Permalänk

Legendary items ska inte vara lätta att få tag i, hur kul skulle det vara om de droppade till höger och vänster?

Tycker patchen verkar bra, men gillar inte att dom gör rares/champs lättare.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Mjo, det där med enrage har jag verkligen inte fattat poängen med. På vilket sätt finns det underhållningsvärde i att en boss som uppenbarligen redan var en tillräcklig utmaning eftersom det tog sådan tid att döda den plötsligt går från utmaning till i princip omöjlig? Är det någon slags ogenomtänkt sadism från utvecklarna, eller någon slags artificiell DPS-checkpoint för att tvinga folk till AH?

För att tala klarspråk känns det som riktigt usel speldesign. Att konceptet alls kom med i releaseversionen förvånar mig, till och med jag som är fartygsingenjör och inte kan ett smack om speldesign fattar att det är genomruttet. Det var minst sagt på tiden att skräpet rök all världens väg.

Det är tänkt som en DPS-checkpoint. Du ska helt enkelt inte kunna döda en boss om du har för dålig dps.
Det verkar bara vara borttaget från champs/elites, inte från bossar.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanchrister:

vad bör man ha i MF, utan nep.val ?

över 150 tycker jag för att det skall finnas en rimlig chans att det droppar.

Permalänk

Personligen så tycker jag att det bästa hade varit ifall Legendaries inte påverkades av MF överhuvudtaget, istället borde det finnas en fast drop-rate för Legendaries som gällde för alla.

Men det är väl bara jag det...