DayZ - Livräddarna

Permalänk
Medlem

Ja va med min gubbe uppe i nordöstra delen sist ja var inloggad la mig tryggt mitt i en öde skog och logga ut, hade gott om vätska men ingen mat och matgrejen lyste nästan på max... Hade ca 6k blood kvar. Men sen när jag skulle in på en server och forstätta igen står att att ja ska skapa en ny gubbe?! För visst bliir han "hungrigare" när man loggat ut gubben? Sjukt skumt..
Någon som varit med om samma sak?

Permalänk

Ligger med 3400 blod ungefär vid väggrenen norr om Nizhnoye... Någon som har lust att komma och ge mig lite hjälp?

EDIT: Klarade mig, min kompis kom med blod till mig och vi hittade en bil som vi körde så långt nordost man kan komma ungefär... Innan vi blev beskjutna och dog i farten.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Du vet att banditskinnet är borttaget sedan två månader, tvekar på att han har hållit sig levande så länge om han åker runt och räddar främlingar med heli, det kan inte ha varit camo clothing?

själv är man på dag 65 :/

Permalänk
Skrivet av FouR:

Härligt att det löste sig. Själv loggade jag in för att se var jag var och hittade ett tältläger med kanske 5-6 tält. Tälten var fulla med snipergevär av olika sorter, nv-goggles, rangefinders och massa annat gött. Första gången jag ser tält fyllda med ett helt gäng stora ryggsäckar också

....så det är jag som ska tacka

Vilken server var det på?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag är i Kamenka och skulle behöva morfin för benbrott och gärna antibiotika för hosta också, om det finns någon med det i närheten? Jag har en revolver med 7 fulla mag jag kan ge mot morfin om någon vill byta.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Jag är i Kamenka och skulle behöva morfin för benbrott och gärna antibiotika för hosta också, om det finns någon med det i närheten? Jag har en revolver med 7 fulla mag jag kan ge mot morfin om någon vill byta.

Tror nog att nästan alla kan skänka bort en morfin utan ersättning, och så även jag, problemet blir ju att du ligger precis vid kusten, och skulle ogärna köra dit och riskera något av våra fordon, och att gå dit blir för långt :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror nog att nästan alla kan skänka bort en morfin utan ersättning, och så även jag, problemet blir ju att du ligger precis vid kusten, och skulle ogärna köra dit och riskera något av våra fordon, och att gå dit blir för långt :/

Skulle det hjälpa att krypa till Pavlovo eller Zelenogorsk? Eller om du har något fordon vid en tom server? Eller så kan jag kanske muta dig med t.ex. ett däck eller en vindruta till ett fordon mot att du riskerar att åka till kusten?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Skulle det hjälpa att krypa till Pavlovo eller Zelenogorsk? Eller om du har något fordon vid en tom server? Eller så kan jag kanske muta dig med t.ex. ett däck eller en vindruta till ett fordon mot att du riskerar att åka till kusten?

Kom på att jag har en cykel, så skulle kunna ta den kom jag på Den står på en amerikansk server, som brukar vara relativt folktom förutom sent på nätterna när den brukar bli full, ser dock ut att vara nästan tom just nu.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vilken server var det på?

Hehe, ingen mening ge sig av dit. Lång förklaring nedan..

Loggade in i morse för att loota lite mer men ALLA tält var borta. Då menar jag inte bara det tältläger jag pratade om utan alla tält jag hittat. Totalt var det 1+2+5+5=13 tält lågt räknat samt 2 av mina. Kändes rätt trist och jag tror/trodde det berodde på nån glitch.

Loggade in igen på kvällskvisten och efter nån timmes lir hittade jag 2 lastbilar. En V3S och en Ural. Tog en stund innan jag vågade mig närmare och när jag kollade innehållet i V3S:en så insåg jag att det var cheaters/hackers. Fanns massor av skumma vapen jag aldrig sett i DayZ förut. Var nervös som fan men det jag minns bäst var att det fanns 4 st MG36 och nån skum variant av L85A2 och då menar jag inte den som normalt finns (L85A2 AWS) för det fanns typ 4-5 sådana också

Stod mitt i mellan lastbilarna och vände mig om för att kolla den blå men i den fanns mest vanliga saker (massor). Skulle precis börja leta efter Satchel charges eller nått annat bra för att spränga skiten när jag hör en fyrhjuling/motorcykel komma. Som tur är befinner jag mig mitt i mellan lastbilarna och ljudet kommer från sidan snabbt som fan. Då jag inte hade nån lust att kriga med cheaters gjorde jag det jag hatar när andra gör...ALT+F4. Det sista jag såg var ett litet rökmoln från fordonet så det var nära ögat
Inte en chans jag drar dit igen

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Kom på att jag har en cykel, så skulle kunna ta den kom jag på Den står på en amerikansk server, som brukar vara relativt folktom förutom sent på nätterna när den brukar bli full, ser dock ut att vara nästan tom just nu.

Sådärja! Blev precis räddad av Lasergurka, fick Morfin och antibiotika mot mina skador och en Ghillie + Mp5 på köpet! Tack!

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Sådärja! Blev precis räddad av Lasergurka, fick Morfin och antibiotika mot mina skador och en Ghillie + Mp5 på köpet! Tack!

