipad 2 ( gen.3 )?
Ryktena säger att man kommer släppa Ipad Mini i höst men jag känner att jag vill full storlek.
Kommer det bli någon uppgradering på den nuvarande ipaden eller kommer den vara som den är nu på grund av att den kom i mars? eller vad tror ni?
Känns lite onödigt att köpa den nu och så kommer en bättre till hösten -.-

Tack på förhand alla helg lockers!!

// Albin

Permalänk
Medlem

Det är helt omöjligt att säga vad som kommer hända i höst eftersom Apple är extremt hemlighetsfulla av sig.

Ser man till rykten så viskas det som du säger om en iPad Mini, något som dock har ryktas om i evigheter men hittills inte dykt upp så vem vet. Sen finns ett annat rykte som säger att de kommer uppgradera den nuvarande iPaden (3) med en ny, mindre kontakt likt den som sägs sitta på den kommande iPhonen.

Men som sagt allt är bara rykten...

Apple brukar dock vara väldigt hårda med att hålla sina produktcykler och ser man till dessa så kommer det inte någon ny iPad förrän i början av nästa år. Personligen tror jag det kommer stämma även i år. Det jag kan tänka mig är att det kommer en uppdaterad version av dagens iPad (3) där de kanske ha gått över till mindre tillverkningsteknik som de gjorde med iPad 2. Det gör att batteritid blir bättre och att den blir lite svalare men prestandan kommer vara den samma.

Någon helt ny (stor) iPad tror jag inte kommer förrän nästa generation av ARMs processorer kommer och det lär inte hända i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-sson09:

Hej,

Har inte hittat någon tråd om detta ämne...
Hade lite frågor angående Ipadens framtid,

Jag kommer flytta till hösten för studier, jag kommer då få en dator vet ej vad det är för någon men känner att jag skulle behövde något extra tillägg och då kändes ipaden som ett riktigt bra val!
Men då är frågan om det är värt att köpa Ipad 2 ( gen.3 )?
Ryktena säger att man kommer släppa Ipad Mini i höst men jag känner att jag vill full storlek.
Kommer det bli någon uppgradering på den nuvarande ipaden eller kommer den vara som den är nu på grund av att den kom i mars? eller vad tror ni?
Känns lite onödigt att köpa den nu och så kommer en bättre till hösten -.-

Tack på förhand alla helg lockers!!

// Albin

Hej Albin!

Ryktet säger att det finns en chansatt Apple lanserar en ny iPad redan i höst, men det är ingen som egentligen vet. Precis som S_Z skriver så är Apple ett företag som är väldigt hemlighetsfulla av sig. Det är inte så att de i förväg slår på stora trumman om vad som komma skall.

Jag tycker att om du ser dig behöva en iPad nu så ska du köpa en. Även om Apple lanserar en ny iPad senare i höst så kommer du att ha ett högt andrahansvärde om du sköter din nyinköpta på ett bra sätt. Då kanske du bara behöver skjuta till runt 1000 kr för att köpa den allra nyaste. Det är inte direkt som när du köper en platta från Samsung eller annat företag - att värdet sjunker i botten direkt.

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket båda två, nu vet jag lite mer...
tror faktiskt det kommer bli en Ipad nu framöver.
ha det bra!
albin