Så lite så, bara trevligt att ha något att göra såhär dags ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Så lite så, bara trevligt att ha något att göra såhär dags ^^

Addar dig som trusted rescuer

Permalänk
Medlem

Får man vapen av livräddarna nu också?

Permalänk
Medlem

Låter som en vettig idé att ge bort lite vapen så kanske de klarar sig själva ett tag

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Skrivet av FouR:

Låter som en vettig idé att ge bort lite vapen så kanske de klarar sig själva ett tag

Vi har ju inte oändliga resurser som sagt.

Permalänk
Medlem

Skype användarnamn: cape37
Jag har råkat ut för: Hosta och törst ingen dricka kvar och min kompis mätare blinkar rött på dricka.
Jag finns vid: Nordöst om Petrovka
(BEHÖVER EJ LÄNGRE)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

IGN: Sebastian
Skype användarnamn: seeebexx
Jag har råkat ut för: har cirka 200.00 blod kvar och svimmar konstant, är uppe i NW Airfeild i ett av husen..
Jag finns vid: NW Airfeld!

Snälla hjälp mig!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

IGN: Sebastian
Skype användarnamn: seeebexx
Jag har råkat ut för: har cirka 200.00 blod kvar och svimmar konstant, är uppe i NW Airfeild i ett av husen..
Jag finns vid: NW Airfeld!

Snälla hjälp mig!

om du har antibiotika på dig kanske vi kanske växla tjänster?;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Har just införskaffat en V3S med 50 weapon slots, jag skulle kunna åka till stary sobor och farma lite vapen om min polare vill vakta mig med sniper, sen kan man ju dra runt och rädda folk och skänka bort lite halvsketna AKMs och M16s mm. så att de har lite större chans att överleva

Skrivet av Seeebexx:

IGN: Sebastian
Skype användarnamn: seeebexx
Jag har råkat ut för: har cirka 200.00 blod kvar och svimmar konstant, är uppe i NW Airfeild i ett av husen..
Jag finns vid: NW Airfeld!

Snälla hjälp mig!

Kan hjälpa dig om du fortfarande behöver hjälp, dock borde du ta dig från flygplatsen snarast, det är ett dåligt ställe att svimma på, och ett dåligt ställe att bli räddad på också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag ligger med Timglas och behöver hjälp i Brandstationen på näst översta våningen i tornet. PM'a om någon känner för att hjälpa, eller skype = Kardizz

Edit: Norra brandstationen i elektro. Tappar blod snabbare än vad timglaset går ner :/

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Någon som råkar vara i Berezino? Kan hosta upp en ghille suit om det behövs.

Behöver morphine och en blood bag x)

EDIT: blev räddad. !

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Jag ligger med Timglas och behöver hjälp i Brandstationen på näst översta våningen i tornet. PM'a om någon känner för att hjälpa, eller skype = Kardizz

Edit: Norra brandstationen i elektro. Tappar blod snabbare än vad timglaset går ner :/

Undrar faktiskt om någon kommer våga sig dit för att hjälpa dig, är typ det sämsta stället man kan vara på över hela Chernarus xD Har du något ovärderligt på dig som du inte får förlora, eller kan du bara låta dig förblöda och sen försöka spawna i electro igen, för att springa till din kropp och hämta dina grejer?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Någon som råkar vara i Berezino? Kan hosta upp en ghille suit om det behövs.

Behöver morphine och en blood bag x)

skulle kunna komma och hjälpa dig är precis utanför. skicka pm med skype namn osv. kan komma nu på en gång om du har tid.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Någon som skulle kunna ge mig blod? Är just nu i centrala Cherno med endast 3.8k blod + brutna ben, har dock morfin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

skulle kunna komma och hjälpa dig är precis utanför. skicka pm med skype namn osv. kan komma nu på en gång om du har tid.

Tack för hjälpen upl8447!

Nu kan jag fortsätta min resa : )

Permalänk

Lyckades rädda mig själv innan, men nu ligger jag avsvimmad och blödandes utanför Krasnostav, någon som skulle kunna med ett bandage? Du får en MOUNTAIN DEW FUCK YEAH

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

om du har antibiotika på dig kanske vi kanske växla tjänster?;)

Vet ej..! haha! ingen aning om jag har det..!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Tack för hjälpen upl8447!

Nu kan jag fortsätta min resa : )

No problem:)
Hoppas du klarar dig länge utan hjälp nu!

Skrivet av Seeebexx:

Vet ej..! haha! ingen aning om jag har det..!

Har redan fixat min hosta och är på andra sidan kartan nu... Men hoppas du går hjälp från annat håll.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

No problem:)
Hoppas du klarar dig länge utan hjälp nu!

Har redan fixat min hosta och är på andra sidan kartan nu... Men hoppas du går hjälp från annat håll.

Upl8, jag lägger till dig som trusted rescuer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Upl8, jag lägger till dig som trusted rescuer!

Vilken ära! Har lagt beslag på lite fordon som jag skulle kunna använda i eventuellt kommande uppdrag:) Har dock knappt några medic supplies... Då fordon och tält fortfarande är buggade.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)